• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

En japansk analog quartz från Omega.
http://www.tradera.com/item/1917/257670850/omega-quartz-analog-japan-g-a-armbandsur
upload_2016-5-9_22-40-33.png

Är man inte beredd att svara på frågor eller diskutera sitt försäljningsobjekt kanske man lika gärna ska skita i att annonsera ut det på internet. Vilken tomte:D
Jag förstår dock vad han menar. En del "entusiaster" har en förmåga att ställa tusen frågor, skryta lite om sin egen klocksamling, och sedan när allt kommer omkring finns inga pengar till klockan ändå...

Hur kan du veta det? Den kan mycket väl vara fair. Plasten kvar och drygt 4k under listpris.
Omega är ett märke som det finns utrymme att förhandla om priset.
Jälmers pris bygger på att en köpare ska gå in hos AD och betala hela listpris, vilket säkert en del gör, och att 4k under det priset då vore attraktivt för en så ny klocka.
Skulle någon påstå att klockan köpts hos AD för 33-38k skulle jag inte alls bli förvånad.

Omega är ett märke som det finns utrymme att förhandla om priset.
Jälmers pris bygger på att en köpare ska gå in hos AD och betala hela listpris, vilket säkert en del gör, och att 4k under det priset då vore attraktivt för en så ny klocka.
Skulle någon påstå att klockan köpts hos AD för 33-38k skulle jag inte alls bli förvånad.

Jag har hört att ADs köper sina klockor way under listpris. Fy fan...

Jag har hört att ADs köper sina klockor way under listpris. Fy fan...
Ja, en väletablerad AD drar ju in grova pengar, vilket bara är bra så att så många som möjligt kan finnas i Sverige.

Men när klockorna köps in och säljs med rejäla marginaler och modellen inte svåröverkomlig så kan man ju förhandla om priset, vilket jag tycker är bra.
Enkelt: "Vad är ditt bästa pris om jag hugger den omedelbart?" eller "AD XX gav mig detta pris. Jag köper hellre av er nu, direkt. Vad kan du göra på priset?"

Ja, en väletablerad AD drar ju in grova pengar, vilket bara är bra så att så många som möjligt kan finnas i Sverige.

Men när klockorna köps in och säljs med rejäla marginaler och modellen inte svåröverkomlig så kan man ju förhandla om priset, vilket jag tycker är bra. Ett bra sätt att skapa fina relationer mellan AD och kunder om inte annat.
Enkelt: "Vad är ditt bästa pris om jag hugger den omedelbart?" eller "AD XX gav mig detta pris. Jag köper hellre av er nu, direkt. Vad kan du göra på priset?"

Och vad är det som säger att du inte har samma prutmån hos Jälmers? Finns garanterat också mängder av personer som handlar Omega till listpris hos AD.

Och vad är det som säger att du inte har samma prutmån hos Jälmers? Finns garanterat också mängder av personer som handlar Omega till listpris hos AD.
Det är sant! De lär ju säkerligen ha goda marginaler också, men jag tycker det är provocerande att ens lägga ut en begagnad för så mycket.
Men det är mitt perspektiv, och jag förutsätter att priset på en speedmaster hos AD blir något annat än listpris.
För någon som inte förhandlar om listpris hos AD så är 38k begagnad kanske lockande? För då lär man ju inte förhandla om Jälmers pris heller.

Jag försöker verkligen gilla smpn, men för 13-15 kakor får man klart mycket roligare klockor. Sjukt vad folk försöker med, undrar om det går?

Det börjar nästan bli lite fånigt med hur Jälmers ska kölhalas i precis varenda sammanhang. Säljs en quartsare här på KS av privatperson för samma pengar och då har man ett betydligt sämre skydd som köpare.

Jag tror att det smartaste Jälmers kunde göra nu är att bli forumsponsor. Det brukar vara ett effektivt sätt att få kappan att vända sig.

Det börjar nästan bli lite fånigt med hur Jälmers ska kölhalas i precis varenda sammanhang. Säljs en quartsare här på KS av privatperson för samma pengar och då har man ett betydligt sämre skydd som köpare.

Jag tror att det smartaste Jälmers kunde göra nu är att bli forumsponsor. Det brukar vara ett effektivt sätt att få kappan att vända sig.

Jag menade verkligen inte att hänga ut Jälmers med mitt inlägg. Var mer en fundering kring den generella prisbilden på smp quartzare, sjukt överprissatta som det är just nu. Att jälmers (och andra handlare) ligger i det övre prisspannet är i sig inget konstigt.

Det är sant! De lär ju säkerligen ha goda marginaler också, men jag tycker det är provocerande att ens lägga ut en begagnad för så mycket.
Men det är mitt perspektiv, och jag förutsätter att priset på en speedmaster hos AD blir något annat än listpris.
För någon som inte förhandlar om listpris hos AD så är 38k begagnad kanske lockande? För då lär man ju inte förhandla om Jälmers pris heller.
Skrotet listar över 50 000 hos nymans, skulle vemsomhelst ledigt vandra in och pruta 35% på en av Omegas populäraste modeller? Säger inte att det inte går bara undrar.

Skrotet listar över 50 000 hos nymans, skulle vemsomhelst ledigt vandra in och pruta 35% på en av Omegas populäraste modeller? Säger inte att det inte går bara undrar.
31130423001005 Listar 42400:- RobE gav 25% i december så då fick man den för 31800:-
Jo, Jälmers ligger högt på denna och på det mesta han har. Men vad gäller lite äldre Seamasters (inkl quartz) så är det nog så att priserna gått upp och folk inte riktigt har hängt med. Är det bara Rolex som skall öka i värde?

31130423001005 Listar 42400:- RobE gav 25% i december så då fick man den för 31800:-
Jo, Jälmers ligger högt på denna och på det mesta han har. Men vad gäller lite äldre Seamasters (inkl quartz) så är det nog så att priserna gått upp och folk inte riktigt har hängt med. Är det bara Rolex som skall öka i värde?
Rob E priset var ett engångserbjudande, det är absolut möjligt att få 25% på de flesta omega men det betyder inte att alla får det. Finns mängder som betalar listpris eller nära iallafall. Bara för att vi på KS vet att man kan pruta på Omega betyder inte att alla vet det. Tycker inte 38k platsar in bland tokiga annonser, klockan är i princip ny med plasten kvar och finns kanske prutmån där också. Börjar bli riktigt larvigt detta eviga tjat om Jälmers och hur kassa de är.

Rob E priset var ett engångserbjudande, det är absolut möjligt att få 25% på de flesta omega men det betyder inte att alla får det. Finns mängder som betalar listpris eller nära iallafall. Bara för att vi på KS vet att man kan pruta på Omega betyder inte att alla vet det. Tycker inte 38k platsar in bland tokiga annonser, klockan är i princip ny med plasten kvar och finns kanske prutmån där också. Börjar bli riktigt larvigt detta eviga tjat om Jälmers och hur kassa de är.
Jag har inte sagt att Jälmers är kassa. Jag har själv köpt en Seamaster där och varit väldigt nöjd med den. Priset då kändes rimligt med vad jag hittade på chrono24 och så. Men sista tiden känns det som han skruvat upp prisnivån, kollar ju där då och då. Han drar upp priserna överlag, på gott och ont.
Men man måste väl få kunna nämna Jälmers utan att det direkt blir infekterat här ?

Tillbaka
Topp