• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Fast vem skulle betala dom summorna utan att ens ha fått prova klockan?

Rungande stor risk att bli tvärblåst
Om du letar efter specifikt den klockan och du är redo att langa up 145k så kan du ju först prova en klocka av ungefär samma storlek. Han vill som sagt ha "köpare" och inte nya kompisar som vill "titta" för att det "kanske till nästa år ska köpa en ny klocka" :)

Jag tror det är ärligt. Varför räcka över en klocka till någon som man inte känner, värd en förmögenhet, när man vet att det finns en uppsjö idioter där ute, där någon mycket väl kan ta den och springa?
Upplägget känns konstigt, men det finns bra många ännu konstigare individer som man inte vill träffa på, är jag övertygad om. Better safe than sorry.
Inte helt ovanligt att göra på det här sättet vid försäljning av t ex sporthoj. Pengar innan provkörning. Vill du inte ha den så får du tillbaka pengarna efteråt. Vurpar du eller hittar på något så hålls pengarna inne tills det är utrett och avklarat.

Om du letar efter specifikt den klockan och du är redo att langa up 145k så kan du ju först prova en klocka av ungefär samma storlek. Han vill som sagt ha "köpare" och inte nya kompisar som vill "titta" för att det "kanske till nästa år ska köpa en ny klocka" :)
Vem pyntar 145 lök utan att ens ha fått se klockan, jag är beredd att påstå att det inte finns en kotte som skulle göra det

Nånstans så måste väl även du inse hur riskabelt det är, alla varningsklockor går ju fullständigt bananas

Vem pyntar 145 lök utan att ens ha fått se klockan, jag är beredd att påstå att det inte finns en kotte som skulle göra det

Nånstans så måste väl även du inse hur riskabelt det är, alla varningsklockor går ju fullständigt bananas
Nej, faktiskt inte. Jag förstår det här... Får man betalt först så försvinner risken att någon slår ner en, tar klockan och springer sin väg (om inte annat så slipper man kanske prut på redan överenskommet pris). Som säljare av en Rolex för 145K så vill man givetvis försöka eliminera alla risker att förlora klockan och inga pengar få.
Men... jag bor i samma stad som denna säljare. Skulle jag vara intresserad och vilja köpa den så finns det ingen chans i världen att jag skulle betala i förskott innan vi träffas och jag har mycket svårt att tro att någon skulle ställa upp på det heller. Vill man som säljare fullständigt eliminera alla risker så får man gå till handlare som RW eller Hedens som rätt säkert gärna tar emot en Hulk.

Nej, faktiskt inte. Jag förstår det här... Får man betalt först så försvinner risken att någon slår ner en, tar klockan och springer sin väg (om inte annat så slipper man kanske prut på redan överenskommet pris). Som säljare av en Rolex för 145K så vill man givetvis försöka eliminera alla risker att förlora klockan och inga pengar få.
Men... jag bor i samma stad som denna säljare. Skulle jag vara intresserad och vilja köpa den så finns det ingen chans i världen att jag skulle betala i förskott innan vi träffas och jag har mycket svårt att tro att någon skulle ställa upp på det heller. Vill man som säljare fullständigt eliminera alla risker så får man gå till handlare som RW eller Hedens som rätt säkert gärna tar emot en Hulk.
Jag har full förståelse för att man vill få bort prutare och annat skumt, ska man göra upp en affär i den storleken så gör man det som du precis sa, hos nån handlare, bank eller nåt i den stilen

Men att föra över 145 000 till ett konto man inte har en aning om vem det är, innan mannens sett varan, det händer inte, finns ingen som skulle göra det

Låter som du missförstår det hela lite. Du ser ju klockan när du betalar. Han vill bara att du innan ska ha beslutat dig för att köpa en sådan klocka. Han vill inte sitta och fika medans du pratar klockminnen bara för att sedan gå hem och fortsätta fundera på om du vill ha en eller inte.

Jag gör själv samma sak när jag säljer tex kameror. Låter aldrig någon komma och "titta" och "testa". Det får de göra på någon mässa eller i en butik. Samma när jag säljer en klocka, köp eller inget. Det händer såklart att någon inte vill för att det är läskigt att föra över pengar till en okänd. Men då hänvisar jag till butik och väntar på nästa köpare.

Senast ändrad:
Jag har full förståelse för att man vill få bort prutare och annat skumt, ska man göra upp en affär i den storleken så gör man det som du precis sa, hos nån handlare, bank eller nåt i den stilen

Men att föra över 145 000 till ett konto man inte har en aning om vem det är, innan mannens sett varan, det händer inte, finns ingen som skulle göra det
Visst, INGEN ställer ju upp på det upplägget. Han får inte sålt den. Men klocka/säljare tror jag är reko f ö.

Funkar ej på dator iallafall :pompus:

Skumt, funkar bra på dator och mobil här.
E012F377-3FB0-4258-A51C-78D03A7B239E.png
EA3B49C8-1173-4A50-8D5F-68413B5BB1A8.png

• Like
Reactions: Roz
I Australien har de faktiskt övervakade zoner utanför polisstationer som är till för byten och försäljning.
Stackars den nybakade polisen som drömmer om att få jaga tjuvar och så blir han försäljningspolis som ska övervaka civilrättsliga processer.

Är dock en rolig grej som säkert funkar brottsförebyggande!

Tillbaka
Topp