• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

this-watch-pulp-fiction-watch-captain-koons-christopher-walk-demotivational-poster-1222272941_zps0ypt42bq.jpg
 
@ScubaKing,

Hela annonsen är gudomlig. Blir bara bättre ju mer man granskar den.
Dels det tveksamma (ironiska, not so much) nyttjandet av citationstecknen:
"chef" klocka
"samlarobjekt
"

Men även det faktum att klockan köptes i, och även avses säljas i vad som får antas vara världens största, gula dykarväska.
 
Fortfarande fullt normalt pris i Sverige, du vet förresten att handlare tar betalt för att dem är just handlare.

Vad vet du om FM? En sökning på Chrono24? tröttsamt när folk utan koll sprider sina åsikter som är helt fel om något dom uppenbarligen inte vet ett jota om.

Bättre att låta bli.
Det skulle inte bli mycket skrivet här på KS om alla som inte har full koll skulle sluta att skriva.
 
Vilken trevlig attityd du har där @Asplund . Du får jätte gärna komma med lite referenser på den modellen till ett billigare pris. I övrigt är det väl just Chrono24 vi oftast använder som referens här på KS. Både när gäller första hand och andra hands försäljning.

Jag kollade andra ställen med, d.v.s icke handlare. Kunde inte finna den i närheten av det priset där heller. Här kan du se t.e.x eBay. Första med länk jag kunde se landade på 47 kkr.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...5SC+.TRS0&_nkw=Franck+Muller+8005SC+&_sacat=0

Denna då för 47.
http://www.ebay.com/itm/Franck-Mull...280275?hash=item3f541f5953:g:KEwAAOSwBahVexc6

Trevlig helg.

FM i Sverige kan inte jämföras med det du länkar till, Rolex kan i vissa fall. Många jämför priser med länder där sakerna man handlar med har helt andra värden. Tycker inte jag var särskilt otrevlig men ber om ursäkt om du tog illa upp.

Tack detsamma!
 
FM i Sverige kan inte jämföras med det du länkar till, Rolex kan i vissa fall. Många jämför priser med länder där sakerna man handlar med har helt andra värden. Tycker inte jag var särskilt otrevlig men ber om ursäkt om du tog illa upp.

Tack detsamma!
Så du menar att FM om den köps i Sverige landar tio tusen kronor under samma modell i Asien oc U.S? Har en god vän som köpte samma modell i Sverige, så lite vet jag om dem, har även sett den och kännt på den. Han landade på 39 kkr begagnad. Tror inte jag vågar hänvisa din åsikt vidare till honom då han troligen skulle gråta blod.
 
Senast ändrad:
Marknaden för FM i Sverige är
ju väldigt begränsad. Vissa "parad" modeller likt submariner (Casablanca) hamnar på någorlunda nivåer medans andra modeller t.ex. Conquistador har stora problem att hålla samma nivåer. Riktigt coola klockor men priserna styrs av köpare. Gråta tycker jag inte han ska göra, han har en as ball klocka till skillnad från de flesta.
 
Marknaden för FM i Sverige är
ju väldigt begränsad. Vissa "parad" modeller likt submariner (Casablanca) hamnar på någorlunda nivåer medans andra modeller t.ex. Conquistador har stora problem att hålla samma nivåer. Riktigt coola klockor men priserna styrs av köpare. Gråta tycker jag inte han ska göra, han har en as ball klocka till skillnad från de flesta.

Ska kolla med honom i eftermiddag, han kan FM bra så han bör veta om och varför det diffar så mycket. Lovar att återkomma.
 
Utan skärmdump så förlorar tråden och inlägget sitt värde. Som vanligt gäller, postar ni ett inlägg så skall skärmdump finnas och länk är frivillig. Alla inlägg som bryter mot detta raderas utan undantag.
 
Tillbaka
Topp