• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Annonsen är borta, print? :)
Jag hade annonsen öppen i en flik:
Skärmavbild 2019-01-06 kl. 10.16.47.png

Hej på er. Jag är ny på det hela med att köpa klockor begagnat så jag är ingen expert på att granska annonser. Ser denna annons på blocket konstig/oroväckande ut för er?

https://www.blocket.se/stockholm/Longines_Master_Collection_Chronograph_44mm_82834494.htm?ca=15&w=3

Ska man dra öronen åt sig över att kronografen inte fungerar, pris, utseende på klockan och "no accessories present which were lost in transfer"? Hur avgör ni rävar i gamet att en klocka inte är fejk?
Mvh Markus

Hej på er. Jag är ny på det hela med att köpa klockor begagnat så jag är ingen expert på att granska annonser. Ser denna annons på blocket konstig/oroväckande ut för er?

https://www.blocket.se/stockholm/Longines_Master_Collection_Chronograph_44mm_82834494.htm?ca=15&w=3

Ska man dra öronen åt sig över att kronografen inte fungerar, pris, utseende på klockan och "no accessories present which were lost in transfer"? Hur avgör ni rävar i gamet att en klocka inte är fejk?
Mvh Markus
Jag är långt från expert eller ens räv här på forumet men tror den är äkta, har aldrig hört om en fake Logines. Men hade ändå inte köpt den klocka då det verkar lite skumt.

Mvh Markus
Klockan är i behov av service och en kronograf är generellt sett dyr att serva, även om jag inte har någon som helst koll på just Longines priser.

Mvh Markus
Jag ser inget konstigt med klockan, men som redan har nämnts kan en service vara ganska dyr. I det här fallet är det nog inget svårt verk (7750?) men räkna med att det inte kostar mindre än 6000.-. Och det finns fejk swatch och DW, så det är helt rätt att vara vaksam.

Säljare på blocket. Air King med Tiffany-tavla och äkthetsintyg den kaplans 38500. Går tydligen att få med silvertavla för 30000. Är det bara jag som tycker att det låter märkligt? Speciellt när värderingsintyget gäller en med Tiffany-tavla?
93CCEBF9-6F51-4725-BB3A-7FD681703501.png

Kanske inte hör hemma i tråden ö.h.t om allting är i sin ordning!? Men min kollega visade denna annons för mig på lunchen då han är sugen på just denna. Vad säger den samlade expertisen här?? Bra klocka och bra deal eller är det något att anmärka på som någon uppfattar galet direkt? Ovanlig modell och relativt mycket pengar för att inte slänga ut frågan här.
https://mobil.blocket.se/annons/norrbotten/omega_speedmaster_schumacher_special_edition/81938399

Kanske inte hör hemma i tråden ö.h.t om allting är i sin ordning!? Men min kollega visade denna annons för mig på lunchen då han är sugen på just denna. Vad säger den samlade expertisen här?? Bra klocka och bra deal eller är det något att anmärka på som någon uppfattar galet direkt? Ovanlig modell och relativt mycket pengar för att inte slänga ut frågan här.
https://mobil.blocket.se/annons/norrbotten/omega_speedmaster_schumacher_special_edition/81938399
Just den där klockan har väl valsat runt i diverse trådar här på forumet. Sök och du skall finna......

Lyckats få tag på en till @GWD?

Nej, jag förstår inte vad du menar. Väl tilltagen prissättning, vad menar du?
Att klockan är dyr! Annars hade den redan varit såld, särskilt som den verkar känd här på forumet. Och med tanke på hur unikt du vill framställa den borde det finnas gott och köpare på KS om prisbilden vore rätt!? Som sagt, en fuling: Att hajpa upp något på blocket med förhoppning om att någon mindre kunnig ska köpa säljsnacket och pynta överpris! Och du vet ju mycket väl själv vad det är du säljer. Annars skulle du ju valt KS som säljkanal. En aktiv medlem på KS nyttjar knappast blocket före KS för att sälja sina klockor i annat syfte än att få ut mer cash, alternativt om man har något att dölja.

Att klockan är dyr! Annars hade den redan varit såld, särskilt som den verkar känd här på forumet. Och med tanke på hur unikt du vill framställa den borde det finnas gott och köpare på KS om prisbilden vore rätt!? Som sagt, en fuling: Att hajpa upp något på blocket med förhoppning om att någon mindre kunnig ska köpa säljsnacket och pynta överpris! Och du vet ju mycket väl själv vad det är du säljer. Annars skulle du ju valt KS som säljkanal. En aktiv medlem på KS nyttjar knappast blocket före KS för att sälja sina klockor i annat syfte än att få ut mer cash, alternativt om man har något att dölja.
Där har du fel, och läs på innan ska peka med hela handen.

Vad har jag fel i och vad pekar jag med hela handen åt?
Bland annat att just den där modellen har gått omkring dom pengarna på c24 +/-. Men att det är nog svårt att hitta rätt köpare då den är speciell.

Samt att jag har sålt och köpt en del på KS men kan välja blocket före flera gånger, och det tror jag inte jag är ensam om.

Vad har jag fel i och vad pekar jag med hela handen åt?
Tagga ner lite, är rätt hårt att säga att enda anledning att använda Blocket är att lura någon. Jag väljer också Blocket före KS på vissa märken. Efterfrågan på KS är extremt skev vad gäller vissa märken. IWC, Tag Heuer, Baume & Mercier, mm betalas uselt snålt här. Skulle inte förvåna mig om det gäller vissa limiterade Omega också. Men till ditt försvar så har jag följt aktuell Omega och alla turer och....ja det finns nog en anledning till att han slutat försöka sälja den här.

Tillbaka
Topp