Laddar...
Erikson Urhandel

Blocket (och andra tokiga annonser)

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 23 november 2012.

1. Alberget4a

Alberget4a Silver

När vi ändå är OT så hoppas jag att "stjärnstopp premium" är positivt som att lägga hink med en sprängvinggranat i tornet på en T74 när man gör en motti.

Raste och Tactical trader gillar detta.
  2. Tactical trader

Tactical trader Brons Friends Of KS Premium

Det är faktiskt precis samma, finnarna övergick bitvis till stjärnstopp premium när dom kokat lite Sovjetiska anfallsförband.
    I övrigt är det inte så OT då vi kan direkt härleda att det Rolex gör nu med marknaden är en omvänd motti:)

Alberget4a gillar detta.
  3. mattiasp

mattiasp Titan

Jag hade annonsen öppen i en flik:
    Skärmavbild 2019-01-06 kl. 10.16.47.

Triumf och DrSbaitso gillar detta.
  4. MarcusB

MarcusB Titan

5. HypeBlvd

HypeBlvd Titan

Från:
    Stockholm
    Många varningsklockor (pun intended) på denna.
    OM den är legit så är den dessutom jävligt dyr, med tanke på att ALLT saknas! Gillar även att skicket är satt till 4/5 med en spricka i keramiken :)

Screenshot_20190106-220251_Blocket.

Senast ändrad: 6 januari 2019
    dempha, DrSbaitso och Compiss gillar detta.
  6. Snacklock

Snacklock Titan

058F08E5-8EB4-413F-B5A3-81D514EE7ABD.
    ”Oanvänd”. En länkbit vart lite skev av luftdraget bara..typ.

Triumf, llesurk, bautaberit och 6 andra gillar detta.
  7. ildottore

ildottore Plast

Hej på er. Jag är ny på det hela med att köpa klockor begagnat så jag är ingen expert på att granska annonser. Ser denna annons på blocket konstig/oroväckande ut för er?

https://www.blocket.se/stockholm/Longines_Master_Collection_Chronograph_44mm_82834494.htm?ca=15&w=3

Ska man dra öronen åt sig över att kronografen inte fungerar, pris, utseende på klockan och "no accessories present which were lost in transfer"? Hur avgör ni rävar i gamet att en klocka inte är fejk?
    Mvh Markus

DrSbaitso och donnie gillar detta.
  8. DRW

DRW Titan Premium

Från:
    Stockholm
    Jag är långt från expert eller ens räv här på forumet men tror den är äkta, har aldrig hört om en fake Logines. Men hade ändå inte köpt den klocka då det verkar lite skumt.

ildottore gillar detta.
  9. Compiss

Compiss Diamant

Från:
    Kina
    Samt att den ser ut som den släpats efter en bil

HypeBlvd gillar detta.
  10. thewordfox

thewordfox Silver

Klockan är i behov av service och en kronograf är generellt sett dyr att serva, även om jag inte har någon som helst koll på just Longines priser.

11. DrSbaitso

DrSbaitso Silver

Från:
    Uppsala
    Jag ser inget konstigt med klockan, men som redan har nämnts kan en service vara ganska dyr. I det här fallet är det nog inget svårt verk (7750?) men räkna med att det inte kostar mindre än 6000.-. Och det finns fejk swatch och DW, så det är helt rätt att vara vaksam.

ildottore gillar detta.
  12. limerose

limerose Titan

Från:
    Håbo-Tibble
    Låter som att någon inte hade råd att betala hantverkaren för svartjobbet

13. TJ Mackey

TJ Mackey Titan

Säljare på blocket. Air King med Tiffany-tavla och äkthetsintyg den kaplans 38500. Går tydligen att få med silvertavla för 30000. Är det bara jag som tycker att det låter märkligt? Speciellt när värderingsintyget gäller en med Tiffany-tavla?
    93CCEBF9-6F51-4725-BB3A-7FD681703501.

JSI gillar detta.
  14. JSI

JSI Brons

Har också reagerat på den.

15. Axwell13

Axwell13 Plast

:facepalm::facepalm:

16. Burnman

Burnman Titan

Kanske inte hör hemma i tråden ö.h.t om allting är i sin ordning!? Men min kollega visade denna annons för mig på lunchen då han är sugen på just denna. Vad säger den samlade expertisen här?? Bra klocka och bra deal eller är det något att anmärka på som någon uppfattar galet direkt? Ovanlig modell och relativt mycket pengar för att inte slänga ut frågan här.
    https://mobil.blocket.se/annons/norrbotten/omega_speedmaster_schumacher_special_edition/81938399

17. the quiet man

the quiet man Silver

Från:
    Västerås
    Just den där klockan har väl valsat runt i diverse trådar här på forumet. Sök och du skall finna......

MarcusB, Burnman och Anders Forsberg gillar detta.
  18. KenKun

KenKun Platina

Lyckats få tag på en till @GWD?

Oktogon, Starillusion, Dennta och 1 annan gillar detta.
  19. Burnman

Burnman Titan

Tack hörni! Avrådde precis kollegan köp! Jag kan ju vara ute och cykla men känns som samma klocka @GWD sålde här tidigare!?

20. Fixxxer

Fixxxer Diamant Friends Of KS

"Sålde"

Oktogon, JB_XII, Dennta och 2 andra gillar detta.
  21. Burnman

Burnman Titan

Lite så jag kände men vill inte som ny kasta grundlösa anklagelser kring mig. Men spontant känns det som @GWD nu försöker göra en fuling på mindre vetande med tanke på priset?

22. GWD

GWD Brons

Från:
    Luleå
    Japp!

23. GWD

GWD Brons

Från:
    Luleå
    Vad menar du med fuling?

24. GWD

GWD Brons

Från:
    Luleå
    Det är inte samma men en likadan.

25. Burnman

Burnman Titan

Att du medvetet valt blocket som säljkanal istället för KS med tanke på den väl tilltagna prissättningen. Du förstår nog mycket väl vad jag menar.

26. GWD

GWD Brons

Från:
    Luleå
    Nej, jag förstår inte vad du menar. Väl tilltagen prissättning, vad menar du?

27. Burnman

Burnman Titan

Att klockan är dyr! Annars hade den redan varit såld, särskilt som den verkar känd här på forumet. Och med tanke på hur unikt du vill framställa den borde det finnas gott och köpare på KS om prisbilden vore rätt!? Som sagt, en fuling: Att hajpa upp något på blocket med förhoppning om att någon mindre kunnig ska köpa säljsnacket och pynta överpris! Och du vet ju mycket väl själv vad det är du säljer. Annars skulle du ju valt KS som säljkanal. En aktiv medlem på KS nyttjar knappast blocket före KS för att sälja sina klockor i annat syfte än att få ut mer cash, alternativt om man har något att dölja.

28. Starillusion

Starillusion Tantal

Där har du fel, och läs på innan ska peka med hela handen.

29. Burnman

Burnman Titan

Vad har jag fel i och vad pekar jag med hela handen åt?

30. Starillusion

Starillusion Tantal

Bland annat att just den där modellen har gått omkring dom pengarna på c24 +/-. Men att det är nog svårt att hitta rätt köpare då den är speciell.

Samt att jag har sålt och köpt en del på KS men kan välja blocket före flera gånger, och det tror jag inte jag är ensam om.

Nygren gillar detta.
Mollstedt