• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

För fan.

Jag är inte med i gruppen (en vän printade) så jag kan tyvärr inte kommentera...

förfan.jpg
Men fy, den var inte vacker. Rolex-loggan ser ut som en Alienhand eller något.
 
Hey CCB - thanks for the heads up . It certainly is not me it is just someone using my photos. The watch has been sold already to the member of this forum. Be aware of that advert !
 
Jag GICK på den och den är på väg hem till mig i detta nu. Skall bli spännande att se vad som sitter i den :). Tavlan ser fint patinerad ut i alla fall.
Hoppla! Jodå, den är ju snygg, ingen tvekan om det och med en Spa-helg så blir den säkert skitsnygg. Men vad som finns under huven kan ju bli intressant, släng upp en bild sen vetja!
 
Hoppla! Jodå, den är ju snygg, ingen tvekan om det och med en Spa-helg så blir den säkert skitsnygg. Men vad som finns under huven kan ju bli intressant, släng upp en bild sen vetja!

Tråkiga nyheter. Säljaren var väldigt angelägen om att det skulle gå rätt till så jag fick mina pengar tillbaka. Är man fortfarande intresserad lär det dyka upp en "Skantic" på tratten ganska snart :)
 
http://www.tradera.com/item/190126/249660645/swiss-cartier-roadster-2510

Denna lär väl inte vara okej, antar jag?
Inte superkoll (eller ens någon direkt koll alls) på denna modell, men inte lyckats hitta någon kombination utav denna tavlan och de visarna.
Men så är det ju också "rare white and blue dials".
Raden "innharitage, no paper and no case" inger inte heller något direkt förtroende.

roadster_1.jpg


221587948_c899ae8e-2c04-49ab-b311-27495a8adac8.jpg
Säljaren bryter mot Traderas regler till att börja med: "ts up to the buyer to check its authenticity." Säljarens ansvar att ha koll på om klockan är äkta eller inte, och inte tillåtet att sälja falska saker eller där tvivel råder.
Klockan är en kopia. Anmäld.

Edit: t.ex. texten på baksidan är för tjock och oskarp för att vara äkta, jag har aldrig sett att Cartier använda det viklåset tidigare, ser väldigt billigt ut jämfört med riktiga Cartier-viklås; alldeles för djupa skruvhål på baksidan, visarna ser lite skumma ut (ev. är sekundvisaren något för lång) och "VII" brukar ha "cartier" som ena sträcket som bilar "V".
 
Senast ändrad:
Ingen annons men ett blåsningsförsök.. Jag har min i säljperspektiv omåttligt populära ;) PO Chrono ute även på Blocket. Den ligger ute där för 29k.
Fick mail igår från en köpare som sade sig vara intresserad och bad mig kontakta honom..

Ang. Omega Planet Ocean Chrono, 2210.50.00

Simon via Blocket <[email protected]>
Jag är intresserad kontakta mig.

JAG
cleardot.gif

Hej,
Trevligt! Något särskilt om klockan du undrar över? Mvh, JAG

Paul Silfver via hotmail.com
Jag är intresserad av din produkt, kan du ge mig ditt bästa pris?
Jag måste berätta för dig att jag inte är i landet, jag är i Spanien på ett jobbkontrakt. Jag kommer att vara här under de
närmaste 6 månaderna, så jag kan inte åka och möta dig personligen. Jag ber dig att skicka den till min adress i Spanien (jag
kommer att betala alla transportkostnader). Jag betalar dig först och sedan skickar du produkten.
Betalning via Blocket Direktbetalning Trustly, är det okej för dig?


Här blev det uppenbart att det är ett försök till scam, så jag svarade helt sonika:

JAG:
Hej! Mitt bästa pris är 135 000 kr.

Paul Silfver via hotmail.com
Jag kommer att göra betalning via Blocket Direktbetalning Trustly, är det okej för dig?
Jag betalar dig först och sedan skickar du produkten.

https://trustly.com/blocket/about
Med vänlig hälsning,

Jäkla pajas...
 
Ingen annons men ett blåsningsförsök.. Jag har min i säljperspektiv omåttligt populära ;) PO Chrono ute även på Blocket. Den ligger ute där för 29k.
Fick mail igår från en köpare som sade sig vara intresserad och bad mig kontakta honom..

Ang. Omega Planet Ocean Chrono, 2210.50.00

Simon via Blocket <[email protected]>
Jag är intresserad kontakta mig.

JAG
cleardot.gif

Hej,
Trevligt! Något särskilt om klockan du undrar över? Mvh, JAG

Paul Silfver via hotmail.com
Jag är intresserad av din produkt, kan du ge mig ditt bästa pris?
Jag måste berätta för dig att jag inte är i landet, jag är i Spanien på ett jobbkontrakt. Jag kommer att vara här under de
närmaste 6 månaderna, så jag kan inte åka och möta dig personligen. Jag ber dig att skicka den till min adress i Spanien (jag
kommer att betala alla transportkostnader). Jag betalar dig först och sedan skickar du produkten.
Betalning via Blocket Direktbetalning Trustly, är det okej för dig?


Här blev det uppenbart att det är ett försök till scam, så jag svarade helt sonika:

JAG:
Hej! Mitt bästa pris är 135 000 kr.

Paul Silfver via hotmail.com
Jag kommer att göra betalning via Blocket Direktbetalning Trustly, är det okej för dig?
Jag betalar dig först och sedan skickar du produkten.

https://trustly.com/blocket/about
Med vänlig hälsning,

Jäkla pajas...


Berätta för mig hur detta är så uppenbart scam? Är inte Blocket Trustly trovärdigt? Jag vill verkligen veta, så man själv inte åker dit...
 
Berätta för mig hur detta är så uppenbart scam? Är inte Blocket Trustly trovärdigt? Jag vill verkligen veta, så man själv inte åker dit...
Dels har jag läst om att folk scammats även med Blocket Trustly inblandat (minns tyvärr inte var), men framför allt osar hela hans mail av scam. Det handlar bland annat om hur språket är formulerat, men framför allt om klassikern "jag har ett kontrakt på arbete i utlandet bla bla bla". I 999 fall av 1000 är den typen av story försök till scam.
Jag hade uppenbarligen rätt då berörd person fortfarande vill ha klockan trots att jag höjde priset från 29 000 till 135 000...
 
Dels har jag läst om att folk scammats även med Blocket Trustly inblandat (minns tyvärr inte var), men framför allt osar hela hans mail av scam. Det handlar bland annat om hur språket är formulerat, men framför allt om klassikern "jag har ett kontrakt på arbete i utlandet bla bla bla". I 999 fall av 1000 är den typen av story försök till scam.
Jag hade uppenbarligen rätt då berörd person fortfarande vill ha klockan trots att jag höjde priset från 29 000 till 135 000...


Ah, ja språket är ju helt knas och hela "arbeta utomlands" är mysko. Vet inte varför jag fokade på Trustly.. Tack :)
 
Dels har jag läst om att folk scammats även med Blocket Trustly inblandat (minns tyvärr inte var), men framför allt osar hela hans mail av scam. Det handlar bland annat om hur språket är formulerat, men framför allt om klassikern "jag har ett kontrakt på arbete i utlandet bla bla bla". I 999 fall av 1000 är den typen av story försök till scam.
Jag hade uppenbarligen rätt då berörd person fortfarande vill ha klockan trots att jag höjde priset från 29 000 till 135 000...
Men om köparen vill betala via Trustly är det ju inga problem. Förstår inte?

Det måste ju komma ett steg 2 där han försöker sig på en blåsning genom att fejka en inbetalning etc.
 
Tillbaka
Topp