• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Jag har inte sagt att Jälmers är kassa. Jag har själv köpt en Seamaster där och varit väldigt nöjd med den. Priset då kändes rimligt med vad jag hittade på chrono24 och så. Men sista tiden känns det som han skruvat upp prisnivån, kollar ju där då och då. Han drar upp priserna överlag, på gott och ont.
Men man måste väl få kunna nämna Jälmers utan att det direkt blir infekterat här ?
Nej men många här på forumet är snabba med att sprida hat så fort Jälmers nämns. Jälmers behöver inte ha samma priser som billigast på c24, tycker att det är normalt prissatt för en gråhandlare med 10% rabatt från listpris och tycker därför det är märkligt att den lyfts fram här. Hans priser är ju fortfarande under vad listpris hos ad är så ser fortfarande ingen skada i att försöka maximera vinst. Klart man ska kunna nämna Jälmers, men oftast när det nämns här på forumet så blir det shitstorm. Vet att de gjort många fel och agerat dåligt flera gånger, men de har också hundratals nöjda kunder även om många här inte bryr sig om det

Jag har inte sagt att Jälmers är kassa. Jag har själv köpt en Seamaster där och varit väldigt nöjd med den. Priset då kändes rimligt med vad jag hittade på chrono24 och så. Men sista tiden känns det som han skruvat upp prisnivån, kollar ju där då och då. Han drar upp priserna överlag, på gott och ont.
Men man måste väl få kunna nämna Jälmers utan att det direkt blir infekterat här ?

Att Jälmers och flera andra handlare håller högre priser är väl allmänt känt och fullt normalt, iaf i min bok. Han har ju haft andra saker för sig som däremot går att ifrågasätta. Prisnivån på seamasters (och framförallt 10 år gamla quartzare) är idag absurd imho.

Som sagt, är det bara Rolex som skall få öka i värde ? Mer absurt IMO är bortåt 30 för en Oysterquartz.

Seamasters finns i rätt många olika varianter och jag gissar att det tillverkats ett par tre stycken av dessa iaf. OQn är dels, relativt ovanlig och dels, kult. Men, som med allt annat i denna hobby är det inte alltid logik som styr.

image.png
image.png
image.png
http://m.blocket.se/stockholm/Vacheron_Constantin_Overseas_66951695.htm?ca=11&w=3

Tillbaka
Topp