• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

image.jpeg
image.png

Guldpläterad Rolex Daytona! Funkar bra mycket fint skick.... :D

Förstår mig inte riktigt på Watch-Store på Tradera. Jag har aldrig någonsin sett någon av deras klockor bli sålda. Inte så konstigt iofs med tanke på deras prissättning, men jag tänker att om man driver företag kanske man vill ha lite inkomst åtminstone ibland, och att man då borde korrigera sina priser.

http://www.tradera.com/item/342154/257919857/svensk-militar-ur-super-fin-vintage-ur-candino-

IMG_20160522_203421.jpg
Har inte heller sett honom få en enda klocka såld helt ärligt. Visst, gör han det som affärsverksamhet är det klart han måste få en liten profit, men vid en snabb titt på hans annonser hittar jag ingen som inte är prissatt dubbelt mot vad jag (och säkerligen andra) hade kunnat tänka sig betala. Det är bara orimligt och kontraproduktivt.

image.png

Tyckte beskrivningen var lite lustig. Visste inte att Tank fanns med silverboett, men verkar tydligen legit. Då har man (jag) lärt sig nåt nytt idag iaf.

Guldplätterat silver tror jag det brukar vara. Vet inte om det gör den direkt exklusivare än guldplätterat stål..
Kallas vermeil och är ganska vanligt hos cartier (iaf förr i tiden). Silver som basmetall är mycket bättre än t.ex. mässing då det inte ger irritation mot huden lika lätt om/när guldet nötts ner.

Senast ändrad:
Ring och be att få hämta klockan på plats efter äkthetskontroll. Gå de med på det är det en bra affär.
Jag köpte en Speedy Mk II i välanvänt skick på Tradera fem år sen för jag visste att denna inte finns kopierad och i så fall inte i det skicket, men en papperslös Tudor oysterquartz som nu säljs av privatist hur vet man/han att den är äkta?

Förstår mig inte riktigt på Watch-Store på Tradera. Jag har aldrig någonsin sett någon av deras klockor bli sålda. Inte så konstigt iofs med tanke på deras prissättning, men jag tänker att om man driver företag kanske man vill ha lite inkomst åtminstone ibland, och att man då borde korrigera sina priser.

http://www.tradera.com/item/342154/257919857/svensk-militar-ur-super-fin-vintage-ur-candino-

IMG_20160522_203421.jpg
Jag har ingen koll på hur många han säljer, men jag bjöd på en av hans klockor där det stod "köp nu" och vart tvungen att vänta tiden ut. Dagen innan tiden gick ut fick jag ett akut familje ärende i Spanien och mailade honom om att jag ville köpa klockan så fort jag kom hem. Han svarade att det gick bra, för att sedan mailbomba mig samma dag auktionen var slut (jag var kvar i Spanien) och sedan lämna ett risigt omdömme som köpare. Det blev ingen affär då och lär inte bli i framtiden heller.:bored:

Jag köpte en Speedy Mk II i välanvänt skick på Tradera fem år sen för jag visste att denna inte finns kopierad och i så fall inte i det skicket, men en papperslös Tudor oysterquartz som nu säljs av privatist hur vet man/han att den är äkta?
Ta hjälp av en vän som kan verifiera att klockan är äkta, eller begär att säljaren och du tillsammans går till en auktoriserad återförsäljare och ber dom kontrollera.
Om allt stämmer betalar du kontrollen och köper klockan, om en är fake får säljaren stå kostnaden.

Ta hjälp av en vän som kan verifiera att klockan är äkta, eller begär att säljaren och du tillsammans går till en auktoriserad återförsäljare och ber dom kontrollera.
Om allt stämmer betalar du kontrollen och köper klockan, om en är fake får säljaren stå kostnaden.
Tack för ditt råd MJ 24!

Inte så mycket info, mer än att det är en Rolex, men det ger i alla fall en liten inblick i hur en novis bedragare tänker:

Nåväl, för att göra en lång historia kort så befinner nämnda vän i en ekonomisk knipa, mitt uppe i en skilsmässa, lån som ligger efter och en drös med andra ekonomiskt och socialt relaterade problem som jag kan har stor sympati inför. Vad jag dock inte kan ha sympati och förståelse för är hans plan och tankesätt att ordna med lite snabba oärliga pengar till detta genom att "sälja" en Rolexklocka han givetvis inte äger - inte för att en dyr Rolexklocka hade stabiliserat hans situation helt och hållet - inte ens på långa vägar, men en bit på vägen iallafall.

https://www.flashback.org/t2724917

Tillbaka
Topp