Pauledward
Guld
+1Jag bär hellre en äkta Timex med rak rygg än spelar Allan med en Fugesi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1Jag bär hellre en äkta Timex med rak rygg än spelar Allan med en Fugesi
Jag bär hellre en äkta Timex med rak rygg än spelar Allan med en Fugesi
Har inte heller sett honom få en enda klocka såld helt ärligt. Visst, gör han det som affärsverksamhet är det klart han måste få en liten profit, men vid en snabb titt på hans annonser hittar jag ingen som inte är prissatt dubbelt mot vad jag (och säkerligen andra) hade kunnat tänka sig betala. Det är bara orimligt och kontraproduktivt.Förstår mig inte riktigt på Watch-Store på Tradera. Jag har aldrig någonsin sett någon av deras klockor bli sålda. Inte så konstigt iofs med tanke på deras prissättning, men jag tänker att om man driver företag kanske man vill ha lite inkomst åtminstone ibland, och att man då borde korrigera sina priser.
http://www.tradera.com/item/342154/257919857/svensk-militar-ur-super-fin-vintage-ur-candino-
Bra att det är lagligt
Daytona för 3 papp! Great deal hehe
Guldpläterad Rolex Daytona! Funkar bra mycket fint skick....
Inte bara lagligt... ALLT ÄR LAGLIGT !!Bra att det är lagligt
Dessutom lovar jag att du kommer bli nöjd, det blev jag. Stay classy.Inte bara lagligt... ALLT ÄR LAGLIGT !!
Citatmaskinen!Dessutom lovar jag att du kommer bli nöjd, det blev jag. Stay classy.
"gnäll inte!!"Citatmaskinen!
Börja inte nu igen Pauli"gnäll inte!!"
Sista pris!Daytona för 3 papp! Great deal hehe
Ber om ursäkt, inte läst reglerna tillräckligt. Lovar bot och bättring@Brunleif jag får ständigt radera dina inlägg. Posta skärmdump, en länk som är död kort efter tillför inget till tråden.
På riktigt.
Tyckte beskrivningen var lite lustig. Visste inte att Tank fanns med silverboett, men verkar tydligen legit. Då har man (jag) lärt sig nåt nytt idag iaf.
Guldplätterat silver tror jag det brukar vara. Vet inte om det gör den direkt exklusivare än guldplätterat stål..
Tyckte beskrivningen var lite lustig. Visste inte att Tank fanns med silverboett, men verkar tydligen legit. Då har man (jag) lärt sig nåt nytt idag iaf.
Kallas vermeil och är ganska vanligt hos cartier (iaf förr i tiden). Silver som basmetall är mycket bättre än t.ex. mässing då det inte ger irritation mot huden lika lätt om/när guldet nötts ner.Guldplätterat silver tror jag det brukar vara. Vet inte om det gör den direkt exklusivare än guldplätterat stål..
Ring och be att få hämta klockan på plats efter äkthetskontroll. Gå de med på det är det en bra affär.För bra för att vara sant?
Jag köpte en Speedy Mk II i välanvänt skick på Tradera fem år sen för jag visste att denna inte finns kopierad och i så fall inte i det skicket, men en papperslös Tudor oysterquartz som nu säljs av privatist hur vet man/han att den är äkta?Ring och be att få hämta klockan på plats efter äkthetskontroll. Gå de med på det är det en bra affär.
Jag har ingen koll på hur många han säljer, men jag bjöd på en av hans klockor där det stod "köp nu" och vart tvungen att vänta tiden ut. Dagen innan tiden gick ut fick jag ett akut familje ärende i Spanien och mailade honom om att jag ville köpa klockan så fort jag kom hem. Han svarade att det gick bra, för att sedan mailbomba mig samma dag auktionen var slut (jag var kvar i Spanien) och sedan lämna ett risigt omdömme som köpare. Det blev ingen affär då och lär inte bli i framtiden heller.Förstår mig inte riktigt på Watch-Store på Tradera. Jag har aldrig någonsin sett någon av deras klockor bli sålda. Inte så konstigt iofs med tanke på deras prissättning, men jag tänker att om man driver företag kanske man vill ha lite inkomst åtminstone ibland, och att man då borde korrigera sina priser.
http://www.tradera.com/item/342154/257919857/svensk-militar-ur-super-fin-vintage-ur-candino-
Ta hjälp av en vän som kan verifiera att klockan är äkta, eller begär att säljaren och du tillsammans går till en auktoriserad återförsäljare och ber dom kontrollera.Jag köpte en Speedy Mk II i välanvänt skick på Tradera fem år sen för jag visste att denna inte finns kopierad och i så fall inte i det skicket, men en papperslös Tudor oysterquartz som nu säljs av privatist hur vet man/han att den är äkta?
Tack för ditt råd MJ 24!Ta hjälp av en vän som kan verifiera att klockan är äkta, eller begär att säljaren och du tillsammans går till en auktoriserad återförsäljare och ber dom kontrollera.
Om allt stämmer betalar du kontrollen och köper klockan, om en är fake får säljaren stå kostnaden.
Nåväl, för att göra en lång historia kort så befinner nämnda vän i en ekonomisk knipa, mitt uppe i en skilsmässa, lån som ligger efter och en drös med andra ekonomiskt och socialt relaterade problem som jag kan har stor sympati inför. Vad jag dock inte kan ha sympati och förståelse för är hans plan och tankesätt att ordna med lite snabba oärliga pengar till detta genom att "sälja" en Rolexklocka han givetvis inte äger - inte för att en dyr Rolexklocka hade stabiliserat hans situation helt och hållet - inte ens på långa vägar, men en bit på vägen iallafall.
Såg att inlägget var från februari, hemskt, vågar man handla fler finklockor på Tradera, undrar om han lyckades i sitt uppsåt?Inte så mycket info, mer än att det är en Rolex, men det ger i alla fall en liten inblick i hur en novis bedragare tänker:
https://www.flashback.org/t2724917
Jag skrev faktiskt en fråga till säljaren vad som menades med special edition och om dess storlek, inget svar förståsAnnons på Tradera. Säljs som fullset men söker man på referensnumret på certifikatet får man upp en helt annan modell (Omega Seamaster GMT).
http://www.tradera.com/item/190118/257829122/omega-planet-ocean-lmited-edition
Haha, safe...Bortpolerat serienummer...