ha ha ha ha ha ha vilken galen värld snubben lever i! "chef" klocka i rätt utformning...stor och prålig och visar att du vet vad du vill ha och har klass och stil![]()
Vattentät ner till ~1 mil är ju värt en del!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ha ha ha ha ha ha vilken galen värld snubben lever i! "chef" klocka i rätt utformning...stor och prålig och visar att du vet vad du vill ha och har klass och stil![]()
Vattentät ner till ~1 mil är ju värt en del!
Ja en Rolex Deepsea Challenge (12000m, James Cameron edt) kostar nog fläsk så den Invictan är verkligen prisvärdVattentät ner till ~1 mil är ju värt en del!
Ja en Rolex Deepsea Challenge (12000m, James Cameron edt) kostar nog fläsk så den Invictan är verkligen prisvärd
Vad är detta? Är ju uppenbart skumt.. https://citiboard.se/botkyrka/rolex-submariner-date-hulk-ref-116610lv,2840397
Han påstår att det är en gåva och att han är i behov av pengar just nu..
Ha ha, vilket skämt!förstklassig "chef" klocka i rätt utformning...stor och prålig och visar att du vet vad du vill ha och har klass och stil:
http://m.blocket.se/jonkoping/Invicta_venom__samlarobjekt__62015069.htm?ca=17&w=1
Eller ett enormt fynd! Han har ju papper från Kaplans på den. Sugen på att kolla den faktiskt.
Det skulle inte bli mycket skrivet här på KS om alla som inte har full koll skulle sluta att skriva.Fortfarande fullt normalt pris i Sverige, du vet förresten att handlare tar betalt för att dem är just handlare.
Vad vet du om FM? En sökning på Chrono24? tröttsamt när folk utan koll sprider sina åsikter som är helt fel om något dom uppenbarligen inte vet ett jota om.
Bättre att låta bli.
Det skulle inte bli mycket skrivet här på KS om alla som inte har full koll skulle sluta att skriva.
Vilken trevlig attityd du har där @Asplund . Du får jätte gärna komma med lite referenser på den modellen till ett billigare pris. I övrigt är det väl just Chrono24 vi oftast använder som referens här på KS. Både när gäller första hand och andra hands försäljning.
Jag kollade andra ställen med, d.v.s icke handlare. Kunde inte finna den i närheten av det priset där heller. Här kan du se t.e.x eBay. Första med länk jag kunde se landade på 47 kkr.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...5SC+.TRS0&_nkw=Franck+Muller+8005SC+&_sacat=0
Denna då för 47.
http://www.ebay.com/itm/Franck-Mull...280275?hash=item3f541f5953:g:KEwAAOSwBahVexc6
Trevlig helg.
Så du menar att FM om den köps i Sverige landar tio tusen kronor under samma modell i Asien oc U.S? Har en god vän som köpte samma modell i Sverige, så lite vet jag om dem, har även sett den och kännt på den. Han landade på 39 kkr begagnad. Tror inte jag vågar hänvisa din åsikt vidare till honom då han troligen skulle gråta blod.FM i Sverige kan inte jämföras med det du länkar till, Rolex kan i vissa fall. Många jämför priser med länder där sakerna man handlar med har helt andra värden. Tycker inte jag var särskilt otrevlig men ber om ursäkt om du tog illa upp.
Tack detsamma!
Marknaden för FM i Sverige är
ju väldigt begränsad. Vissa "parad" modeller likt submariner (Casablanca) hamnar på någorlunda nivåer medans andra modeller t.ex. Conquistador har stora problem att hålla samma nivåer. Riktigt coola klockor men priserna styrs av köpare. Gråta tycker jag inte han ska göra, han har en as ball klocka till skillnad från de flesta.
Ska kolla med honom i eftermiddag, han kan FM bra så han bör veta om och varför det diffar så mycket. Lovar att återkomma.
Behövs inte, beviset ligger redan på blocket vilket denna diskussion startade med.
Allt gott,
Tror knappast vi kan se blocket priser som något bevis, vilket hela den här tråden bygger på "Tokiga Annonser".
Ser ut som att färgen är helt fel, att swiss Mads är snett och som att vridningen har målade siffror etc. Skulle alltså säga fake men har aldrig ägt en Hulk. Den kanske kan ha den färgen i vissa ljus...(?) Skulle iaf tveklöst kräva bilder på tillbehören och fler bilder på klockan innan jag skulle fundera närmare...
Sagt och gjort!Ser ut som att färgen är helt fel, att swiss Mads är snett och som att vridningen har målade siffror etc. Skulle alltså säga fake men har aldrig ägt en Hulk. Den kanske kan ha den färgen i vissa ljus...(?) Skulle iaf tveklöst kräva bilder på tillbehören och fler bilder på klockan innan jag skulle fundera närmare...
Tyckte jag ocksåTycker pärlan ser något nedsjunken ut, samt att femman i datumet ser lite grumlig ut också..
Tycker dock att den går i en väldigt mörkgrön ton.. Men bättre bilder skulle inte skada!Jag ser inget uppenbart som skulle vara fel förutom att det inte är någon hulk då... Men det kan ju vara så att säljaren fått begreppet om bakfoten bara.