• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

22A798BC-1937-471B-8F93-79A7F87338ED.png

Saknar några tusenlappar för att slå till men någon annan kanske?

Enligt ägaren till telefonnr så har han inte lagt ut klocka. Tyvärr :)

Ramlade över denna:
https://www.svd.se/stjarnmaklaren-saljer-sin-lagenhet--for-56-miljoner
Lite fyndigt att referera till att det kostar som att köpa två Breitling att hyra.
"Det välbärgade paret sätter sitt hopp till den bostadsmarknad som gjort Fredrik Eklund rik – en värld som vi har fått följa på tv.

Utgångspriset är 6,5 miljoner dollar (56 miljoner kronor). För de pengarna får man just nu här hemma en sörmländsk gård med 579 hektar eller lite billigare en klunga hus mellan Svartö och Grinda.

New Yorkarna har dock även öppnat upp för att hyra ut lägenheten för 22 500 i månaden, det vill säga 195 000 kronor – som att köpa två Breitling Chronomat 44 Chronograph efter varje löning."

Ja, de kan helt enkelt inte skilja på ditt och mitt! :(
Retar mig så in i helsike på denna/de personer som håller på och kapar konton ute på tratten!
Blivit drabbad av en tomte som ”lånade” mitt namn och personnummer och applicerade det på ett stulet körkort och ”sålde” kameror och datorer, stulna annonser, på blocket.
Lite svettigt när folk började ringa mig och fråga om jag skickat kamera/ dator som de köpt av mig...
Mitt och ditt är tydligen svårtolkat! :mad:

tradera.jpg

Säljaren pak65 säljer den omöjliga, under listpris. Jag kontaktade honom och frågade efter en bild på själva klockan (som han sa inte var uppackad än...
IMG_.jpg

Okej, så du fick med inredningsdetaljer ifrån butiken också (i form av stället)?
Det är banköverföring eller swish som gäller ;)

Blivit drabbad av en tomte som ”lånade” mitt namn och personnummer och applicerade det på ett stulet körkort och ”sålde” kameror och datorer, stulna annonser, på blocket.
Lite svettigt när folk började ringa mig och fråga om jag skickat kamera/ dator som de köpt av mig...
Mitt och ditt är tydligen svårtolkat! :mad:
FYFAN vad hemskt!:(. Kan ju räcka med att man är i slutskedet av en affär där man t.ex. säljer en klocka, visar upp sitt leg och skyltar med personnr. Köparen genomför kanske inte köpet men uppgifter från leg har personen ifråga fått. Finns andra metoder som bör vara tillräckliga för en säljare som att t.ex. visa sin facebook+leg(täcka för personnr), spårbart nummer etc........

tradera.jpg

Säljaren pak65 säljer den omöjliga, under listpris. Jag kontaktade honom och frågade efter en bild på själva klockan (som han sa inte var uppackad än...
IMG_.jpg

Okej, så du fick med inredningsdetaljer ifrån butiken också (i form av stället)?
Det är banköverföring eller swish som gäller ;)
Bra du var observant!!!

FYFAN vad hemskt!:(. Kan ju räcka med att man är i slutskedet av en affär där man t.ex. säljer en klocka, visar upp sitt leg och skyltar med personnr. Köparen genomför kanske inte köpet men uppgifter från leg har personen ifråga fått. Finns andra metoder som bör vara tillräckliga för en säljare som att t.ex. visa sin facebook+leg(täcka för personnr), spårbart nummer etc........
Jag polisanmälde naturligtvis det inträffade. Lite svettigt att ta emot samtal från hela Sverige från uppgivna människor som undrade över sändninsnummer och annat fraktrelaterat!
Polisens kommentar efter 3 förhör, var att han inte kunde lagföras för det han gjort mot mig, för körkortet med mina personuppgifter var ju inte fysiskt, bara elektroniskt.
Hoppas lagen är ändrad när det häller elektroniska förfalskningar!
De övriga drabbade fick tillbaka sina pengar, tror det var 70 åtalspunkter!
Förbannat läskig historia!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp