• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Systematic

Breitling
Finn ett fel :cool:
45AE9FEA-FFBF-415B-BF53-5A0622667772.png
Tecken på en välformulerad annons brukar vara att 1) man stavar fel på Yacht-Master och 2) att det inte är någon Yacht-Master :p
 

HSK

Patek
2-Faktor
den ligger på tratten med... reagerade också. Men "militärur" används ju friskt så "issued" kanske är näst på tur?? :banghead:
Det handlar förmodligen bara om ett missförstånd snarare än att säljaren ljuger för att få ihop en tuff story bakom den.

Klockan har ett s.k. Nato stock number (NSN) vilket jag förstår det som innebär att den klarar alla krav för godkännandet (som militär utrustning) och skulle teoretiskt sett kunna bli issued men att den inte är eller har varit det. Någon med bättre koll får gärna rätta mig om informationen är felaktig.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det handlar förmodligen bara om ett missförstånd snarare än att säljaren ljuger för att få ihop en tuff story bakom den.

Klockan har ett s.k. Nato stock number (NSN) vilket jag förstår det som innebär att den klarar alla krav för godkännandet (som militär utrustning) och skulle teoretiskt sett kunna bli issued men att den inte är eller har varit det. Någon med bättre koll får gärna rätta mig om informationen är felaktig.
Finns nu även på K&S.
https://klocksnack.se/threads/smiths-prs-40-nato-stock-number-swiss-made-full-set-kvitto.111528/
@nicklas_718
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Denna verkar vara för billigt? vill någon med mer kunskap än mig titta lite om den ser rätt ut.
hulk.png
Bilden verkar visa en äkta Hulk. Priset är väl om inte rimligt, så ungefär vad jag skulle gissa att de faktiskt går för när de väl byter ägare. Sen skulle jag själv aldrig ens fundera på att köpa en dylik på tradera. Särskilt inte med en enda bild och en annonstext som inte säger mer än såhär (nåt är ju garanterat knas):

Beskrivning:
Rolex 116610LV ifrån 2018
knappt några spår av användning.
givetvis full sett.


Mvh

 
Topp