• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Jag polisanmälde naturligtvis det inträffade. Lite svettigt att ta emot samtal från hela Sverige från uppgivna människor som undrade över sändninsnummer och annat fraktrelaterat!
Polisens kommentar efter 3 förhör, var att han inte kunde lagföras för det han gjort mot mig, för körkortet med mina personuppgifter var ju inte fysiskt, bara elektroniskt.
Hoppas lagen är ändrad när det häller elektroniska förfalskningar!
De övriga drabbade fick tillbaka sina pengar, tror det var 70 åtalspunkter!
Förbannat läskig historia!
Mycket obehagligt och jobbigt att förklara sig, förstår vilken situation du varit i!!!. Skönt att de fick tillbaka sina pengar men rättsväsendet skulle aldrig släppt igenom denna dåren och det är helt sjukt att man gör skillnad på fysiskt och elektroniskt i det fallet. Om det nu inte var fysiskt så kunde de lagt ner hela fallet!?

Jag har haft lite mailkontakt med säljaren. Det är helt klart knas. Jag kontaktade även tradera, men hans konto ser ok ut, så dom kunde inte säga så mycket. Däremot tycker tradera att man ska insistera på klarna eller paypal om man känner sig osäker. Då har man tydligen ett visst köpskydd.
Jag hade nog valt Klarna för då har man några dagar på sig att inspektera objektet och pengarna är i Klarnas händer under tiden. Paypals support har jag inte provat i sådana fall. MEN i och med bilden som visar klockstället så kan det vara stöldgods och då ska du inte köpa varan. Finns det ngt serienummer på klockan som man kan spåra?

Senast ändrad:
Mycket obehagligt och jobbigt att förklara sig, förstår vilken situation du varit i!!!. Skönt att de fick tillbaka sina pengar men rättsväsendet skulle aldrig släppt igenom denna dåren och det är helt sjukt att man gör skillnad på fysiskt och elektroniskt i det fallet. Om det nu inte var fysiskt så kunde de lagt ner hela fallet!?
Pengarna han fått räknades som bedrägeri men jag kände mig mycket illa till mods efter flera polisförhör. Dom kunde ha informerat mig på en gång att det inte kunde bli något iom att det var som det var.
Hoppas verkligen att detta är ändrat!
KS gör en bra samhällsinsats med denna tråd, skitstövlar ska inte få fritt spelrum!
Kom också ihåg skärmdump eller liknande på alla fakeklockor, stulna annonser osv!
Jätteviktigt!

Jag hade nog valt Klarna för då har man några dagar på sig att inspektera objektet och pengarna är i Klarnas händer under tiden. MEN i och med bilden som visar klockstället så kan det vara stöldgods och då ska du inte köpa varan. Finns det ngt serienummer på klockan som man kan spåra?
Nu är annonsen anmäld... Nästan alla seriösa säljare på ebay och tradera har ju paypal eller klarna. Han påstår sig ha en klockbutik i Småland.
Redan det var ju roligt. Skulle denna modell skickas till en butik i Småland, där man sedan väljer att lägga den på tradera under listpris? Jag frågade om priset, då svarade han att det var helt normalt med rabatt på nya lite dyrare klockor. Härligt, där ska jag handla nästa gång jag är i Småland :D

Nu är annonsen anmäld... Nästan alla seriösa säljare på ebay och tradera har ju paypal eller klarna. Han påstår sig ha en klockbutik i Småland.
Redan det var ju roligt. Skulle denna modell skickas till en butik i Småland, där man sedan väljer att lägga den på tradera under listpris? Jag frågade om priset, då svarade han att det var helt normalt med rabatt på nya lite dyrare klockor. Härligt, där ska jag handla nästa gång jag är i Småland :D
Verkar vara troll i de Småländska skogarna...
97A94594-4B6D-442D-8113-CB442C2F175B.jpeg

En säck med klockor har han också! :D

Han e riktigt skum.....avstå!!!

Pengarna han fått räknades som bedrägeri men jag kände mig mycket illa till mods efter flera polisförhör. Dom kunde ha informerat mig på en gång att det inte kunde bli något iom att det var som det var.
Hoppas verkligen att detta är ändrat!
KS gör en bra samhällsinsats med denna tråd, skitstövlar ska inte få fritt spelrum!
Kom också ihåg skärmdump eller liknande på alla fakeklockor, stulna annonser osv!
Jätteviktigt!
Med tanke på lagstiftningen blev tolkningen "räknas som bedrägeri" men inte tillräckligt nära och därför inget fullständigt bedrägeri:banghead:. Han går fri och pengarna återbetalades ändå för lagen är otillräcklig.......suck....:rage:
Ja, mycket bra med denna tråden så man blir upplyst om olika fall av bedrägerier och konstiga annonser!

Priserna på Rolex subbar har gått upp en del den senaste tiden och en av dom är Submariner 114060. Watchfinder.co.uk via Chrono24 visar hur långt man kan gå och begär hela 8526 € för en begagnad från 2016!!!!:eek:.....:hilarious:
Enligt min bank ligger Euron på 10,7250 vilket innebär ca 91444kr!!!!. Listpriset är 66500:-
Pruta knappen finns iofs tillgänglig men ändå sjukt löjligt att skylta med priset och jag skulle aldrig få för mig att stötta deras osmakliga business :banghead:

Sjukt Pris Rolex 114060.jpg

Senast ändrad:
Jag hade nog valt Klarna för då har man några dagar på sig att inspektera objektet och pengarna är i Klarnas händer under tiden. Paypals support har jag inte provat i sådana fall. MEN i och med bilden som visar klockstället så kan det vara stöldgods och då ska du inte köpa varan. Finns det ngt serienummer på klockan som man kan spåra?

Bra tips där med Klarna! Ska överväga det i framtiden när man ska köpa/sälja

Det kostar inget att skaffa själv heller, ökar absolut chanserna att sälja om man har fler betalningsalternativ. Speciellt på lite dyrare saker :)

Du har så rätt! Tänkte nog sälja en klocka snart och som ny medlem utan referenser förstår man ju om folk är lite tveksamma. Därför är det riktigt bra att det finns såna har enkla alternativ som förhoppningsvis flera medlemmar är bekanta med :)

Fejk Omega?
Skum annons på ebay.

Bilagor

• Screenshot_20180503-232627.jpg
    Screenshot_20180503-232627.jpg
    76.8 KB · Visningar: 4
  • Screenshot_20180503-232642.jpg
    Screenshot_20180503-232642.jpg
    81.6 KB · Visningar: 5
  • Screenshot_20180503-232704.jpg
    Screenshot_20180503-232704.jpg
    94.3 KB · Visningar: 4
Nu är det här ingen tokig annons men en liten skiljemarkör hur man jobbar olika med PR i olika länder.
Det är från en Ukrainsk pant/gråis chrono1010.
Men jag gillart lite :)
Jag ser framför mig att rob eller Nymans rockar en liknande annons inom kort , vore lite svulstig och skulle nog kränka alla oss av det lätt kränkta folket så djupt att vi aldrig återhämtar oss;):D
Så med det sagt så önskar jag mitt nästa jobb som PR strateg i öst :)

Screenshot_20180506-002350.png

Tillbaka
Topp