Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja. Jag har sett att en del använder ordet prisdump och i vissa fall till och med prisbumb. Prisdump är väl i och för sig en helt legitim term till skillnad från prisbumb som är ett nonsensord som härstammar från ett missförstånd.Menar dom bump och inte dump, felstavning? Omg, jag är för gammal.
Ser ut som skojarens heritage...?
Hehe, ja det här med semantik är inte helt lätt. Prisdump borde egentligen vara den korrekta benämningen på en prissänkning då en bump sällan sker neråt...Lönedump måste ju i allmänhet göra det svårare att köpa klocka...
Mycket möjligt. Skumt att det skulle innebära sånt premium. Jubileelänken verkar inte ens passa.Ser ut som skojarens heritage...?
http://rolexpassionreport.com/13265/the-heritage-rolex-big-crown-submariner/
Verkligen inte. Kanske är det delade läger? Noll premium enligt mig med avslagna kronskydd, modifierad tavla och insert. (Har säkert avhandlats redan?)Mycket möjligt. Skumt att det skulle innebära sånt premium. Jubileelänken verkar inte ens passa.
Helt enig med dig!Verkligen inte. Kanske är det delade läger? Noll premium enligt mig med avslagna kronskydd, modifierad tavla och insert. (Har säkert avhandlats redan?)
TAck för notis! visste inte ilket pris jag ville sätta iomed länken osv. jag ändrar direkt!@Orrna upp med ett pris, 5-6k lär vara rimligt
Jag postade den på föregående sida i tråden. Enda responsen var att någon misstänkte att det rörde sig om någon som kräver handpenning men aldrig levererar.Vad tror ni om denna, lite för billigt va?
LycksökareVad fan är det här? Är det till och med kö på Milgauss nu för tiden? Ligger 10' över list...
Nej! Milgauss finns! Kan ju dock vara beställningsvara ibland om det räknas som kö!Vad fan är det här? Är det till och med kö på Milgauss nu för tiden? Ligger 10' över list...
Ja, jag har ingen vidare koll på Rolexmarknaden men det kändes spontant som det. Det måste väl nästan vara Rolex tveklöst kallaste modell?Lycksökare
Nja, det tror jag inte. Ex Air king, OP, YM2, alla dammodeller osv är nog rätt kalla i jämförelse.Ja, jag har ingen vidare koll på Rolexmarknaden men det kändes spontant som det. Det måste väl nästan vara Rolex tveklöst kallaste modell?
Inte mina armar.Ja, och att den passar alla armar!
Man ser t.o.m chrono24 watermark på bilderna han lagt ut på blocket"Det är min klocka på bilderna" Intressant då att en handlare från Holland har klockan ute...
När det är dags att föra över pengar så säger bedragaren att hans bank inte kan föra över pengarna innan du har skickat klockan. Han lovar givetvis att pengarna kommer så fort du har skickat klockan, men...Kan nån förklara hur det funkar med bedrägeri av ”köpare”? Dvs en person kontaktar mig och är beredd att betala för min klocka och få den skickad eller hämtad av en vän för man ska utomlands eller annan BS-story. Om jag lämnar ut mitt konto eller swish så kan man inte komma över nåt om köparen inte begär namn och sånt som ursäkt för banken kräver det, t ex ”jag har Forex bank”
OM jag nu får några pengar överförda, vart är köparens tvist? Är det en tredje person som sätter över pengar i hopp om en vara? Ok om det är några tusen men tror denne tredje person att hen ska få nåt värt 200 tusen av att bara swisha nån random?
Fattar inte hur det funkar
Obs jag har INTE gett ut nåt konto nr vid dessa tillfällen utan vill veta hur scam funkar
Ofta handlar det om att det är superbråttom att få varan levererad och man uppvisar en skärmdump på en fejkad överföring eller gör en Paypalöverföring som man sedan drar tillbaka. Visst förekommer det att tredje part ibland betalar för en vara som de tror sig köpa men det är nog rätt ovanligt.Kan nån förklara hur det funkar med bedrägeri av ”köpare”? Dvs en person kontaktar mig och är beredd att betala för min klocka och få den skickad eller hämtad av en vän för man ska utomlands eller annan BS-story. Om jag lämnar ut mitt konto eller swish så kan man inte komma över nåt om köparen inte begär namn och sånt som ursäkt för banken kräver det, t ex ”jag har Forex bank”
OM jag nu får några pengar överförda, vart är köparens tvist? Är det en tredje person som sätter över pengar i hopp om en vara? Ok om det är några tusen men tror denne tredje person att hen ska få nåt värt 200 tusen av att bara swisha nån random?
Fattar inte hur det funkar
Obs jag har INTE gett ut nåt konto nr vid dessa tillfällen utan vill veta hur scam funkar
Går folk på sånt? Ok om det är nåt för 2000...När det är dags att föra över pengar så säger bedragaren att hans bank inte kan föra över pengarna innan du har skickat klockan. Han lovar givetvis att pengarna kommer så fort du har skickat klockan, men...
Går folk fortfarande på sånt? Ok i början av millenieskiftet men nu med swish t ex?man uppvisar en skärmdump på en fejkad överföring eller gör en Paypalöverföring som man sedan drar tillbaka.
Det är klart att det finns naiva individer som går på det, annars hade det inte förekommit. Folk är säkert mer försiktiga nu än för tio år sen vilket gör det svårare att genomföra den typen av bedrägerier men det räcker med att några enstaka personer faller för det för att det ska vara lönsamt.Går folk på sånt? Ok om det är nåt för 2000...
Går folk fortfarande på sånt? Ok i början av millenieskiftet men nu med swish t ex?
Förstår fortfarande scamen
Nån med riktig intel som t ex en artikel eller specifik händelse här på KS?
Ja det är många newbies runt klockor och det e klart, har man inte erfarenhet av köp/sälj kanske man råkar illa ut och man frågor om råd. Men samma person hade ju aldrig skrivit över bilens registreringsbevis innan hen sett pengarna på kontotJag ser kommentarer på forum och Facebook i alla fall någon/några gånger per månad där folk frågar om råd när de blivit erbjudna dessa typer av affärer så det är nog fler än man tror som är potentiella offer
Säg inte det. Jag tycker att man läser rätt ofta om den typen av bedrägerier med liknande tillvägagångssätt där man uppvisar en falsk bekräftelse på betalning. Folk är tyvärr alldeles för godtrogna och det är många som utnyttjar det.Ja det är många newbies runt klockor och det e klart, har man inte erfarenhet av köp/sälj kanske man råkar illa ut och man frågor om råd. Men samma person hade ju aldrig skrivit över bilens registreringsbevis innan hen sett pengarna på kontot