• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Leif

Cartier
Skapade en best of the best.
Skärmbild från 2019-07-19 10-30-55.png
 

Leif

Cartier
Bara jag som undrar lite hur Royal Watches Definierar en oanvänd klocka?
http://www.royalwatches.se/produkt/omega-seamaster-diver-wave-dial-300m-2019-oanvand/
Ta denna Seamastern exempelvis, den är ju klarligen inte ny och har flera hairlines/swirls på länken. Ska den ändå benämnas som ny då? Låter märkligt.
254ab6ee6af0bd940133394da90bab0c.jpg
c24f23eebb29e87eed0bef9cf370a982.jpg
Definition alá RW av oanvänd: Sådant skick på klockan att en lekman inte enkelt kan urskilja att klockan är använd.
Deras kundfokus är bevisligen mot oinsatta och inte KS-fans/nördar
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Definition alá RW av oanvänd: Sådant skick på klockan att en lekman inte enkelt kan urskilja att klockan är använd.
Deras kundfokus är bevisligen mot oinsatta och inte KS-fans/nördar
Haha,
Ja den har ju plasten på baksidan och på claspen, så den måste vara ny! ;) Kanske själv ska gå och köpa en faktiskt oanvänd SMPc på C24 för några tusenlappar mindre, använda den en månad eller två med plasten på claspen och baksidan sedan försäka kränga den i Sverige som oanvänd för 44k...
T.o.m Luxury Watches (LW) säljer denna modell billigare. Minns att den låg ute för 40k, som oanvänd då.
 

2pac

Omega
https://www.blocket.se/stockholm/Louis_Vuitton_Klocka_84989039.htm?ca=11&w=1
Nu har jag ingen vidare koll på LV klockor, men kan inte tänka mig att dem är något underverk .Försökte lista ut urverket men hittade inget vidare på google, säg gärna om du vet vilka urverk dem använder, Allmänt rolig annons annars:).
Vad jag har förstått det så gör louis Vuitton bra klockor med inhouse urverk i vissa modeller, kan inte uttala mig om just denna modell dock. Sen att beskriva nått som super exklusivt bara för att det är ett automatiskt urverk...
 

Reverso

Panerai
Senast ändrad:

Makkanxd

Rolex

2pac

Omega
Spännande! Ska kolla upp deras klockor lite, tycker om märket överlag, kan vara trevligt med en klocka därifrån
Dom gör några riktigt coola klockor, deras worldtimer är en av mina dröm klockor. Dock lite för dyr för tillfället, och kan nog inte köra owg med en sådan klocka
 

Bilagor

  • LouisVuitton_043.jpg
    LouisVuitton_043.jpg
    59.5 KB · Visningar: 1
Topp