• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Annons på Blocket. Bilder tagna från en gammal annons på ett tyskt klockforum.

image.png

http://www.blocket.se/goteborg/Omega_Speedmaster_Dam_66857446.htm?ca=11

Tyska annonsen:

https://uhrforum.de/omega-speedmaster-ladies-38347940-a-t108393
Skumt att den här får ligga kvar... Den är anmäld minst två gånger (av dig och mig), granskar inte Blocket annonser som anmäls med ganska tydliga bevis sett till att bildmaterialet är stulet?

Skumt att den här får ligga kvar... Den är anmäld minst två gånger (av dig och mig), granskar inte Blocket annonser som anmäls med ganska tydliga bevis sett till att bildmaterialet är stulet?

Ja lite skumt är det allt. Eller så har de helt enkelt inte tagit tag i det. Man tycker ju att de borde granska alla annonser som blir anmälda.

Är den här mannen på riktigt?

950.000:- för en 168000 i "mint" condish. Bilden visar dessutom rätt stora nyansskilnader på visare & tavla...

Skärmavbild 2016-05-16 kl. 09.46.50.png
Skärmavbild 2016-05-16 kl. 09.46.43.png
Skärmavbild 2016-05-16 kl. 09.47.07.png
Han ändrade rätt snabbt till 95tkr.

Den är ju "NOS" ;)

Men nu ett par dagar senare har han sänkt till 79.500:- och tagit bort NOS, ändrat till "oanvänd"

Jag har haft en 16710 som garanterat varit orörd och legat mörkt där WG index va krämgula men visare ljusa och helt döda. Inte helt omöjligt att de är olika lume från fabrik då de är olika tillverkare. Samma årsmodell som 168000 i annonsen!

Han ändrade rätt snabbt till 95tkr.

Den är ju "NOS" ;)

Men nu ett par dagar senare har han sänkt till 79.500:- och tagit bort NOS, ändrat till "oanvänd"

Jag har haft en 16710 som garanterat varit orörd och legat mörkt där WG index va krämgula men visare ljusa och helt döda. Inte helt omöjligt att de är olika lume från fabrik då de är olika tillverkare. Samma årsmodell som 168000 i annonsen!

Om allt är legit så känns väl inte priset helt off?

• Like
Reactions: JLW
Vi pratar mycket om säljarna på Blocket. Har ett exempel på en säljare som vågar friskt. Han har lagt ut en 8 år gammal SMP quartz för 13000:- (vilket jag anser är alldeles för dyrt men men). Frågar en kort stund efter att annonsen kom ut ifall han har fler bilder, hans svar blir att jag skulle bjuda mer än 13500:- då någon hade lagt det som bud. Det skulle innebära att det redan finns två spekulanter, vilket jag inte tror på för fem sekunder.
Dealen är off per automatik, vad mer för oärligheter kan han hitta på?

Vi pratar mycket om säljarna på Blocket. Har ett exempel på en säljare som vågar friskt. Han har lagt ut en 8 år gammal SMP quartz för 13000:- (vilket jag anser är alldeles för dyrt men men). Frågar en kort stund efter att annonsen kom ut ifall han har fler bilder, hans svar blir att jag skulle bjuda mer än 13500:- då någon hade lagt det som bud. Det skulle innebära att det redan finns två spekulanter, vilket jag inte tror på för fem sekunder.
Dealen är off per automatik, vad mer för oärligheter kan han hitta på?

Du får gärna länka till annonsen, annars är posten inte så informativ.

Tillbaka
Topp