Richard1987
Silver
Vaddå, låt säga att du köper en bil för 500.000 och så tänker du "shit, skulle köpt lägenhet istället" så säljer du bilen för 10 k...fullt rimligt hahaha 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte om jag är blind, men vart får du japanskt urverk ifrån?Inte visste jag att Cartier kört med japanska urverk?
Men det står ju att den är original, så då måste det vara legit.
http://www.tradera.com/item/190619/...inal-ett-snyggt-fran-market-cartier-paris-dam
![]()
Vilken av dom? Den med eller utan kronskyddet?Mitt novisöga ser inget självklart fel på bilden. Men om klockan på bilden finns är en annan femma, priset är också högst suspekt.
Jajävlar... Ibland blir det nästan komiskt. Första bilden visar en OQ DD som aldrig kostade 500tkr till att började och som slutade tillverkas för minst 15 år sedan... Sen dyker det plötsligt upp en sport-Rolex med Oysterlänk på bild 2. Anmäld!Vilken av dom? Den med eller utan kronskyddet?
Vilken av dom? Den med eller utan kronskyddet?
Oj, lite skämmigt där för mig. En snabb blick såg två guldklockor, en mer genomtänkt blick såg två olika klockor... My bad!Jajävlar... Ibland blir det nästan komiskt. Första bilden visar en OQ DD som aldrig kostade 500tkr till att började och som slutade tillverkas för minst 15 år sedan... Sen dyker det plötsligt upp en sport-Rolex med Oysterlänk på bild 2. Anmäld!
Tog mig ett tag med.Oj, lite skämmigt där för mig. En snabb blick såg två guldklockor, en mer genomtänkt blick såg två olika klockor... My bad!
Fullt mänskligt och tankeveckande: om vi klocknördar missar, hur lätt är det då att lura en "vanlig" tradera-besökare?Tog mig ett tag med.
Hoppas att det inte är så många som blir blåsta men det är nog en del per år.Fullt mänskligt och tankeveckande: om vi klocknördar missar, hur lätt är det då att lura en "vanlig" tradera-besökare?
Vet inte om jag är blind, men vart får du japanskt urverk ifrån?
Här är ju precis allt ofattbart... designen, storleken och uret's nypris !
![]()
Nedsatt 92%Den var uppe i någon annan tråd (specifikt om Uret), tror jag.
Om jag hade varit ute efter kräkmedel i klockform så hade jag nog slagit till på andra Atlanten. Till mindre än en tiondel av priset, no less.
http://www.amazon.com/Invicta-13738-Subaqua-Analog-Display/dp/B00GT7UBU2
EDIT.
En tiondel av Urets pris - inte en tiondel av begagnat-säljarens.
Helt sant även om det är bra mycket billigare än uret.se t.ex. Ser garantikortet riktigt ut? Ser nämligen ut som jag minns dem eller som de något äldre ser ut.Det är ju inte såååååå billigt så det kan säkert vara legit.
Hade dock inte velat testa hos en säljare med ett omdöme och ej avhämtning.
Under uret fick man hos Rob E i december, denna hade landat på strax under 40K (list är 52900:- f ö). Allt som syns ser ut som det skall, korten och nya boxen.Helt sant även om det är bra mycket billigare än uret.se t.ex. Ser garantikortet riktigt ut? Ser nämligen ut som jag minns dem eller som de något äldre ser ut.
Har bara en konstig känsla och de är billiga så man undrar såklart var dem köper klockorna ifrån.Under uret fick man hos Rob E i december, denna hade landat på strax under 40K (list är 52900:- f ö). Allt som syns ser ut som det skall, korten och nya boxen.
Samma säljare har också en PO för lika bra pris och ett par till http://www.tradera.com/profile/items/4091551/lideanse
Som köpare vill man ju veta lite mer vem man köper av och att korten är OK och stämmer med uret. Riktigt bra priser utan att det ringer några egentliga varningsklockor, eller...?
Det är tre olika Omegor som är uttagna inom loppet av en månad så det är tveksamt. Verkar vara ett företagskonto på Tradera.Kan väl kanske vara hans privata klocka och han vill inte blanda in företaget för att undvika missförstånd med RSV?Säljer han det via sitt bolag så kommer ju alltid frågan om garantier etc. Lättar att sälja som privatperson antar jag?
Fick bekräftat att det var mrWatches som ligger bakom Traderaanvändaren lideanse.Säljaren verkar vara dom som ligger bakom mrWatches. Samma namn i alla fall, lideanse.
Finns trådar om mrWatches (som jag iofs inte plöjt). Kan det vara någon form av returer?
Fett klockaFör fan.
Jag är inte med i gruppen (en vän printade) så jag kan tyvärr inte kommentera...
Jo, men det är ju bra (eller?). Tror på att det här är legit och äkta vara. Annars finns det ju ett svenskt registrerat bolag att gå på i det här fallet. Till skillnad från andra skojare (swewatches hette dom väl?) så finns ett organisationsnummer på hemsidan http://www.mrwatches.se/index.php?main_page=contact_usFick bekräftat att det var mrWatches som ligger bakom Traderaanvändaren lideanse.
Är den "bilig" för att bilden är tagen i bilen tro?För fan.
Jag är inte med i gruppen (en vän printade) så jag kan tyvärr inte kommentera...
Ja, billigt. Fick svar att det var beställda lagerklockor som av någon anledning inte sålts. Likviditetsbrist som ligger bakom rean?Jo, men det är ju bra (eller?). Tror på att det här är legit och äkta vara. Annars finns det ju ett svenskt registrerat bolag att gå på i det här fallet. Till skillnad från andra skojare (swewatches hette dom väl?) så finns ett organisationsnummer på hemsidan http://www.mrwatches.se/index.php?main_page=contact_us
Men lite skumt billigt är det ju...
Anmäl eländet.Den här är väl fräääsch?
![]()
Nån annan hann före...Anmäl eländet.
Fet tumringFett klocka![]()