• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tagga ner lite. Jag väljer också Blocket före KS på vissa märken. Efterfrågan på KS är extremt skev vad gäller vissa märken. Tag Heuer, Baume & Mercier, mm betalas extremt snålt här.
Jag är ganska lugn. Har även använt en del frågetecken i mina inlägg då jag är osäker på mycket. Men har blivit ombedd att förtydliga exakt vad jag menar och har då försökt göra det så gott jag kan. Återigen, bad om råd här då jag är ganska okunnig själv. Blev ombedd att söka info själv. Den infon jag fått fram säger mig att klockan är dyr! Har jag fel vore det väl bättre om alla mer kunniga här i tråden istället skrev rakt ut vad de tycker?? Jag försöker definitivt inte mästra någon. Försöker enbart förklara vad jag tror och tycker. Blir gärna utbildad av kunnigare personer än mig själv.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag är ganska lugn. Har även använt en del frågetecken i mina inlägg då jag är osäker på mycket. Men har blivit ombedd att förtydliga exakt vad jag menar och har då försökt göra det så gott jag kan. Återigen, bad om råd här då jag är ganska okunnig själv. Blev ombedd att söka info själv. Den infon jag fått fram säger mig att klockan är dyr! Har jag fel vore det väl bättre om alla mer kunniga här i tråden istället skrev rakt ut vad de tycker?? Jag försöker definitivt inte mästra någon. Försöker enbart förklara vad jag tror och tycker. Blir gärna utbildad av kunnigare personer än mig själv.
Se min edit också. Jag håller delvis med dig så allt gott.
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Att klockan är dyr! Annars hade den redan varit såld, särskilt som den verkar känd här på forumet. Och med tanke på hur unikt du vill framställa den borde det finnas gott och köpare på KS om prisbilden vore rätt!? Som sagt, en fuling: Att hajpa upp något på blocket med förhoppning om att någon mindre kunnig ska köpa säljsnacket och pynta överpris! Och du vet ju mycket väl själv vad det är du säljer. Annars skulle du ju valt KS som säljkanal. En aktiv medlem på KS nyttjar knappast blocket före KS för att sälja sina klockor i annat syfte än att få ut mer cash, alternativt om man har något att dölja.
Bara en tanke, men vi kanske ska vara återhållsamma med påhopp likt detta? Huruvida vi ämnar sälja våra klockor här på KS eller Blocket måste ändå vara upp till var och en. Sedan kan man givetvis ha synpunkter på prissättning men jag tycker vi kan hålla en god ton oavsett.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Bara en tanke, men vi kanske ska vara återhållsamma med påhopp likt detta? Huruvida vi ämnar sälja våra klockor här på KS eller Blocket måste ändå vara upp till var och en. Sedan kan man givetvis ha synpunkter på prissättning men jag tycker vi kan hålla en god ton oavsett.
Absolut. Får be om ursäkt för mitt osmakliga beteende. Försökte enbart förtydliga vad jag menade då det efterfrågades ett klargörande. Kanske plumpt uttryckt men det är slutsatsen jag som amatör gör. Förstår givetvis att blocket kan vara att föredra för vissa dussinklockor osv. Men jag var, och är faktiskt fortfarande lite, övertygad om att unika samlarklockor borde ha bredd kundkrets på KS?? Förutsatt att prissättningen är korrekt och övrigt stämmer. Så i min värld är det helt enkelt mycket märkligt att en unik omega, som aldrig sålts i butik eller liknande utan endast delats ut till få utvalda, inte skulle finna en kund här om ovan kriterier fylls!?
 

GWD

Panerai
Att klockan är dyr! Annars hade den redan varit såld, särskilt som den verkar känd här på forumet. Och med tanke på hur unikt du vill framställa den borde det finnas gott och köpare på KS om prisbilden vore rätt!? Som sagt, en fuling: Att hajpa upp något på blocket med förhoppning om att någon mindre kunnig ska köpa säljsnacket och pynta överpris! Och du vet ju mycket väl själv vad det är du säljer. Annars skulle du ju valt KS som säljkanal. En aktiv medlem på KS nyttjar knappast blocket före KS för att sälja sina klockor i annat syfte än att få ut mer cash, alternativt om man har något att dölja.
Jag kan upplysa dig om att det här är inte det exemplaret. Den är såld och var nos. Den här är i ett väldigt bra skick men använd. Finns några spår av bruk bla på claspen. Ha det bra.
 

Rulle

Audemars
Kanske inte hör hemma i tråden ö.h.t om allting är i sin ordning!? Men min kollega visade denna annons för mig på lunchen då han är sugen på just denna. Vad säger den samlade expertisen här?? Bra klocka och bra deal eller är det något att anmärka på som någon uppfattar galet direkt? Ovanlig modell och relativt mycket pengar för att inte slänga ut frågan här.
https://mobil.blocket.se/annons/norrbotten/omega_speedmaster_schumacher_special_edition/81938399
han fick ju inte sålt den hör på forunet så nu prövar han på blocket istöllet:banghead:
 

GWD

Panerai
Äsch, tagga ner. Visa bara serienumret på klockan du säljer på blocket så är ju saken biff. Det är klart att folk gör sig lustiga över eller ifrågasätter när man råkar ha två klockor som tillverkats i femhundra ex.
Ok, jag ska göra det men är på jobbet nu. Kan även lägga några andra ur vid sidan om så att jag inte blir anklagad för stulen bild. Vad är så konstigt med två likadana? Vargen har ju två och blir inte ifrågasatt. Vad säger att jag inte har eller haft tre likadana?
Tillägg, förlåt mig Vargen inget ont om dig om du läser det här. Kan för övrigt inte fatta att den inte sålts.
 
Senast ändrad:

Snacklock

Omega
Äsch, tagga ner. Visa bara serienumret på klockan du säljer på blocket så är ju saken biff. Det är klart att folk gör sig lustiga över eller ifrågasätter när man råkar ha två klockor som tillverkats i femhundra ex.
Enligt annonsen här på KS tillverkades de i 6000 ex men enl blocket-annonsen är det endast 500 ex. Olika ref?
 

mouqvist

Rolex
Kanske inte hör hemma i tråden ö.h.t om allting är i sin ordning!? Men min kollega visade denna annons för mig på lunchen då han är sugen på just denna. Vad säger den samlade expertisen här?? Bra klocka och bra deal eller är det något att anmärka på som någon uppfattar galet direkt? Ovanlig modell och relativt mycket pengar för att inte slänga ut frågan här.
https://mobil.blocket.se/annons/norrbotten/omega_speedmaster_schumacher_special_edition/81938399
Alldeles för dyr klocka. Googla på ref numret så ser du att den säljes eller uppskattas till ett mycket lägre värde (typ 30% billigare), och då pratar vi nos
 

Snacklock

Omega
Om en klocka är för dyr eller ej är en högst subjektiv bedömning. Inget fel i att försöka tjäna pengar tycker jag personligen. En klocka är värd vad någon annan är beredd att betala och ”än är den sista idioten inte född”.
 

GWD

Panerai
Här kommer bild på att det är ett annat ur. Nu kan den som tvivlar jämföra med den gamla annonsen på köp och sälj. Vidare kan jag säga att jag är född och uppvuxen på ett ställe där vi håller oss till sanningen. Jag vet inte hur det fungerar på andra håll men jag har mina aningar. Kalla det fördomar och generaliseringar om ni vill.
DSC_1105.JPG
 

JB_XII

Rolex
Här kommer bild på att det är ett annat ur. Nu kan den som tvivlar jämföra med den gamla annonsen på köp och sälj. Vidare kan jag säga att jag är född och uppvuxen på ett ställe där vi håller oss till sanningen. Jag vet inte hur det fungerar på andra håll men jag har mina aningar. Kalla det fördomar och generaliseringar om ni vill.
DSC_1105.JPG

Jag är uppvuxen med att man skall stå för att man kan ha fel ibland.
Pudlar därför och ber om ursäkt för tidigare insinuation om trovärdigheten.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Här kommer bild på att det är ett annat ur. Nu kan den som tvivlar jämföra med den gamla annonsen på köp och sälj. Vidare kan jag säga att jag är född och uppvuxen på ett ställe där vi håller oss till sanningen. Jag vet inte hur det fungerar på andra håll men jag har mina aningar. Kalla det fördomar och generaliseringar om ni vill.
DSC_1105.JPG
Candinon var läcker :)
 
Topp