• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Håller med dig, irriterande - MEN, tycker Blocket borde kunna lösa det där genom att göra sökfunktionen mer precis. Alltid stört mig på att Blocket inte verkar anstränga sig så mycket för att göra sin tjänst bättre.

”Follow the money”. Det är Jälmers som betalar för annonserna i det här fallet, inte vi som vill ha vettiga sökresultat. Finns inget incitament för Blocket att göra detta på något annat sätt. Men jag håller med, det är helt klart irriternade med alla deras jävla träffar som visar massa skit och kommentaren ”intressant alternativ till Rolex”. Nej! Det är det fan inte alls!

”Follow the money”. Det är Jälmers som betalar för annonserna i det här fallet, inte vi som vill ha vettiga sökresultat. Finns inget incitament för Blocket att göra detta på något annat sätt. Men jag håller med, det är helt klart irriternade med alla deras jävla träffar som visar massa skit och kommentaren ”intressant alternativ till Rolex”. Nej! Det är det fan inte alls!
Jag är med på din poäng men jag vill ändå argumentera för att Blocket har incitament att utveckla sin tjänst och på så sätt fortsätta vara konkurrenskraftiga. Att bara casha in på befintliga annonser och inte visa någon hunger att vilja bli bättre visar på ett oerhört kortsiktigt tänkande. Blocket tjänar idag mycket pengar men jag är säker på att de hade kunnat tjäna mer om de investerat mer i att utveckla sin plattform. Jag tror därför att Blocket kommer att få det svårt på 5-10 års sikt att upprätthålla sin position på marknaden.

Den är måste ha fått smaka polertrissa va? Bandhornen ser sjukt små ut tycker jag

IMG_0762.PNG

• Like
Reactions: Jax
jag myke intresse rolex ring mig
Ibrahim
obs lånad mail!!

Så såg första mailet ut ungefär när jag gjorde min första och hittills enda klockaffär på Blocket.
Det andra var ett från en Helsingborgare som dagen efter satte sig i bilen och körde de 60 milen för att hämta klockan.
Blandad kompott alltså.
Man får inte döma ut människor pga. stavning eller namn, många bedragare är både vältaliga och propert klädda. Min senaste Blocket försäljning började oxå med ett taffligt skrivet meddelande, stavfel och i enbart versaler:nailbiting:. Dagen efter slutfördes en av mina smidigaste ”deals”:). (Men visst ringde lite varningsklockor):angel:

Man får inte döma ut människor pga. stavning eller namn, många bedragare är både vältaliga och propert klädda. Min senaste Blocket försäljning började oxå med ett taffligt skrivet meddelande, stavfel och i enbart versaler:nailbiting:. Dagen efter slutfördes en av mina smidigaste ”deals”:). (Men visst ringde lite varningsklockor):angel:
Har du helt rätt i men jag kollade upp det bifogade numret och hittade via Facebook lite bilder på snubben, definitivt ingen person jag skulle göra affärer med i någon prisklass.

Har du helt rätt i men jag kollade upp det bifogade numret och hittade via Facebook lite bilder på snubben, definitivt ingen person jag skulle göra affärer med i någon prisklass.
Klokt! Ja, man blir en riktig ”privatspanare” när man har med främmande människor att göra. Ändå drabbas en del hårt:(. ”Försiktighet är en dygd”, och de samlade erfarenheterna här har om inte annat gett en brutal insikt i hur djäklig ”världen därute” kan vara.:rage:

BD5EF5FF-0D18-4E1B-B49C-D87F0CE57730.jpeg

B44277FE-08F5-4F02-A64B-D72A08191600.png

”Några liknar glashütte andra har kartong”

...typiskt. Jag som var på jakt efter något som liknade Glashütte och har kartong. Oh well!

Märkligt, man ser ju klockor som ”liknar” AP, Omega och Tag heuer också i den där högen, det smäller väl lite högre än Glashütte :)

Efter att ha kollat lite mer så vetefan om jag tycker något på bilden liknar Glashütte, mycket underhållande!

Senast ändrad:
Fungerande pushers är troligen för de vekhjärtade. Men är inte 900:- ungefär vad en Festina kostar ny?
Mim svärfar fick en sån av svärmor i 60 års present ( de kan inte klockor och hon blev intalad av urmakaren eller "säljaren" att festina va bra grejor) . Tror svärmor betalade närmare 5000 för en festina kronograf. Nu kan svärfar inte så mycket om klockor så han är jätte nöjd ( bör tilläggas att jag har klämt och känt på klockan och det är tyngd i den och den verkar ganska välgjord också).

Men festina tar ganska bra betalt är vad jag vill få fram med detta.

Enligt festinas hemsida startades företaget 1902 i Schweiz. Sen hur mycket av det arvet som finns kvar vågar jag inte svara på.

Senast ändrad:
Håller med dig, irriterande - MEN, tycker Blocket borde kunna lösa det där genom att göra sökfunktionen mer precis. Alltid stört mig på att Blocket inte verkar anstränga sig så mycket för att göra sin tjänst bättre.

Jepp det kan dom bättra sig på överlag. Glor en del på båtar och där är också sökalternativen lite väl underutvecklade för att vara år 2017..

Tryck på knappen "anmäl" och skriv att det är otillåtna sökord. Blocket har faktiskt en regel mot detta. Men uppföljningen är manuell så de behöver en påminnelse. Ju fler som anmäler desto bättre.

Drog en anmälan så får se om det blir skärpning!

Mycket man borde löpt & kjöpt. Har förövrigt sett att Facebooks "marketplace" drar till sig en hel del varumärkesförfalskningar. Så jäkla tröttsamt.
T.ex:
IMG_2065.PNG

:banghead:

Tillbaka
Topp