Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ytterligare en lyckad granskning av Blocket
Vem behöver ens använda ortens Blocket? Vanliga Blocket duger finfint...Ytterligare en lyckad granskning av Blocket
Varför plockar inte tradera bort dessa annonser??
Någon som är sugen på datejust med snett printad dial och extra korta visare?
Varför plockar inte tradera bort dessa annonser??
Ska de utbilda sin personal om att veta om saker och ting är äkta eller ej? Visst det skulle vara schysst men inte hållbart för en så stor sida som Tradera eller exempelvis blocket.Varför plockar inte tradera bort dessa annonser??
Håller medSka de utbilda sin personal om att veta om saker och ting är äkta eller ej? Visst det skulle vara schysst men inte hållbart för en så stor sida som Tradera eller exempelvis blocket.
Enklast är det om folk som kan anmäler annonserna.
Det gör de.
Så länge någon anmäler klockan.
Givet hur många annonser det läggs upp varje dag så är det säkert svårt att skärskåda varenda en utan hjälp från alla besökare.
Håller med
Men annonser som vi vet är anmälda massor av gånger är kvar. Att vi vet det kan vi ta ka KS för
Jaja det är bara att fortsätta att anmäla & hoppas att inga drabbas
Jag har även för mej att Blocket kräver kvitto, cert lr äkthetsintyg för att man ska få lägga ut en klockannons.. Jag la ut en Breitling som jag själv handlat ny hos AD 1996 (Där hade låda och papper försvunnit i flytt) ..den hamnade direkt i deras Ikke-Äkta-Vara-Filter. zzzz. så den fick gå på Kaplans istället.Tyvärr krävs det hökögon för att kunna notera vissa av de få detaljer som finns på de bättre replica-klockorna. Synd bara att det finns folk som blir lurade, allt vi kan göra är att anmäla annonserna.
Kan eventuellt vara att de kräver det efter att någon isåfall anmält din annons, har annonserat flertalet klockor utan kvitto eller cert på Blocket och aldrig fått det kravet!Jag har även för mej att Blocket kräver kvitto, cert lr äkthetsintyg för att man ska få lägga ut en klockannons.. Jag la ut en Breitling som jag själv handlat ny hos AD 1996 (Där hade låda och papper försvunnit i flytt) ..den hamnade direkt i deras Ikke-Äkta-Vara-Filter. zzzz. så den fick gå på Kaplans istället.
Helt original juhttps://www.tradera.com/item/190122/325044312/tissot-klocka-fran-30-talet
Hmm, känns som tavlan är ommålad ... med toaborste
absolut, bandet är också ifrån ´30talet så det har krympt ett par nummerHelt original ju
Nej då jag sålde en Panerai idag och blocket krävde inget bevis på äkthet.Jag har även för mej att Blocket kräver kvitto, cert lr äkthetsintyg för att man ska få lägga ut en klockannons.. Jag la ut en Breitling som jag själv handlat ny hos AD 1996 (Där hade låda och papper försvunnit i flytt) ..den hamnade direkt i deras Ikke-Äkta-Vara-Filter. zzzz. så den fick gå på Kaplans istället.
Nä, min annons kom aldrig ens ut. Men de kan förstås ha ändrats, det va typ 3-4 år sen.Kan eventuellt vara att de kräver det efter att någon isåfall anmält din annons, har annonserat flertalet klockor utan kvitto eller cert på Blocket och aldrig fått det kravet!
Dom har nog lättat lite på reglerna kanske.. jag ser ju dagligen annonser utan papper å så. Mins att jag kontaktade dom ang detta då jag blev lite irriterad på skiten.Nej då jag sålde en Panerai idag och blocket krävde inget bevis på äkthet.
Samma har hänt mig, fast med ett par Ray Ban. Annonsen togs bort för att någon som frågat om jag hade kvitto på ett par vintage solglasögon ifrån ´85 hade anmält. Då var orsaken också "fake" eller liknande.Dom har nog lättat lite på reglerna kanske.. jag ser ju dagligen annonser utan papper å så. Mins att jag kontaktade dom ang detta då jag blev lite irriterad på skiten.
https://klocksnack.se/threads/prisbump-broderad-rolex-vintagebox.99702/Det här känns ju märkligt. Men vad vet jag, kanske är helt orginal och legit.
Aldrig sett en broderad Rolex box tidigare dock...
https://www.tradera.com/item/191504...etro-originell-unik-aldre-ask-etui-50-60-tal-
Ok, kanske samma säljare. Men frågan var om det är OEM Rolex orginal?
Ok, kanske samma säljare. Men frågan var om det är OEM Rolex orginal?
Rätt skoj med en massa ”Atlantic Ocean”, ”Pacific Ocean”. Valfri optimistjolle har ju seglat längre än Vasa
Förvisso kompass och begränsad upplaga, men nog kan man väl få en vettigare klocka än Vasa 1628 för 2000 spänn? (Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare)