• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Bally

Cartier
upload_2017-5-12_10-54-44.png
Ge det lite tid och ränta på ränta effekten kommer ju göra detta till världens dyraste klocka så småningom :D
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Hallå ja, nyreggad på forumet men har hängt här i ett par år.

Vad tror folk om denna? Har mailat men fick svar att kvitto/äkthetsbevis inte finns men att man kan köpa det för 500kr (han nämnde en affär):

123455-png.545585


Kan tillägga att personen i fråga förekommer i denna tråd ett par gånger innan :D
 

Bilagor

  • 123455.PNG
    123455.PNG
    132.5 KB · Visningar: 774

oggtrean

Omega
2-Faktor
Hallå ja, nyreggad på forumet men har hängt här i ett par år.

Vad tror folk om denna? Har mailat men fick svar att kvitto/äkthetsbevis inte finns men att man kan köpa det för 500kr (han nämnde en affär):

123455-png.545585


Kan tillägga att personen i fråga förekommer i denna tråd ett par gånger innan :D
Är du osäker över äktheten eller vad undrar du över?
Jag är ingen omega-expert men ser ju bra ut och att han påstår sig ha över 100 referenser talar ju för det.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Självklart, som han skriver går ju äkthetsbevis att ordna. Kvitto är ofta svårare.

Men är det verkligen jag som köpare som ska pröjsa 500kr för ett äkthetsintyg efter att jag har köpt klockan?

Efter lite grävande kom det fram... ATS/Bekir = Royal Watches. Samma familj som lägger upp sjukt suspekta annonser samt har varit stortrådar här på KS. Fan jag som ville knipa den där...

https://klocksnack.se/threads/rolex...-som-kan-hjälpa-mig.50811/page-6#post-1276611

"Säljes av: bekir-ats"
 
Senast ändrad:

oggtrean

Omega
2-Faktor
Men är det verkligen jag som köpare som ska pröjsa 500kr för ett äkthetsintyg efter att jag har köpt klockan?

Efter lite grävande kom det fram... ATS/Bekir = Royal Watches. Samma familj som lägger upp sjukt suspekta annonser samt har varit stortrådar här på KS. Fan jag som ville knipa den där...

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-1665-franken-någon-som-kan-hjälpa-mig.50811/page-6#post-1276611

"Säljes av: bekir-ats"

Nja, tror inte det finns någon speciell praxis för det. Har själv gjort det vid ett tillfälle. Tråkigt att säljaren har dåligt rykte, men den där typen av omegor dyker upp titt som tätt till salu så du hittar nog någon annan. Lycka till :)
 

Hugii

Audemars
Men är det verkligen jag som köpare som ska pröjsa 500kr för ett äkthetsintyg efter att jag har köpt klockan?

Efter lite grävande kom det fram... ATS/Bekir = Royal Watches. Samma familj som lägger upp sjukt suspekta annonser samt har varit stortrådar här på KS. Fan jag som ville knipa den där...

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-1665-franken-någon-som-kan-hjälpa-mig.50811/page-6#post-1276611

"Säljes av: bekir-ats"
Kan du tänka dig en kronograf också?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Men är det verkligen jag som köpare som ska pröjsa 500kr för ett äkthetsintyg efter att jag har köpt klockan?

Efter lite grävande kom det fram... ATS/Bekir = Royal Watches. Samma familj som lägger upp sjukt suspekta annonser samt har varit stortrådar här på KS. Fan jag som ville knipa den där...

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-1665-franken-någon-som-kan-hjälpa-mig.50811/page-6#post-1276611

"Säljes av: bekir-ats"
Då gräver du dåligt kan jag ju säga.. trodde den här diskussionen var över för ett år sedan.. Är god vän till ägaren av Royal Watches och flera andra på forumet känner honom också, tex @JensBP, @cheklund mfl. Personen som annonserar på blocket må vara släkt med ägaren till Royal Watches men det är den enda kopplingen, han har ingenting som helst med Royal Watches verksamhet att göra.
@Royal Watches är ett seriöst företag som är väldigt noga med sitt rykte.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Men är det verkligen jag som köpare som ska pröjsa 500kr för ett äkthetsintyg efter att jag har köpt klockan?

Efter lite grävande kom det fram... ATS/Bekir = Royal Watches. Samma familj som lägger upp sjukt suspekta annonser samt har varit stortrådar här på KS. Fan jag som ville knipa den där...

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-1665-franken-någon-som-kan-hjälpa-mig.50811/page-6#post-1276611

"Säljes av: bekir-ats"

Då gräver du dåligt kan jag ju säga.. trodde den här diskussionen var över för ett år sedan.. Är god vän till ägaren av Royal Watches och flera andra på forumet känner honom också, tex @JensBP, @cheklund mfl. Personen som annonserar på blocket må vara släkt med ägaren till Royal Watches men det är den enda kopplingen, han har ingenting som helst med Royal Watches verksamhet att göra.
@Royal Watches är ett seriöst företag som är väldigt noga med sitt rykte.

För sista gången: Jag och personen du pratar om är inte associerade med varandra, vi råkar vara släkt men man väljer inte sina släktingar.
True. Royal watches/Sedar är jätteseriös. Det har jag lärt mig. Har nu gjort ett flertal affärer helt fläckfritt med honom, både sälj och köp, och skulle absolut rekommendera honom.
Vad andra säljare gör/gjort har inte med honom att göra som person.

Sen kan jag tycka just detta klagomål på den andra killen i sig är lite konstigt, utan att ta något annat i beaktning. Klart man kan ta betalt för äkthetsintyg. Inget konstigt med det. Många ställen gör ju inte ens äkthetsintyg längre så man blir tvungen att skaffa dyrt värderingsintyg + mecket.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Då gräver du dåligt kan jag ju säga.. trodde den här diskussionen var över för ett år sedan.. Är god vän till ägaren av Royal Watches och flera andra på forumet känner honom också, tex @JensBP, @cheklund mfl. Personen som annonserar på blocket må vara släkt med ägaren till Royal Watches men det är den enda kopplingen, han har ingenting som helst med Royal Watches verksamhet att göra.
@Royal Watches är ett seriöst företag som är väldigt noga med sitt rykte.

För sista gången: Jag och personen du pratar om är inte associerade med varandra, vi råkar vara släkt men man väljer inte sina släktingar.

True. Royal watches/Sedar är jätteseriös. Det har jag lärt mig. Har nu gjort ett flertal affärer helt fläckfritt med honom, både sälj och köp, och skulle absolut rekommendera honom.
Vad andra säljare gör/gjort har inte med honom att göra som person.

Sen kan jag tycka just detta klagomål på den andra killen i sig är lite konstigt, utan att ta något annat i beaktning. Klart man kan ta betalt för äkthetsintyg. Inget konstigt med det. Många ställen gör ju inte ens äkthetsintyg längre så man blir tvungen att skaffa dyrt värderingsintyg + mecket.

Då får jag be så hemskt mycket om ursäkt. Det i princip enda man får upp om man söker på Royal Watches är det negativa, samt de negativa diskussionerna här på forumet. Därför blev jag lite skraj när jag såg att denna andra säljaren hade koppling till Royal Watches.

@JensBP: Är det verkligen inte konstigt att man inte har något som helst köpesintyg/kvitto på en klocka som har ett nypris närmare 40k, men som han sedan säljer för 14-15k? Hur vet jag som säljare att jag köper en klocka som inte är stulen? Jag tycker i alla fall det är märkligt. Jag kan förstå att man inte har kvitto på en kostymklocka från 60-talet, men att man inte sparar kvitto, låda och cert på en klocka från 2000-talet gör en fundersam.
 
  • Like
Reactions: Oli

Oli

Omega
2-Faktor
Då får jag be så hemskt mycket om ursäkt. Det i princip enda man får upp om man söker på Royal Watches är det negativa, samt de negativa diskussionerna här på forumet. Därför blev jag lite skraj när jag såg att denna andra säljaren hade koppling till Royal Watches.

@JensBP: Är det verkligen inte konstigt att man inte har något som helst köpesintyg/kvitto på en klocka som har ett nypris närmare 40k, men som han sedan säljer för 14-15k? Hur vet jag som säljare att jag köper en klocka som inte är stulen? Jag tycker i alla fall det är märkligt. Jag kan förstå att man inte har kvitto på en kostymklocka från 60-talet, men att man inte sparar kvitto, låda och cert på en klocka från 2000-talet gör en fundersam.
Tråkigt nog brukar det bara vara det negativa som syns. I detta fall stämmer dock det negativa inte då det handlar om en annan person än Serdar/Royal watches i slutändan.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Då får jag be så hemskt mycket om ursäkt. Det i princip enda man får upp om man söker på Royal Watches är det negativa, samt de negativa diskussionerna här på forumet. Därför blev jag lite skraj när jag såg att denna andra säljaren hade koppling till Royal Watches.

@JensBP: Är det verkligen inte konstigt att man inte har något som helst köpesintyg/kvitto på en klocka som har ett nypris närmare 40k, men som han sedan säljer för 14-15k? Hur vet jag som säljare att jag köper en klocka som inte är stulen? Jag tycker i alla fall det är märkligt. Jag kan förstå att man inte har kvitto på en kostymklocka från 60-talet, men att man inte sparar kvitto, låda och cert på en klocka från 2000-talet gör en fundersam.
Den där kostade inte 40, det är en gammal seamaster som inte ens är så billig för det där priset. Många sparar inte sånt, speciellt ofta inte i utlandet, eller på "billigare" bruksklockor som den där. Klockor går runt, pantbanker, auktioner, ägare, flyttar etc. Det betyder absolut inte stöldgods för att en gammal klocka inte har cert/garantibevis kvar. För många vanliga användare är det just bara ett garantibevis som går ut.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Den där kostade inte 40, det är en gammal seamaster som inte ens är så billig för det där priset. Många sparar inte sånt, speciellt ofta inte i utlandet, eller på "billigare" bruksklockor som den där. Klockor går runt, pantbanker, auktioner, ägare, flyttar etc. Det betyder absolut inte stöldgods för att en gammal klocka inte har cert/garantibevis kvar. För många vanliga användare är det just bara ett garantibevis som går ut.


Gammal? Den första 2531.80 kom i mitten av 90-talet men de flesta modellerna är från 2000-talet som man ser ute på blocket. Hur är det gammalt? Om klockan går runt så bör det även finnas kvitton efter försäljningar. Får du inte kvitto / skriver kvitto när du säljer och köper? Du får definitivt kvitto av en pantbank, samt i de flesta fall äkthetsintyg. Och jo, i runda slängar 30-40k i Sverige om du inte valde Quartz-modellen. Länka gärna källa om du hittar något annat, tack. Länka hemskt gärna också annonser där den klockan har gått för under 14-15k begagnat om du insisterar på att det där är dyrt.

Och vad ska den länken betyda? Klart att man som lekman ifrågasätter när man ser namnet åtskilliga gånger i denna tråd och andra "bluff"-trådar när man Googlar nicken . Men det är ju bra att det skrivs mer positivt så fler inte råkar ut för samma felaktiga information som jag har fått och trillat in på, som detta exempelvis:

https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/page-218#post-1558849
https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-1665-franken-någon-som-kan-hjälpa-mig.50811/page-7
 
Topp