• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

De har en 116200 ute till försäljning, står 41mm i annonsen. Påpekade detta, fick då tillbaka "står fel är 36mm". Inget ändrat, vet inte om det kan vara snålhet att det kostar att ändra? Samma klocka låg ut före 51500(tror jag det var), kunde köpa den för en tusing billigar, nu prishöjd till 56k UTAN ändring av mm....
Vet inte om Blocket debiterar för ändringar, däremot vet jag att knas-annonser alltid får negativa reaktioner!
Vi var väldigt noga med husbils och husvagnsannonserna, alltid bäst om det är rätt från början!

”Presidentarmband” med lite pålast kvar i kanonskick 54/5. Ja jag betalar gärna 355.000 kr för en klocka med en såpass välformulerad annons.
B8249A21-03C9-4FDF-AF8F-A3E97999A36F.jpeg

DD196F1D-DED7-40D4-A484-6137A7EB0759.jpeg

97E9258F-04A3-4841-8FF6-0D2CD48553AD.jpeg
Men herreguuu! Och detta är ändå ett företag :eek:
Felaktigheter i Hedens annonser skulle kunna vara en egen tråd. Vad värre är enl vissa är att annonsen är kvar när inte klockan är det.
Det finns en tråd för hedens guld där man kan ta del av andras erfarenheter

https://klocksnack.se/threads/hedensguld-erfarenheter.949/

Under rubriken ”onödigt ljug”:

Klockan ser verkligen jättefin ut och jag har inga synpunkter på priset. Men varför tramsa och skriva ”endast tre hairlines” när jag tydligt kan se sex repor på glasringen? Självklart blir det repor och ingen tycker det är konstigt så varför skriva sånt trams som uppenbarligen inte stämmer?

https://www.blocket.se/vi/86579475.htm

"Jag skickar bilder och all info vid intresse."

Varför inte skapa intresse med bilder på det faktiska objektet istället för att lägga in TVÅ bilder från Uret.se?

Screenshot_20190806-222153.png
Screenshot_20190806-222207.png

De har en 116200 ute till försäljning, står 41mm i annonsen. Påpekade detta, fick då tillbaka "står fel är 36mm". Inget ändrat, vet inte om det kan vara snålhet att det kostar att ändra? Samma klocka låg ut före 51500(tror jag det var), kunde köpa den för en tusing billigar, nu prishöjd till 56k UTAN ändring av mm....

FELPOST

Där fick jag något att fundera över betala först titta sedan hoppas allt är rätt:)
Namnlös.png
Ja inte fan skulle man betala 145k för en klocka på Blocket och sen snällt vänta på att den dyker upp på posten.
En grej som dock ökar trovärdigheten i denna annonsen är att det är några rejäla repor på sista länkbiten närmast klockan 12. Om det hade varit en scam så känns det som om personen bakom annonsen borde letat upp bilder på en klocka i bättre skick.

Ja inte fan skulle man betala 145k för en klocka på Blocket och sen snällt vänta på att den dyker upp på posten.
En grej som dock ökar trovärdigheten i denna annonsen är att det är några rejäla repor på sista länkbiten närmast klockan 12. Om det hade varit en scam så känns det som om personen bakom annonsen borde letat upp bilder på en klocka i bättre skick.
Jag tror det är ärligt. Varför räcka över en klocka till någon som man inte känner, värd en förmögenhet, när man vet att det finns en uppsjö idioter där ute, där någon mycket väl kan ta den och springa?
Upplägget känns konstigt, men det finns bra många ännu konstigare individer som man inte vill träffa på, är jag övertygad om. Better safe than sorry.

Jag tror det är ärligt. Varför räcka över en klocka till någon som man inte känner, värd en förmögenhet, när man vet att det finns en uppsjö idioter där ute, där någon mycket väl kan ta den och springa?
Upplägget känns konstigt, men det finns bra många ännu konstigare individer som man inte vill träffa på, är jag övertygad om. Better safe than sorry.
Fast vem skulle betala dom summorna utan att ens ha fått prova klockan?

Rungande stor risk att bli tvärblåst

Tanken är väl att han inte vill träffa tjuvar, banditer eller de som vill "titta".
Jag har sålt bil en gång utan att ens låta köparen provsitta utan att betala först. Var inga konstigheter och han blev supernöjd. Gäller ju bara att man varit tydlig innan med skicket, repor osv.

Tillbaka
Topp