Holy diver
Silver
Why not?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske har blivit skadad liggandes i boxen därav 4/5.
Svinaktigt är väl bara förnamnetFrån butiken idag direkt ut på blocket
https://www.blocket.se/uppsala/Rolex_Submariner_Date_Hulk_116610LV__2019__86398162.htm?ca=15&w=3
Rolex borde höja priserna så vi slipper sånt.Svinaktigt är väl bara förnamnet
Spelar ingen roll vad de kostar, kommer alltid finnas nån idiot som betalar vad som helstRolex borde höja priserna så vi slipper sånt.
Tyvärr får han ju sätta vilket pris han vill men jag hoppas innerligt att den förblir osåld länge...Från butiken idag direkt ut på blocket
https://www.blocket.se/uppsala/Rolex_Submariner_Date_Hulk_116610LV__2019__86398162.htm?ca=15&w=3
Ja, det är ju inget att skriva till Blocket om ...möjligen till Skattemyndigheten?Tyvärr får han ju sätta vilket pris han vill men jag hoppas innerligt att den förblir osåld länge...
Hur tänkte ni här @Royal Watches?
Det är väl inte möjligt att den är tillverkad det året, eller är jag helt bakom flötet...
https://www.blocket.se/vi/83437506.htm
Tack!Försvann väl helt 2011?
"Because the six-digit model replacement (216570) for the 16570 didn't come until 2011, the 16570-3186 enjoyed roughly 3 more years of production before being discontinued in 2011"
Nu vet jag inte exakt hur det fungerar, men låt säg att denna modell legat osåld flera år i butik, och sedan säljs/plockas ut av en köpare år 2018, då står det väl 2018 på certet? För det är ju då garantin börjar gälla, eller tänker jag fel?Hur tänkte ni här @Royal Watches?
Det är väl inte möjligt att den är tillverkad det året, eller är jag helt bakom flötet...
https://www.blocket.se/vi/83437506.htm
Låt säga att du uppsöker en bilhandlare.Nu vet jag inte exakt hur det fungerar, men låt säg att denna modell legat osåld flera år i butik, och sedan säljs/plockas ut av en köpare år 2018, då står det väl 2018 på certet? För det är ju då garantin börjar gälla, eller tänker jag fel?
Jojo, givetvis! jag håller helt med digLåt säga att du uppsöker en bilhandlare.
I hallen står en SAAB 9-3 SC -08 osåld. Skulle du inte reagera på om handlaren säger att det är en ny 2018 SAAB?
Dock svårt att säga ett exakt årtal den producerades, speciellt med random serial. 2018 blir väl korrekt i detta fallet även om jag tycker man som säljare ska vara tydlig med att den är äldreLåt säga att du uppsöker en bilhandlare.
I hallen står en SAAB 9-3 SC -08 osåld. Skulle du inte reagera på om handlaren säger att det är en ny 2018 SAAB?
Javisst!Jojo, givetvis! jag håller helt med dig
Klockan är ju inte av "2018-årsmodell" bara för det.. den kan ju tom vara i behov av en service om den legat i 7år..
Det är ju fel sätt att skriva det på om nu så är fallet med klockan, bör ju klargöras hur gammal den är och när den isf är utplockad!
Dock svårt att säga ett exakt årtal den producerades, speciellt med random serial. 2018 blir väl korrekt i detta fallet även om jag tycker man som säljare ska vara tydlig med att den är äldre
Dock vet man att produktion av modellen upphörde 2011 så kan ju absolut senast producerats dåDock svårt att säga ett exakt årtal den producerades, speciellt med random serial. 2018 blir väl korrekt i detta fallet även om jag tycker man som säljare ska vara tydlig med att den är äldre
Sedan nån gång under 2010 är de random om jag minns rättKan man inte utgå från ett ungefärligt årtal med serienummer? Eller var dem randomiserade här?
Ja absolut men den producerades väl mellan 1989 och 2011. Ganska stort spann att gissa sig till rätt år om det nu inte var innan 2010 så Serial kan ge en bra indikation. Vidhåller min åsikt att det inte är fel att skriva 2018 då det är då den togs ut och således från dess garantin gäller. Ganska vanligt att man utgår från just uttagsdatumet. Sen håller jag med om att det är ganska vilseledande för de som inte är insatta och tycker att en säljare ska förtydliga att det bara är uttagsdatumet och även ange produktionsår i den mån det är möjligt.Dock vet man att produktion av modellen upphörde 2011 så kan ju absolut senast producerats då
Stämmer bra! Rolex har bekräftat att den såldes 2018 och har 5 års garantin. Det står 2018 på certifikatet och då är det en 2018Nu vet jag inte exakt hur det fungerar, men låt säg att denna modell legat osåld flera år i butik, och sedan säljs/plockas ut av en köpare år 2018, då står det väl 2018 på certet? För det är ju då garantin börjar gälla, eller tänker jag fel?
Varför inte komplettera med produktionsår i annonsen?Stämmer bra! Rolex har bekräftat att den såldes 2018 och har 5 års garantin. Det står 2018 på certifikatet och då är det en 2018
Hur skall dom kunna göra det? Finns ju inte angivet någonstans. RW gör faktiskt inget fel här, potentionella köpare lär ju veta att modellen utgick 2011. Det är dessutom förtydligat med NOS.Varför inte komplettera med produktionsår i annonsen?
Det är en D serie så mellan 2005-2006Varför inte komplettera med produktionsår i annonsen?
Ja tydligen så gick det...Hur skall dom kunna göra det? Finns ju inte angivet någonstans. RW gör faktiskt inget fel här, potentionella köpare lär ju veta att modellen utgick 2011. Det är dessutom förtydligat med NOS.
För det första är ju ett spann av år inte att anse som produktionsår, och för det andra är årsbestämmelser av serienummer egentligen bara kvalificerade gissningar från Rolex-köpare. Du kan inte ange produktionsår på en Rolex.Ja tydligen så gick det...
I detta fall så var ”spannet” av mitt intresse. Nu har RW angett det och det tyckte jag var en bra gest.För det första är ju ett spann av år inte att anse som produktionsår, och för det andra är årsbestämmelser av serienummer egentligen bara kvalificerade gissningar från Rolex-köpare. Du kan inte ange produktionsår på en Rolex.