• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Makkanxd

Rolex
I detta fall räcker länk texten.... och det var en dåre, jag mailade säljaren.
En länk räcker aldrig :)
Helt meningslöst nu ju när annonsen är borttagen.
Screenshot_20190712-185043_Blocket.jpg


Bra tryck på Rolex nu! 1 mille över list
95E2FD7F-CFC7-4855-A149-C591781FCEDA.jpeg

:D:D
 

Laplander

Rolex
Hur funkar det när "affär görs upp på pantbank"?
Ägaren har pantat sitt underbara Row-Lecks bältspänne, "stampat" på det på hos pantbank och har i utbyte fått pengar i handen, men sedan då?
En köpare erbjuder mer pengar än panten på spännet som sedan löses ut och mellanskillnaden blir en liten vinst åt före detta ägaren, är det riktigt uppfattat?
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hur funkar det när "affär görs upp på pantbank"?
Ägaren har pantat sitt underbara Row-Lecks bältspänne, "stampat" på det på hos pantbank och har i utbyte fått pengar i handen, men sedan då?
En köpare erbjuder mer pengar än panten på spännet som sedan löses ut och mellanskillnaden blir en liten vinst åt före detta ägaren, är det riktigt uppfattat?
Exakt, pantbanken får tillbaka sina pengar, köparen får spännet och säljaren blir skuldfri och får behålla en eventuell mellanskillnad
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Ställde några frågor om frakt och fler bilder på en klocka av en noll-referensare på Ebay, fick bra och rimliga svar som jag tackade för vilket ledde till nedanstående svar. Dags att dra öronen åt sig va?

"
I really need the cash. My dad is an alcoholic and he got himself in jail. Im trying to get him out is the only reason im even selling. Im just a little short and i would like to get him out today. If you would like i can adjust the buy it now price to your current bid and you can get it now. Just let me know. I will ship the day its paid."
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Ställde några frågor om frakt och fler bilder på en klocka av en noll-referensare på Ebay, fick bra och rimliga svar som jag tackade för vilket ledde till nedanstående svar. Dags att dra öronen åt sig va?

"
I really need the cash. My dad is an alcoholic and he got himself in jail. Im trying to get him out is the only reason im even selling. Im just a little short and i would like to get him out today. If you would like i can adjust the buy it now price to your current bid and you can get it now. Just let me know. I will ship the day its paid."
Japp. För mycket information för att det ska kännas bra
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

-SC-

Omega
Pledge Member
Nån skummis som har blivit av med sina prylar och försöker fördröja försäljningen för att ev få tillbaka dom när skulden är betald (om det ens funkar så)?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nån skummis som har blivit av med sina prylar och försöker fördröja försäljningen för att ev få tillbaka dom när skulden är betald (om det ens funkar så)?
Så funkar det nog. Ganska vanligt att varor blir tillbakadragna från auktionerna.
Har alltid antagit att det innebär att vederbörande betalat av sin skuld.

Sen vet jag iofs inte vad som händer med bulvanen som verkligen bjöd på prylarna(?).
Antar nämligen att den skuldsatte inte kan knappa in sitt personnummer och få tillgång till ett konto att bjuda med...
 

PJZ

Cartier
Denna tråd är så förbannat rolig att följa haha!

La ut min Daytona till försäljning och det bästa bytes förslaget jag fick var en lirare som ville byta mot en betong pool
 

feffe79

Cartier
Denna tråd är så förbannat rolig att följa haha!

La ut min Daytona till försäljning och det bästa bytes förslaget jag fick var en lirare som ville byta mot en betong pool
Jajävlar. För en som inte ens ids lägga ut en halvdan barnvagn på Blocket pga alla sista priset kompisar och andra nötter är det imponerande att folk orkar med lägga ut klockor för 100k.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Den där klockan det står Hitler på som dyker upp då och då verkar ju vara beställd från typ AliBaba och så trycker man på vad man önskar på tavlan. Kan ju skriva vad som helst.

Tycker hela grejen och designen påminner om nåt annat märke. Kommer inte på vilket.
 
Topp