• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är hans födelsedag, jag borde sänka va?
Screenshot_20171031-142244.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är hans födelsedag, jag borde sänka va?
Screenshot_20171031-142244.jpg
En sån där går inte att göra affärer med ändå. Om du säger ja till 11' kommer han bara ha 10' med sig. Been there, done that.

Helt ärligt. Det säger så oerhört mycket hur folk uttrycker sig i sin kommunikation om hur de senare kommer bete sig. Genom att uteslutande ignorera personer som uttrycker sig som tölpar har jag för det mesta numera en ganska trevlig tillvaro i mina blocketaffärer. Väldigt länge sedan jag träffade på en jobbig person. Sållar bort säkert 75% av alla svar på dyrare varor så jag kanske säljer lite långsammare men det är det fan värt.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En sån där går inte att göra affärer med ändå. Om du säger ja till 11' kommer han bara ha 10' med sig. Dessutom kommer du få betalt i skrynkliga hundralappar också. Been there, done that.

Helt ärligt. Det säger så oerhört mycket hur folk uttrycker sig i sin kommunikation om hur de senare kommer bete sig. Genom att uteslutande ignorera personer som uttrycker sig som tölpar har jag för det mesta numera en ganska trevlig tillvaro i mina blocketaffärer. Väldigt länge sedan jag träffade på en jobbig person. Sållar bort säkert 75% av alla svar på dyrare varor så jag kanske säljer lite långsammare men det är det fan värt.
Försöker att endast svara på folk som gör saker kvickt, inget velande eller prutande (om jag redan ger ett bra pris då)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En sån där går inte att göra affärer med ändå. Om du säger ja till 11' kommer han bara ha 10' med sig. Been there, done that.

Helt ärligt. Det säger så oerhört mycket hur folk uttrycker sig i sin kommunikation om hur de senare kommer bete sig. Genom att uteslutande ignorera personer som uttrycker sig som tölpar har jag för det mesta numera en ganska trevlig tillvaro i mina blocketaffärer. Väldigt länge sedan jag träffade på en jobbig person. Sållar bort säkert 75% av alla svar på dyrare varor så jag kanske säljer lite långsammare men det är det fan värt.

Försöker att endast svara på folk som gör saker kvickt, inget velande eller prutande (om jag redan ger ett bra pris då)

Ett exempel på velande var igår när en person ringde och sa att de ville köpa min Oris, vi kom överens om ett pris och att han skulle skicka mig pengarna idag innan 9 på morgonen via Swish. För en timme sedan SMSade han mig och sa att hans fru sa nej. Asså kom igen...
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Ett exempel på velande var igår när en person ringde och sa att de ville köpa min Oris, vi kom överens om ett pris och att han skulle skicka mig pengarna idag innan 9 på morgonen via Swish. För en timme sedan SMSade han mig och sa att hans fru sa nej. Asså kom igen...
Jodå, har oxå vart nära flera avslut men fått höra ”tjejjen sa nej”:D
 

AB

Panerai
2-Faktor
IMG_2053.PNG

En normal Rolex-sökning på blocket, tack Jälmers :rolleyes: Vill jag se Longines, Omega eller kanske IWC-klockor så slår jag hellre en sökning på sådana :meh:
Håller med dig, irriterande - MEN, tycker Blocket borde kunna lösa det där genom att göra sökfunktionen mer precis. Alltid stört mig på att Blocket inte verkar anstränga sig så mycket för att göra sin tjänst bättre.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
IMG_2053.PNG

En normal Rolex-sökning på blocket, tack Jälmers :rolleyes: Vill jag se Longines, Omega eller kanske IWC-klockor så slår jag hellre en sökning på sådana :meh:
Tryck på knappen "anmäl" och skriv att det är otillåtna sökord. Blocket har faktiskt en regel mot detta. Men uppföljningen är manuell så de behöver en påminnelse. Ju fler som anmäler desto bättre.
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
En sån där går inte att göra affärer med ändå. Om du säger ja till 11' kommer han bara ha 10' med sig. Been there, done that.

Helt ärligt. Det säger så oerhört mycket hur folk uttrycker sig i sin kommunikation om hur de senare kommer bete sig. Genom att uteslutande ignorera personer som uttrycker sig som tölpar har jag för det mesta numera en ganska trevlig tillvaro i mina blocketaffärer. Väldigt länge sedan jag träffade på en jobbig person. Sållar bort säkert 75% av alla svar på dyrare varor så jag kanske säljer lite långsammare men det är det fan värt.
Har också minskat frekvensen av knäppskallekontakt på Blocket genom något så enkelt som att bara svara på meddelanden som är rättstavade och i övrigt hyfsat grammatiskt korrekta (typ använda punkt och stor bokstav vid ny mening).
Tölpar går såklart också bort även om de stavar rätt. :)
 

mannis

Cartier
De ggr jag krängt klockor över blocket har det faktiskt funkat förvånansvärt smidigt. Noll strul, ta i trä - fått mer jobbiga frågor här faktiskt.
Annonserade iofs en Porsche Cayenne på blocket en gång vilket jag inte gör igen. Det var en idiotmagnet utan dess like. Slutade med att jag tog ner annonsen och bytte in den:)
 
jag myke intresse rolex ring mig
Ibrahim
obs lånad mail!!

Så såg första mailet ut ungefär när jag gjorde min första och hittills enda klockaffär på Blocket.
Det andra var ett från en Helsingborgare som dagen efter satte sig i bilen och körde de 60 milen för att hämta klockan.
Blandad kompott alltså.
 

J Carl

Omega
Ser detta som en lite rolig kampanj. Utvecklad i Sverige står det på deras hemsida . Ett miyota urverk ( inget dåligt med det ) men knappast utvecklat av triwa . Men nog om det, tror ni det blir den blivande klassiker som triwa vill få oss att tro ???
Screenshot_20171101-234456.png
Screenshot_20171101-234042.png
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Ser detta som en lite rolig kampanj. Utvecklad i Sverige står det på deras hemsida . Ett miyota urverk ( inget dåligt med det ) men knappast utvecklat av triwa . Men nog om det, tror ni det blir den blivande klassiker som triwa vill få oss att tro ???
Screenshot_20171101-234456.png
Screenshot_20171101-234042.png

Den nuvarande "bachelorn" i tv-programmet, som går på Sjuan - jag har fått för mig att det är han som är involverad i det här företaget. Han driver ju ett "klock-företag", har det stått här och var.
 
Topp