Denna ser skum ut...
Datumet och vridringen på klockan ser ju minst sagt... Sådär ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna ser skum ut...
Tokfejk, @jabla buda 1 krona och förgör den haha
Jag gillar att man ska skicka ett bud till honomBoxen ser ju ut som sju svåra år!
Ska man kanske buda för att göra en "testa vad Kina-Rolle håller för" tråd heheJag gillar att man ska skicka ett bud till honom
Han vet ju att den inte är värd något, så han tackar nog ja för minsta lilla.
Mig veterligen leverades inga 116655 före 1/7 2015 så samtliga bör ha grön hangtag med 5-års garanti.Denna ser skum ut...
Nej, precis. Detta samt att skruven till visarna ser konstig ut, lådan ser tafflig ut i kanterna, och allmänt dålig finish på tavlan gör den till en fejk med 99,9% (reserverar 0,1% för dåliga bilder)Mig veterligen leverades inga 116655 före 1/7 2015 så samtliga bör ha grön hangtag med 5-års garanti.
Är det kronan eller?.. skruven till visarna ..
Jag bjöd 5000 kr, inget svarNej, precis. Detta samt att skruven till visarna ser konstig ut, lådan ser tafflig ut i kanterna, och allmänt dålig finish på tavlan gör den till en fejk med 99,9% (reserverar 0,1% för dåliga bilder)
Nej, tänkte mest på den pluppen som visarna vilar på.Är det kronan eller?
Riktigt dåliga bilder alltså, förstår inte varför man inte anstränger sig lite mer om man ska sälja något för en kvarts miljon....Vad säger ni kunskapare om denna? Det jag reagerar på är de dåliga bilderna! Jag vill inte köpa något i den prisklassen om inte bilderna är top notch
Blocket.se
Bild 1 av 2
Oanvänd rolex submariner 116618 18K guld
219 000:-
INLAGD Idag 07:28
PLATS Stockholm , Stockholm, 11430
Inför köpet
Hej
Till salu är en oanvänd Rolex Submariner 116618LN i 18 K gult guld.
Inköpt för några veckor sedan 2016 för 298 000, nypris 305 000, naturligtvis original.
Fortfarande i plast. 5 års garanti medföljer i köpet och övriga adekvata handlingar såsom certifikat skyddsring, böcker m.m
Pris - 219 000 BVSA
Först till kvarn. Är INTE intresserad av byten oavsett Patek/Audemars Piguet
Richard
Den analysen skulle jag vilja se hur den är gjord. Om den är baserad på hur många klockor som är annonserade där skulle jag snarare dra slutsatsen att det är bedrägeriannonser. Ett vanligt sätt att inleda bedrägeriet är att annonsera på en plats där det är osannolikt att kunna möta köparen face-to-face. Därav att man väljer en udda kommun i Norrland.Slightly off topic men det handlar om Blocket i.a.f.
Aftonblasket har i en högst ovetenskaplig undersökning genom att räkna Blocketannonser kommit fram till att flest Rolex per capita finns i Nordmaling
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23422070.ab (kräver plus inloggning)
Analysen är skitusel och högst ovetenskaplig som sagt. Jag fick den i PDF format från en kollega som råkar veta att jag gillar klockor och inte läser Aftonbladet plus. Jag skulle ladda upp den här men forumet tillåter inte PDF dokument, så här kommer några skärmdumpar.Den analysen skulle jag vilja se hur den är gjord. Om den är baserad på hur många klockor som är annonserade där skulle jag snarare dra slutsatsen att det är bedrägeriannonser. Ett vanligt sätt att inleda bedrägeriet är att annonsera på en plats där det är osannolikt att kunna möta köparen face-to-face. Därav att man väljer en udda kommun i Norrland.
Ja du det fyller arbetsdagarna om man jobbar på Aftonbladet, chefen måste ju se att man producerar "vad folk vill ha" även i torka.Analysen är skitusel och högst ovetenskaplig som sagt. Jag fick den i PDF format från en kollega som råkar veta att jag gillar klockor och inte läser Aftonbladet plus. Jag skulle ladda upp den här men forumet tillåter inte PDF dokument, så här kommer några skärmdumpar.
Hela den artikeln får mig att spy flera gånger om, står bara skit skrivet av folk som inte kan sköta sig själva. "Maktelit", "statuspryl", "Rolexindex"; utbilda er och gör något förnuftigt istället så kan ni också köpa dessa super- duper- hyperdyra saker...Analysen är skitusel och högst ovetenskaplig som sagt. Jag fick den i PDF format från en kollega som råkar veta att jag gillar klockor och inte läser Aftonbladet plus. Jag skulle ladda upp den här men forumet tillåter inte PDF dokument, så här kommer några skärmdumpar.
Analysen är skitusel och högst ovetenskaplig som sagt. Jag fick den i PDF format från en kollega som råkar veta att jag gillar klockor och inte läser Aftonbladet plus. Jag skulle ladda upp den här men forumet tillåter inte PDF dokument, så här kommer några skärmdumpar.
Plus att gummilänken inte verkar vara curved vilket är lite märkligt..Denna ser skum ut...
Denna ser skum ut...
Kanondeal, köp en till mig också !
Rolexkronan ser ut att sitta lite snett mot minutindex, och etsningen på boettlocket är jag skeptisk till.
Sen borde det stå "MoonJust" på tavlan eller? Måste maila och fråga om månfasen funkar, ser lite platt ut.
Nått lurt är det!
http://www.tradera.com/item/1917/26...ter-perpetual-datejust-renoveringsobjekt#zoom
Älskar de som inte ens är kopior/fake, de är något helt annat med fake subdials och månfas med ett litet dam quartzverk i som de bestämmer sig för att trycka på en Krona och Datejust text påHAHAHAHAHAHAHA, renoveringsobjekt,
Vilket lik.
Ska inte datejusten ha datumvisning?Rolexkronan ser ut att sitta lite snett mot minutindex, och etsningen på boettlocket är jag skeptisk till.
Sen borde det stå "MoonJust" på tavlan eller? Måste maila och fråga om månfasen funkar, ser lite platt ut.
Nått lurt är det!
http://www.tradera.com/item/1917/26...ter-perpetual-datejust-renoveringsobjekt#zoom
Precis, därav MoonJust.Ska inte datejusten ha datumvisning?
Ser jag rätt? Visarna till subdialsen är trycka på tavlan, men inte mitt i subdialen?Rolexkronan ser ut att sitta lite snett mot minutindex, och etsningen på boettlocket är jag skeptisk till.
Nått lurt är det!
Välkommen till den fantastiska världen av Kina!Ser jag rätt? Visarna till subdialsen är trycka på tavlan, men inte mitt i subdialen?