• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

4qk8s1.png


Lite dyrt för en reduced?

LITE, skulle nog säga att det är mycket mer en det tyvärr :rolleyes:!
 
http://m.blocket.se/stockholm/Rolex_Submariner__bla__NYSKICK_64316423.htm?ca=11

Den här säljaren verkar fishy. Snackar först om att komma förbi med bil. När jag vill få fler bilder och föreslår affär på ett ställe i stan så är han plötsligt i Göteborg. Men han tänker ev. sälja till en kund för 68k via posten idag. Något är konstigt så var försiktiga med denna.

Han? det är ju "Isa" som säljer den? ;)
Mailade också på denna mest för skojs skull för med tanke på priset så känns det "för bra för att vara sant"
 
http://m.blocket.se/stockholm/Rolex_Submariner__bla__NYSKICK_64316423.htm?ca=11

Den här säljaren verkar fishy. Snackar först om att komma förbi med bil. När jag vill få fler bilder och föreslår affär på ett ställe i stan så är han plötsligt i Göteborg. Men han tänker ev. sälja till en kund för 68k via posten idag. Något är konstigt så var försiktiga med denna.
Känns väldigt tveksamt, du kanske ska anmäla det till blocket direkt? Vad utger han sig för att heta över e-post?
 
Som nämnts många gånger tidigare, en post med enbart länk kommer raderas. Det finns inget värde i en död länk och tråden förlorar då sitt syfte som utbildande. Vill man posta så krävs skärmdump och gärna länk, skärmdump är dock ett måste!
 
Som nämnts många gånger tidigare, en post med enbart länk kommer raderas. Det finns inget värde i en död länk och tråden förlorar då sitt syfte som utbildande. Vill man posta så kräva skärmdump och gärna länk, skärmdump är dock ett måste!

Nu vet jag inte riktigt om det var min post du åsyftade, men den är borta i alla fall. Det jag menade var att baserat på empiriska studier tenderar många orimligt lågt prissatta klockor att finnas på Gotland. Troligtvis då upplägget är sådant att man som spekulant hör av sig och får veta att det är väldigt många som har hört av sig, men att man kan få köpa klockan om man a) kommer förbi och betalar cash, eller b) betalar i förskott. Då sannolikheten är låg att någon "har vägarna förbi" Gotland väljer blåögda klock-klippare att betala i förskott, men får aldrig någon klocka skickad till sig. Hoppas att denna utvecklade post nu uppfyller verkshöjd för allmänbildande. :)
 
Gotland har väl kanske inte det bästa ryktet när det gäller klockannonser, finns lite olika upplägg för att luras men alla bygger på att det ska vara svårt att få till en f2f affär.
För billig klocka som annonseras i Norrland eller Gotland på Blocket = 95% chans till blåsning. Det märks dessutom direkt i mejlsvaret du får. Får du ett jättelångt mejl (vem orkar skriva sånt?) med en historia om hur personen ska flytta eller jobbar på oljeplattform eller nån annan skit som innebär att han inte har tid att visa klockan men minsann gärna skickar klockan med den här superidupersäkra frakttjänsten. = Släng mejlet och öppna det aldrig igen.
 
Köpte klockan för att såg att säljaren fanns i Göteborg. Sa till han att jag kan hämta den på plats då började han komma med ursäkter att klockan finns i Köpenhamn och skickas endast. Har anmält men annonsen finns fortfarande kvar. (Skumt)
 
http://www.sikoauktioner.se/new/objekt.asp?ID=224136

Dålig möjlighet att screenshotta, dessvärre... Men länken ska vara giltig även efter auktionens slut.
Vad säger lagen om sånt här egentligen? Den marknadsförs trots allt som en Panerai - eller nåja, en "Luminor Marina" om man ska vara petnoga. Ofta brukar auktionshusen dock vara försiktigare och skriva typ "armbandsur" när de är mer eller mindre tvärsäkra att det är en förfalskningar de försöker kränga.
"400kr" säger ju trots allt att de inte tror att det är en äkta de säljer.
 
Tillbaka
Topp