• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

KJS79

Cartier
2-Faktor
Mycket man borde löpt & kjöpt. Har förövrigt sett att Facebooks "marketplace" drar till sig en hel del varumärkesförfalskningar. Så jäkla tröttsamt.
T.ex:
IMG_2065.PNG


:banghead:
:hilarious: Romerska fyran! Jag dör!
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
image1.PNG
Hahah, han trodde säkert att han gjorde dagens fynd!:D

Minst sagt :D:D
Påminner om när jag sålde min vattenskoterbrygga häromdagen..

Flera som hörde av sig med kommentarer som

"Är scoooter särvad???"
"Är det zista prejs?"

Bryggan låg ute för 9.000:-
Skotern är värd närmare 200.000:-


Skotern låg på bryggan på bilden.
Ändå hade ja ändrat rubriken till "OBS flytbrygga, ej vattenskoter" efter alla missförstånd
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
image1.PNG


Minst sagt :D:D
Påminner om när jag sålde min vattenskoterbrygga häromdagen..

Flera som hörde av sig med kommentarer som

"Är scoooter särvad???"
"Är det zista prejs?"

Bryggan låg ute för 9.000:-
Skotern är värd närmare 200.000:-


Skotern låg på bryggan på bilden.
Ändå hade ja ändrat rubriken till "OBS flytbrygga, ej vattenskoter" efter alla missförstånd
Verkar vara svårt att koppla text med bild för vissa!:D
 

Jax

Cartier
Idag har jag återigen anmält två annonser på Tradera till granskning. I båda fallen är det Rolex med ett löjligt lågt utgångspris och inget reservationspris. Förmodligen kapat konto. Jag anmälde två liknande annonser så sent som förra veckan. De är borttagna. En stilla undran är när dessa bedragare ger upp.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Idag har jag återigen anmält två annonser på Tradera till granskning. I båda fallen är det Rolex med ett löjligt lågt utgångspris och inget reservationspris. Förmodligen kapat konto. Jag anmälde två liknande annonser så sent som förra veckan. De är borttagna. En stilla undran är när dessa bedragare ger upp.

Nu vet jag ju inte alls vad det var för övriga kännetecken på annonserna, men bara lågt utrop och avsaknad av reservation behöver inte betyda så mycket.
Lägger man upp en välkänd produkt på Tradera så kommer den ju alltid att gå för marknadspriset (more or less - beroende på hur bra din annons är).
Lägger ofta ut prylar jag betalat tusentals kronor för till 1kr i utrop.
 

Jax

Cartier
Nu vet jag ju inte alls vad det var för övriga kännetecken på annonserna, men bara lågt utrop och avsaknad av reservation behöver inte betyda så mycket.
Lägger man upp en välkänd produkt på Tradera så kommer den ju alltid att gå för marknadspriset (more or less - beroende på hur bra din annons är).
Lägger ofta ut prylar jag betalat tusentals kronor för till 1kr i utrop.
Visserligen är det så som du menar att priset i sig inte behöver föranleda misstankar om att allt inte står rätt till. Men i de annonser jag anmält så har texterna varit i stort sett identiska med tidigare annonser men då ifrån en annan säljare.
 

mouqvist

Rolex
IMG_2615.PNG


Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer fel, det är en Royal Steel Classic
Årsmodell 2010. Klockan är i skick som ny klocka. Nypris 18.100:- en ny kan man köpa för 15000:- efter rabatt hos AD, 14900:- för en 7 år gammal klocka är för dyrt, den är högst troligen ej servad.
Ovanligare alternativ till Rolex Omega Breitling Nja...
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Vad är syftet med en sådan annons? Jag förstår inte, liksom att någon skulle swisha 6000 spänn utan problem?
Jag får en del frågor från arbetskamrater om huruvida klockor i annonser eller från bekanta är äkta. De är på väg att köpa klockor och tycker att priset är ett kap men inte såpass billigt att de automatiskt förstår att det är en kopia. De vet att en Rolex kostar ca jättemycket pengar (men inte exakt hur mycket) och ser ett bra pris och en klocka som ser äkta ut (jämfört med kopian som grannen köpte i Thailand). Vilket jag också anar är tanken bakom annonsen och prissättningen. Och de ser bara schysst bling till reapris och har inte en aning om att länken är fel eller liknande.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Jag får en del frågor från arbetskamrater om huruvida klockor i annonser eller från bekanta är äkta. De är på väg att köpa klockor och tycker att priset är ett kap men inte såpass billigt att de automatiskt förstår att det är en kopia. De vet att en Rolex kostar ca jättemycket pengar (men inte exakt hur mycket) och ser ett bra pris och en klocka som ser äkta ut (jämfört med kopian som grannen köpte i Thailand). Vilket jag också anar är tanken bakom annonsen och prissättningen. Och de ser bara schysst bling till reapris och har inte en aning om att länken är fel eller liknande.
Ja de flesta människor har inte en aning om hur en Rolex ser ut eller vad en ny kostar. Det här forumet är nörderi på hög nivå.
 
Topp