• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Vad är det för tokigt med det?
Inte ovanligt att människor prisdumpar för att få sålt fort ibland.
Tror inte heller att det är något konstigt.
Ska man scamma med så bra effekt som möjligt ska man nog lägga den väsentligt billigare än så här (men inte för billigt), och skriva typ "Måste bort snabbt p.g.a. oförutsett utgift".
Men. Man ska väl kanske inte lita på att alla scammare är ekonomiskt snabbtänkta. ;)

IMG_5146.PNG
IMG_5147.PNG
IMG_5148.PNG

"Spritt ny" och helt repfri er vel kanske inte en helt korrekt beskrivning?.. och det måste vel vara stulne bilder för priset er vel lite väl lågt och en riktig säljare hadde vel inte skrivit repfri på en klocka som ser så der ut.

Inte om betalningen har gjorts i nattsvart vänskaplighet eller om servicen varit vänskapligt gratis.

Och hur ska jag som potentiell köpare tolka det? Hela stycket känns irrelevant utan ett kvitto som styrker det. Och är urmakaren en vän så känns det högst rimligt (faktiskt mer rimligt) att det finns ett intyg på service. Och finns inte det så kan han väl bara höra av sig till sin vän och få detta kvitto enkelt? Ser inte vad det spelar för roll om servicen är gratis, bara skriv 0 på kvittot/intyget.

Skevt säger jag.

Inte om betalningen har gjorts i nattsvart vänskaplighet eller om servicen varit vänskapligt gratis.

Och hur ska jag som potentiell köpare tolka det? Hela stycket känns irrelevant utan ett kvitto som styrker det. Och är urmakaren en vän så känns det högst rimligt (faktiskt mer rimligt) att det finns ett intyg på service. Och finns inte det så kan han väl bara höra av sig till sin vän och få detta kvitto enkelt? Ser inte vad det spelar för roll om servicen är gratis, bara skriv 0 på kvittot/intyget.

Skevt säger jag.
Nu tolkar jag det som att en vän som är urmakare har kollat på klockan och sagt att den är servad det senaste året av någon annan.

Tillbaka
Topp