• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Sorry, baserat på ditt första inlägg, och detta svar så verkar din kvalitetskoll vara lika med noll...

Du förstör även för andra, eftersom du var så säker på att den inte var fake.

"Jag kanske bara sett riktigt dåliga kopior men vad vet jag" skrev jag också.

Lägg ner med att vara så otrevlig.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
@Luckyluciano
@KenKun @DrSbaitso

Lugna ner er för f*n.
Jag har sett en jäkla massa kopior och av bilderna att döma igår kväll såg jag ingenting alls som skulle tella att den var fejk.

Fortfarande väldigt välgjord, men visst kan jag bara sett riktigt dåliga kopior innan, vad vet jag. Jag bestämmer inte vad jag matas med gällande den kunskapen.

För att förtydliga: jämfört med de kopior jag har sett så var den där otroligt välgjord. Ni får gärna förklara för mig istället dessa tells eftersom jag uppenbarligen behöver lära mig mer. Möjligen Bandhornen, vad mer?
Vilken jävla hets på er.
Glaset, visarna, urtavlan, rehaut, bezel och insert tror jag vi kom fram till. Välgjord eller inte så är den fejk, och forummedlemmen som ställde frågan var i en sits att förlora 58kkr. När folk som har kunskapen ifrågasätter hur du vet att den är äkta är det inte olämpligt att vara lite ödmjuk.
Det är helt lugnt att säga att du inte vet, eller att den är bättre än alla andra fejks du sett, men att påstå att den är äkta är en annan sak.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Glaset, visarna, urtavlan, rehaut, bezel och insert tror jag vi kom fram till. Välgjord eller inte så är den fejk, och forummedlemmen som ställde frågan var i en sits att förlora 58kkr. När folk som har kunskapen ifrågasätter hur du vet att den är äkta är det inte olämpligt att vara lite ödmjuk.
Det är helt lugnt att säga att du inte vet, eller att den är bättre än alla andra fejks du sett, men att påstå att den är äkta är en annan sak.

Hade jag varit osäker hade jag ju skrivit det.
Men jag såg inget fel och därav kände mig säker på att den var äkta.

Det är på exakt samma premisser ni skriver fejk eller äkta vid sådana frågor.

Uppenbarligen hade jag fel och jag har lärt mig något nytt men herrejävlar vilken attityd vissa kan få.

:)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Glaset, visarna, urtavlan, rehaut, bezel och insert tror jag vi kom fram till. Välgjord eller inte så är den fejk, och forummedlemmen som ställde frågan var i en sits att förlora 58kkr. När folk som har kunskapen ifrågasätter hur du vet att den är äkta är det inte olämpligt att vara lite ödmjuk.
Det är helt lugnt att säga att du inte vet, eller att den är bättre än alla andra fejks du sett, men att påstå att den är äkta är en annan sak.

Tror inte någon var påväg att förlora pengar här? Personen ställde bara frågan i en tråd där vi alla postar roliga/felaktiga annonser?
 

Challe

Omega
Glaset, visarna, urtavlan, rehaut, bezel och insert tror jag vi kom fram till. Välgjord eller inte så är den fejk, och forummedlemmen som ställde frågan var i en sits att förlora 58kkr. När folk som har kunskapen ifrågasätter hur du vet att den är äkta är det inte olämpligt att vara lite ödmjuk.
Det är helt lugnt att säga att du inte vet, eller att den är bättre än alla andra fejks du sett, men att påstå att den är äkta är en annan sak.
Det är viktigt och oerhört bra att kunna få den feedback som vi får här på klocksnack. Som DrSbaitso sa kan det bli ett väldigt dyrt misstag att köpa något som inte är genuint!
Men för att förtydliga tyckte jag också att den inte såg äkta ut och hade inte vågat ta den risken att göra affär utan att få någon annans tankar och vetskap;):)
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Screenshot_2016-02-20-10-42-59.png
Screenshot_2016-02-20-10-44-22.png
Screenshot_2016-02-20-10-44-28.png
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag tror han menar att urverket har blivit utbytt. Varför någon skulle vilja byta ut det får någon annan svara på..

Förmodligen något hybrid bygge med vissa riktiga delar och vissa falska. Skulle allt utom urverket vara äkta är det ju en riktigt bra deal då delarna kostar mer än så, men förmodligen är allt fake..

Skulle tro att det mesta om inte allt är fake på den. Tar man bilder på en meters avstånd så brukar det betyda att man vill dölja något. Ser dessutom ut att vara i nyskick.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ingen som tagit upp den här än? http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Submariner_1680_RED_65394417.htm?ca=15&w=1
Jag tycker det är flera saker som inte ser helt rätt ut på den där. Spontant tycker jag både case och tavla ser skumt ut, reservation för att jag kan ha fel.

Screen Shot 2016-02-23 at 14.44.13.png

5349326421.jpg

5348238579.jpg
Att ge sig in på vintage via blocket är inte den vägen jag själv hade valt... Gör man det bör man vara otroligt jävla vaksam med tanke på att allt skit som händer där.
 

Johan S

Omega
Ingen som tagit upp den här än? http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Submariner_1680_RED_65394417.htm?ca=15&w=1
Jag tycker det är flera saker som inte ser helt rätt ut på den där. Spontant tycker jag både case och tavla ser skumt ut, reservation för att jag kan ha fel.

Låg det inte en annan röding ute för ett tag sedan, kan det vara samma (kommer inte ihåg årtal, hur annonsen såg ut mm)? Gällande äktheten vågar jag inte heller på mig något uttalande då jag inte är så kunnig på vintage sub. Jag tycker dock det ser ut som servicevisare men som sagt, ingen expert så jag kan ha fel.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Låg det inte en annan röding ute för ett tag sedan, kan det vara samma (kommer inte ihåg årtal, hur annonsen såg ut mm)? Gällande äktheten vågar jag inte heller på mig något uttalande då jag inte är så kunnig på vintage sub. Jag tycker dock det ser ut som servicevisare men som sagt, ingen expert så jag kan ha fel.
Minns en sådan och den låg väl runt 130k eller liknande.
 
Topp