• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Denna ser skum ut...

image.png
image.png

Datumet och vridringen på klockan ser ju minst sagt... Sådär ut!

Vad säger ni kunskapare om denna? Det jag reagerar på är de dåliga bilderna! Jag vill inte köpa något i den prisklassen om inte bilderna är top notch
Blocket.se
  1. 3398051914.jpg
  2. 3306575233.jpg
Bild 1 av 2
Oanvänd rolex submariner 116618 18K guld
219 000:-
INLAGD Idag 07:28
PLATS Stockholm , Stockholm, 11430
Inför köpet
Hej

Till salu är en oanvänd Rolex Submariner 116618LN i 18 K gult guld.

Inköpt för några veckor sedan 2016 för 298 000, nypris 305 000, naturligtvis original.

Fortfarande i plast. 5 års garanti medföljer i köpet och övriga adekvata handlingar såsom certifikat skyddsring, böcker m.m

Pris - 219 000 BVSA

Först till kvarn. Är INTE intresserad av byten oavsett Patek/Audemars Piguet

Richard

Vad säger ni kunskapare om denna? Det jag reagerar på är de dåliga bilderna! Jag vill inte köpa något i den prisklassen om inte bilderna är top notch
Blocket.se
  1. 3398051914.jpg
  2. 3306575233.jpg
Bild 1 av 2
Oanvänd rolex submariner 116618 18K guld
219 000:-
INLAGD Idag 07:28
PLATS Stockholm , Stockholm, 11430
Inför köpet
Hej

Till salu är en oanvänd Rolex Submariner 116618LN i 18 K gult guld.

Inköpt för några veckor sedan 2016 för 298 000, nypris 305 000, naturligtvis original.

Fortfarande i plast. 5 års garanti medföljer i köpet och övriga adekvata handlingar såsom certifikat skyddsring, böcker m.m

Pris - 219 000 BVSA

Först till kvarn. Är INTE intresserad av byten oavsett Patek/Audemars Piguet

Richard
Riktigt dåliga bilder alltså, förstår inte varför man inte anstränger sig lite mer om man ska sälja något för en kvarts miljon....

Slightly off topic men det handlar om Blocket i.a.f.
Aftonblasket har i en högst ovetenskaplig undersökning genom att räkna Blocketannonser kommit fram till att flest Rolex per capita finns i Nordmaling
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23422070.ab (kräver plus inloggning)
Den analysen skulle jag vilja se hur den är gjord. Om den är baserad på hur många klockor som är annonserade där skulle jag snarare dra slutsatsen att det är bedrägeriannonser. Ett vanligt sätt att inleda bedrägeriet är att annonsera på en plats där det är osannolikt att kunna möta köparen face-to-face. Därav att man väljer en udda kommun i Norrland.

Den analysen skulle jag vilja se hur den är gjord. Om den är baserad på hur många klockor som är annonserade där skulle jag snarare dra slutsatsen att det är bedrägeriannonser. Ett vanligt sätt att inleda bedrägeriet är att annonsera på en plats där det är osannolikt att kunna möta köparen face-to-face. Därav att man väljer en udda kommun i Norrland.
Analysen är skitusel och högst ovetenskaplig som sagt. Jag fick den i PDF format från en kollega som råkar veta att jag gillar klockor och inte läser Aftonbladet plus. Jag skulle ladda upp den här men forumet tillåter inte PDF dokument, så här kommer några skärmdumpar.

01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG

Analysen är skitusel och högst ovetenskaplig som sagt. Jag fick den i PDF format från en kollega som råkar veta att jag gillar klockor och inte läser Aftonbladet plus. Jag skulle ladda upp den här men forumet tillåter inte PDF dokument, så här kommer några skärmdumpar.

01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
Ja du det fyller arbetsdagarna om man jobbar på Aftonbladet, chefen måste ju se att man producerar "vad folk vill ha" även i torka.
Av nån anledning köper folk plus för att läsa liknande material :grumpy: Nyfikenhet driver människan!

Sköna slutsatser man drar.
I verkligheten vet inte ens Blocket själva om klockan såldes eller inte när säljaren tog bort annonsen. Samma klocka kan också annonseras flera gånger om den inte säljs.

• Like
Reactions: JLW

01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
Hela den artikeln får mig att spy flera gånger om, står bara skit skrivet av folk som inte kan sköta sig själva. "Maktelit", "statuspryl", "Rolexindex"; utbilda er och gör något förnuftigt istället så kan ni också köpa dessa super- duper- hyperdyra saker...

01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG

Det är ju Ronnie Eriksson från kil som gör att Kil ligger näst längst upp på listan :)

Hur renoverar man den? Med Tippex :)
MoonJusten ser även ut att sakna just the moon. Kan eventuellt vara den mycket sällsynta och eftertraktade StarJust.

Varför skriver inte annonsörerna att deras klockor är unika? Allt skit som säljs på blocket och tradera brukar efterföljas av texten unik. Tex unik BMW 318 med M-styling. En klocka med moonjust är ju tämligen unik i mitt tycke.

• Like
Reactions: JLW
Tillbaka
Topp