• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Fråga: Vad samlar du på som är lite udda?
Svar:
Screenshot_20180208-160218.png
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Akta er för någon som visar upp andra personers körkort och pass på blocket och uppger sig vara denna person. Kan dock inte Swisha från sitt eget nr men från en väns nummer som dom direkt inte kan uppge. Dom vill träffas ganska snart och har inga problem med priset. Har en sådan person på tråden just nu, visar upp körkort på en annan person. Har varit i kontakt med denne person som inte har tappat körkortet eller pass. Tror inte polisanmälan gör något men vore kul att styra upp en date med denna person och låta polisen ta dom på bar gärning.

Heter personen Filip?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Upper sig vara en tjej

Aha! Hade en Filip som var intresserad av en klocka. Allt kändes seriöst och vi skrev en hel del till varandra. När jag slutligen frågade efter telefonnummer. Så säger han ”du menar ID-verifikation?” och skickar en bild på sitt körkort. Jag skriver då ”nej jag menar ett spårbart telefonnummer”. Hörde inte ett ljud från honom efteråt. Tur att man håller på sina principer om spårbart nummer och jobbmail. Två stycken filter där de flesta fastnar. Självklart ses man på min bank vid ett eventuellt möte.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Aha! Hade en Filip som var intresserad av en klocka. Allt kändes seriöst och vi skrev en hel del till varandra. När jag slutligen frågade efter telefonnummer. Så säger han ”du menar ID-verifikation?” och skickar en bild på sitt körkort. Jag skriver då ”nej jag menar ett spårbart telefonnummer”. Hörde inte ett ljud från honom efteråt. Tur att man håller på sina principer om spårbart nummer och jobbmail. Två stycken filter där de flesta fastnar. Självklart ses man på min bank vid ett eventuellt möte.
Så du skulle inte sälja till mig? Har ingen jobbmail då jag är student, men @student.liu.se kanske duger då?
 

fogden

Omega
Särskilt rolig är den väl inte, men den fick mig att haja till. Finns väl ingen 16570 som är 42mm till att börja med? Hela annonsen känns fishy på något sätt!
57B52D1C-4007-4437-B9C6-6C1AEBD0BA3F.png
 

fogden

Omega
16570 är 40mm och inget annat (kanske han mätt själv och räknat med kronan?).
Annars tycker jag annonsen ser helt okej ut? :)


Det som jag reagera på var storleken, att han inte har med referensnr, eller skriver något om klockan överlag. Däremot har han bra bilder. Det finns dock en stor chans att det bara är jag och min foliehatt som överanalyserar allt :bag:
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Det som jag reagera på var storleken, att han inte har med referensnr, eller skriver något om klockan överlag. Däremot har han bra bilder. Det finns dock en stor chans att det bara är jag och min foliehatt som överanalyserar allt :bag:
Jag håller med dig, men har också lärt mig att man inte ska så höga förväntningar på blocket-annonser!:D
 
Topp