Romerska fyran! Jag dör!Mycket man borde löpt & kjöpt. Har förövrigt sett att Facebooks "marketplace" drar till sig en hel del varumärkesförfalskningar. Så jäkla tröttsamt.
T.ex:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Romerska fyran! Jag dör!Mycket man borde löpt & kjöpt. Har förövrigt sett att Facebooks "marketplace" drar till sig en hel del varumärkesförfalskningar. Så jäkla tröttsamt.
T.ex:
Romerska fyran! Jag dör!
Är det sant? Visar på min okunskap om Rolex tydligen men även bortsett från det ser klockan hemsk ut.Nu gör ju visserligen Rolex sina romerska fyror IIII av någon anledning istället för IV.
Hahah, tur att den går rätt och att man aldrig behöver ställa om den?! Annonsören verkar inte hört talas om vintertid och sommartid?!https://www.facebook.com/marketplace/item/121299685196922
"Tjena säljer min klocka rolex är i nyskick, den behöver bara en sån man ändrar kl men de stör inte ellee de måste inte för tiden o månaderna går rätt på den. 500kr kan gå ner vid sista pris Mindre"
Batteridriven Råålex?
Skulle säga att de flesta klocktillverkarna gör så. I övrigt håller jag med.Är det sant? Visar på min okunskap om Rolex tydligen men även bortsett från det ser klockan hemsk ut.
Blocket i ett nötskal!Säljer Rubber B till Deepsea på Blocket för 1500 och en snubbe hörde av sig fort som fan och ville köpa direkt. Fett bra men mindre bra var att han ville helt allvarligt ha med Rollen på köpet ha ha vilket jävla spån
Hahah, han trodde säkert att han gjorde dagens fynd!Säljer Rubber B till Deepsea på Blocket för 1500 och en snubbe hörde av sig fort som fan och ville köpa direkt. Fett bra men mindre bra var att han ville helt allvarligt ha med Rollen på köpet ha ha vilket jävla spån
Hahah, han trodde säkert att han gjorde dagens fynd!
Han jobbade nog inte på kontor, fy fan vilka grisiga fingrarJag förstår inte riktigt vad @HederligeHarry menar med att det skulle förekomma förfalskningar. Har länge letat efter en Rolex Oätar, och tack vare Facebook kan jag få min drömklocka.
Verkar vara svårt att koppla text med bild för vissa!
Minst sagt
Påminner om när jag sålde min vattenskoterbrygga häromdagen..
Flera som hörde av sig med kommentarer som
"Är scoooter särvad???"
"Är det zista prejs?"
Bryggan låg ute för 9.000:-
Skotern är värd närmare 200.000:-
Skotern låg på bryggan på bilden.
Ändå hade ja ändrat rubriken till "OBS flytbrygga, ej vattenskoter" efter alla missförstånd
Är den oätbar?Han jobbade nog inte på kontor, fy fan vilka grisiga fingrar
Idag har jag återigen anmält två annonser på Tradera till granskning. I båda fallen är det Rolex med ett löjligt lågt utgångspris och inget reservationspris. Förmodligen kapat konto. Jag anmälde två liknande annonser så sent som förra veckan. De är borttagna. En stilla undran är när dessa bedragare ger upp.
Visserligen är det så som du menar att priset i sig inte behöver föranleda misstankar om att allt inte står rätt till. Men i de annonser jag anmält så har texterna varit i stort sett identiska med tidigare annonser men då ifrån en annan säljare.Nu vet jag ju inte alls vad det var för övriga kännetecken på annonserna, men bara lågt utrop och avsaknad av reservation behöver inte betyda så mycket.
Lägger man upp en välkänd produkt på Tradera så kommer den ju alltid att gå för marknadspriset (more or less - beroende på hur bra din annons är).
Lägger ofta ut prylar jag betalat tusentals kronor för till 1kr i utrop.
Säkraste stället att förvara sin Rolex är ju trots allt i trädgårdslandet.Han jobbade nog inte på kontor, fy fan vilka grisiga fingrar
Och inte blir det bättre av att det verkar vara en DD på Jubilee.Rolex och Omega i en härligt billig röra, går någon på detta?
Och inte blir det bättre av att det verkar vara en DD på Jubilee.
Nån verkar ju ändå gå på det eftersom dom bara fortsätter..Vad är syftet med en sådan annons? Jag förstår inte, liksom att någon skulle swisha 6000 spänn utan problem?
Nån verkar ju ändå gå på det eftersom dom bara fortsätter..
Nån verkar ju ändå gå på det eftersom dom bara fortsätter..
Så är det ju, annars hade det ju dött ut men det är fan märkligt!
Det är väl snarare underförstått att den är fake än att någon tror på annonsen? Eller det kanske bara är jag som har fått för mig att människor inte är så dumma? xD
Så rätt. Haha det blir en surpriseHävdar ju att det är en omega i annonsen så nog är det fejk Jag undrar mest vad man hade fått om man swishade över 6000 spänn?
Jag får en del frågor från arbetskamrater om huruvida klockor i annonser eller från bekanta är äkta. De är på väg att köpa klockor och tycker att priset är ett kap men inte såpass billigt att de automatiskt förstår att det är en kopia. De vet att en Rolex kostar ca jättemycket pengar (men inte exakt hur mycket) och ser ett bra pris och en klocka som ser äkta ut (jämfört med kopian som grannen köpte i Thailand). Vilket jag också anar är tanken bakom annonsen och prissättningen. Och de ser bara schysst bling till reapris och har inte en aning om att länken är fel eller liknande.Vad är syftet med en sådan annons? Jag förstår inte, liksom att någon skulle swisha 6000 spänn utan problem?
Ja de flesta människor har inte en aning om hur en Rolex ser ut eller vad en ny kostar. Det här forumet är nörderi på hög nivå.Jag får en del frågor från arbetskamrater om huruvida klockor i annonser eller från bekanta är äkta. De är på väg att köpa klockor och tycker att priset är ett kap men inte såpass billigt att de automatiskt förstår att det är en kopia. De vet att en Rolex kostar ca jättemycket pengar (men inte exakt hur mycket) och ser ett bra pris och en klocka som ser äkta ut (jämfört med kopian som grannen köpte i Thailand). Vilket jag också anar är tanken bakom annonsen och prissättningen. Och de ser bara schysst bling till reapris och har inte en aning om att länken är fel eller liknande.
För bra pris? Har inte sett en BP under 60k förut, eller har jag dålig koll?