• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Jo det finns en jätterisk med bankkonto som inte finns med Swish nämligen så kallade tredjepartsbedrägerier. Det går till så att ditt kontonummer ges ut till en person som luras med falsk annons på annan vara på Blocket där köparen luras att betala till ditt bankkonto. Du får in pengar glad i hågen av ovetande köpare och skickar varan till bedragaren. Nån vecka senare blir du polisanmäld av köparen av den andra varan för att ditt konto använts av bedragaren att sätta in pengar på under förespegling att bedragaren skulle skicka varan.

Problemet med bankkonton är att det inte går att se vem det tillhör. Leg bevisar inte vem kontot tillhör och bankerna vill/får inte säga.

Om man däremot betalar med Swish och det står ett helt annat namn på mottagaren än den som annonserar brukar de flesta dra öronen åt sig. Pga det går det inte använda Swish för tredjepartsbedrägerier. Exakt därför vill vissa använda bankkonton istället.

Strulputtar, personer som mumlar om att någon annan ska betala, pengar som ska komma sen, nån som är på resa = allt sånt är varningsklockor
Där ser man. Bra när man får lära sig nytt utan att behöva råka ut för det i verkligheten.

Jag drog öronen åt mig om bankkontobedrägerier efter att ha blivit kontaktad och varnad av en vänlig forumit. Informerade köparen om att jag inte tyckte det kändes bra med förskottsbetalning och att klockan skulle "hämtas av en kompis" efter mottagen betalning eftersom jag inte kunde legitimera köparen via id-handling. Blev därefter knäpptyst. Så var försiktiga, det här verkar vara "det nya".

Har vart ganska stort problem en längre tid, 3 parts blåsning. Framförallt på blocket och liknande siter med bankkonton.

Passa på att köpa en Swish-klocka. :)
Skärmavbild 2018-12-26 kl. 21.22.58.png

Haha jag hoppas inte han Betalade Listpris på den... Över 5k dollar.

Jag kunde inte låta bli att klicka in på Invictas webbsida. Vad sägs om följande reklamtext för en klockmodell:

Covert operations are revealed as Invicta's stealth Coalition Forces steps into the fore. Conditioned to handle the most sophisticated of endeavors, the Coalition Forces are at the ready, available for the day-to-day maneuvers to come. Emboldened with the attributes of true leadership, the Coalition Forces reach the front line with a range of tactics turning time into a multi-faceted vision quest.

https://www.invictawatch.com/watches/coalition-forces

Tillbaka
Topp