• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Husse

Patek
Förmodligen inte.. zzz , vågat att hålla på sådär :confused:
Den ickeintresserade ser inte att det är fake, eller bryr sig inte!
Fråga 10 random personer, du kommer att bli förvånad!
Allt kopieras! Det är en katastrof för många!
Barnen som slavar, smugglare, företag, aktieägare och nationer som blir blåsta på vinst, skatter och anseende!
Det finns inga bra kopior!
 
Ser ut att vara bedragare på G på tradera igen:mad: Tror @Wizzox och @FabianSandberg känner igen åtminstone texterna. Samma användare på tradera ligger bakom båda annonserna.
8E9D01BD-2A03-44B3-BD76-A40DA646F3AE.png
724E2EC8-D7A2-4430-8C32-35F2828E932F.png
A11FBCD3-AD9D-4334-84B1-720C688F6C55.png
C744E5B3-996A-4277-A534-DA1F11215717.png
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Man blir minst sagt rädd! När en själv är för novis för att upptäcka en del saker som ni belyser! Man får nog vara mer på sin vakt. Bara tanken om hur många som blir lurade!! Hemskt!!
 

Simon.x

Rolex
Kul att man kan stava ---> https://www.blocket.se/lund/Akta_klockor_77321524.htm?ca=11&w=3 :hungover:

------------------------------------------------------------------------------ SE nedan
Akta klockor

Säljes av: M-s 6 januari 20:57
Visa på karta (Lund)


1-herrar breitling chronomat ,stål/gåld ,automat ,38mm .
Kvitto fins ,32000kr brist kan diskutera bara på blats .

2-Chopard
Kvitto fins .27000kr briset kan diskutera bara på blats .
För mer infö ni är välkomna och ringa ,du som vill köpa ska visa ditt svenska pass eller läg .

_____________________________________________________Slut :nailbiting:

//Simon
 
https://www.blocket.se/stockholm/Saljer_av_klockor_som_anvants_for_sallan_77989450.htm?ca=11&w=3

Sub, Seiko, plus något parfymigt. Sen en pelagos (trasig) för 2500kr i samma annons?
Satt precis och kikade på den där Tudorn, datum fönstret verkar ha blivit täckt av urtavlan som sitter löst. Kan det ens finnas en promilles chans till att den är äkta? Jag är en lekman i att bedöma klockors äkthet och bor i Solna så lite sugen blir man ju på att iaf titta på den :p.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Satt precis och kikade på den där Tudorn, datum fönstret verkar ha blivit täckt av urtavlan som sitter löst. Kan det ens finnas en promilles chans till att den är äkta? Jag är en lekman i att bedöma klockors äkthet och bor i Solna så lite sugen blir man ju på att iaf titta på den :p.
Nja.
Osannolikt att samma person som har en Gant och en 16610 samtidigt har en Tudor som han inte brytt sig om "för den intresserar honom inte".
Bortsett från det. Varför är det kolsvart bakom datumfönstret? Visst att den inte kan visa datum om urtavlan är vriden, men man borde ju se nån annan del av urverket.
Jag hade satsat pengar på att din promille inte slår in.
 
Senast ändrad:

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Satt precis och kikade på den där Tudorn, datum fönstret verkar ha blivit täckt av urtavlan som sitter löst. Kan det ens finnas en promilles chans till att den är äkta? Jag är en lekman i att bedöma klockors äkthet och bor i Solna så lite sugen blir man ju på att iaf titta på den :p.
Jag ger den 0% chans. Han presenterar den som "Trasig klocka ... som det står Tudor på". Även om tavlan är lös så borde det synas ett datum, och skivan är vit. Jag ser inte att chapter-ringen går ut över index, och det finns lite med proportioner, framförallt på bezel, som ser konstigt ut. Men har du möjlighet så ska du definitivt titta!
 
Topp