• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

tissoter

Audemars
Jag gillar vintage Certina och nu har jag chans att skaffa mig en riktigt gammal Blue Ribbon! Lite dålig koll på åldern där!
  1. 9761000206.jpg
Bild 1 av 1
Certina, blue Ribbon armbandsklocka
3 000:-
INLAGD Idag 18:30
PLATS Lomma , Skåne, 23441


Armbandsklocka troligen från 30 talet säljes för 3000kr eller bud.
Trodde först den var från slutet på 1800......haha
 

tissoter

Audemars
Är det här en konstig spegling på ringen vid 18 eller har någon tappat färg på bezeln? Mysko isåfall då den är av samma kulör som gmt visaren
image.png
 

BCKSTRM

Rolex
image.png

image.png

image.png

Denna känndes riktigt jäkla skum.
59k för en BLNR från "2010", zoomar in på certet och där står det 116660 (DeepSea)
Kan alla anmäla denna så ingen far illa ut?
http://www.blocket.se/uppsala/Rolex_Gmt_Master_II_snabb_kop__66208007.htm?ca=11
Även kronskydden ser lite märkliga ut men kan bero på att kronan är utdragen.

Har anmält.
Det är också en klisterlapp med AAA (för trippel A-kopia). Tokfejk denna...
 

Gurgel

Cartier
Ok, tack för svar. Hade ingen aning. Men skulle väl inte bli förvånad om det finns ett klassningssystem bland kopior. Underlättar ju för köparna och de vet hur välgjord klockan är.
 

sealord

Breitling
Jag tycker bezeln ser spraymålad ut och klockan ser lite allmänt risig ut i största allmänhet - enligt mina novis-ögon. Dessutom verkar bezelns siffror vara blankpolerade på ett original, som man i alla fall får förmoda att det är vad Christie's sålt. Men, det kanske bara är dåligt tagna bilder?
 
Topp