• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

image.png
image.png

Vet inte vad som är det mest korkade; att tro att man kan friskriva sig genom att inte kunna verifiera "äktigheten", eller att köpa skiten. Auktionen vanns på 7000:- men jag antar att jag inte är den ende som anmält annonsen, då den nu är avslutad med 0 bud.
Annons.PNG

Vet inte vad som är det mest korkade; att tro att man kan friskriva sig genom att inte kunna verifiera "äktigheten", eller att köpa skiten. Auktionen vanns på 7000:- men jag antar att jag inte är den ende som anmält annonsen, då den nu är avslutad med 0 bud.
Annons.PNG
Känns rent spontant som att det är dags för Tradera att fixa sina filter, det är allt för ofta sånt här dyker upp i deras kategorier där priserna ofta är i det högre slaget. Katastrofalt att man ska behöva agera internetpolis och anmäla annonser titt som tätt... Hoppas verkligen inte att någon stackare betalade 7 lök för det där skräpet.

Känns rent spontant som att det är dags för Tradera att fixa sina filter, det är allt för ofta sånt här dyker upp i deras kategorier där priserna ofta är i det högre slaget. Katastrofalt att man ska behöva agera internetpolis och anmäla annonser titt som tätt... Hoppas verkligen inte att någon stackare betalade 7 lök för det där skräpet.
Håller helt med. "Roade mig" häromdagen med att anmäla Blocket-annonser. Fick bort 3 stycken genom att maila Blocket. Att de, som du skriver, ens slinker igenom filtret...

Är sidan seriös? Fick dåliga vibbar...
Tja, aldrig handlat där själv - men jag tror faktiskt att allting är legit.
...eller ja, så legit som alla sidor som auktionerar ut konkurs- och varulager verkar vara.

Man kan ju hur som helst aldrig bli lurad om man inte tillåts köpa något!

EDIT.
Klickade runt lite på sidan och insåg att de verkar ha knasiga värderingar på det mesta. Undrar om det verkligen främjar försäljningen?

Senast ändrad:
Annons.PNG
Det är så märkligt att man ALLTID får vara en oseriös säljare men ALDRIG en oseriös köpare :)

Kan inte sätta fingret på vad Det är som får frankenkänslan att dyka upp i kroppen av denna annons!
Att Swiss made händelsevis är bortskrapat på tavlan gör inte saken bättre! Är jag för misstänksam, eller?

Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad
  • Lägg in annons
  • Meddelanden
  • Logga in
Sökningen
Nästa annons »
  1. 2527915797.jpg
Bild 1 av 1
Omega chronometer, 18k, cal 602, 1 av 4000
INLAGD Idag 12:42
PLATS Göteborg , Göteborg, 41279
Inför köpet
Till salu är en underbar Omega Geneve, officially certified chronometer.
Boetten är i 18k guld och väldigt fin skickt, tavlan är den mera sällsynta 18k gul guld varianten. Tavlan har en liten skada där texten "OM SWISS MADE OM " vid kl 6 är lite bortskrapad.
Fler bilder kan skickas på begäran.

Ref: 137.0001
Cal: 602
Diameter utan krona: 33mm.
Backsidan är graverad.

Kaliber 602 producerade bara i 4000 exempel och är den sista vintage manuella chronometer kalibern av omega.
Jag rekommenderar att läsa följande artikel för att förstå klockans betydelse: http://www.fratellowatches.com/omega-geneve-chronometer/

Pris: Högst bjudande.
Säljes f2f i Göteborg eller så kan den skickas vid en förskottsbetalning.

Intressant byten kan vara omega speedmaster proffesional och constellation i första hand, kan lägga till pengar vid behov. Annars så är jag öppen för alla sorts förslag, hit me !

Chronometer

Tillbaka
Topp