• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Nr 1 vet inte vilket vattenskydd klockan har och är nog mest intresserad av att folk ska berömma honom för att han dammsugit.

Nr 2 är Mywatch som inte ens har koll på vilken ref man säljer.

Nr 3 är LW vars affärsidé bygger på att vara dyrast.

Men för att svara på din fråga. Ja det är rätt tokigt.

Nr 1 vet inte vilket vattenskydd klockan har och är nog mest intresserad av att folk ska berömma honom för att han dammsugit.

Nr 2 är Mywatch som inte ens har koll på vilken ref man säljer.

Nr 3 är LW vars affärsidé bygger på att vara dyrast.

Men för att svara på din fråga. Ja det är rätt tokigt.
Hahaha! Yes, men majoriteten verkar ligga mellan 90-100 på chrono24, så det är inte så tokigt som jag trodde initialt.

Hoppas att annonsen är bortplockas av säljaren/blocket, Bill verkligen inte att nån stackare har köpt eländet!
0% risk att en annons på den nivån ens säljer en äkta Air-King på en dag. Vi skall nog inte heller generellt underskatta Rolex-köparna, dom allra allra flesta är nog rätt kunniga och väl medvetna om fejk. Här ringde det ju dessutom varningsklockor på nivån en katolsk kyrka.

0% risk att en annons på den nivån ens säljer en äkta Air-King på en dag. Vi skall nog generellt inte heller underskatta Rolex-köparna, dom allra allra flesta är nog rätt kunniga och väl medvetna om fejk. Här ringde det ju dessutom varningsklockor på nivån en katolsk kyrka.
Trodde aldrig man skulle få se en fejk på en av Rolex minst populära och udda modeller...

Trodde aldrig man skulle få se en fejk på en av Rolex minst populära och udda modeller...

Finns till och med fake casio f-91. Helt galet!

Och tillverkarna av dem gör garanterat mer pengar.
Ursäkta att jag tjatar om detta!
Har studerat detta med fejk-produkter.
Allt kopieras!
Fjällräven är ett svenskt företag som drabbats hårt!
Dessa fejkade saker kostar oerhörda summor varje år!
Skatteintäkter, förlorad vinst för orginaltillverkarna. Sedan bidrar detta till trafficing, slavande barn och jag misstänker att deras miljöpolicy inte är högt prioriterad!
Bic-pennan är fö världens mest kopierade produkt!

”Presidentarmband” med lite pålast kvar i kanonskick 54/5. Ja jag betalar gärna 355.000 kr för en klocka med en såpass välformulerad annons.
B8249A21-03C9-4FDF-AF8F-A3E97999A36F.jpeg

DD196F1D-DED7-40D4-A484-6137A7EB0759.jpeg

97E9258F-04A3-4841-8FF6-0D2CD48553AD.jpeg

Felaktigheter i Hedens annonser skulle kunna vara en egen tråd. Vad värre är enl vissa är att annonsen är kvar när inte klockan är det.
Ja och vad är grejen med att verkligen ALLA begagnade och använda klockor hos alla dessa handlare är i ”skick 4 av 5”? (förutom när de felstavar)
Jag har aldrig sett skick ”2 av 5” eller ”3 av 5”.

Ja och vad är grejen med att verkligen ALLA begagnade och använda klockor hos alla dessa handlare är i ”skick 4 av 5”? (förutom när de felstavar)
Jag har aldrig sett skick ”2 av 5” eller ”3 av 5”.

Haha verkligen så det är. Bara bortse ifrån den skalan känns det som.

De kanske bara köper in klockor i bra skick?
Troligen for at de polerer alle klokker innan de selger og de er derfor så og si alltid i veldig bra skick.

Jo, har mejlat dem ett flertal gånger för nåt år sedan och påpekat felaktigheter.
De har ALDRIG rättat någonting!
De har en 116200 ute till försäljning, står 41mm i annonsen. Påpekade detta, fick då tillbaka "står fel är 36mm". Inget ändrat, vet inte om det kan vara snålhet att det kostar att ändra? Samma klocka låg ut före 51500(tror jag det var), kunde köpa den för en tusing billigar, nu prishöjd till 56k UTAN ändring av mm....

Tillbaka
Topp