• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

J

Jimmy042

Guest
Detta har avhandlats en miljon gånger och det finns naturligtvis inte en enda handlare som upplåter sin butik till detta. Det är mycket märkligt att det fortsätter skrivas i annonser.

Ungefär lika löjligt som att folk skriver att klockan finns i bankfack, existerar knappt några längre, men många förvarar sina klockor där. Som om det skulle hindra en rånare, har du dyra klockor så har du saker hemma värda att ta.

Ingen människa skulle springa till bankfack för att byta klocka när infallet kommer att byta
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ungefär lika löjligt som att folk skriver att klockan finns i bankfack, existerar knappt några längre, men många förvarar sina klockor där. Som om det skulle hindra en rånare, har du dyra klockor så har du saker hemma värda att ta.

Ingen människa skulle springa till bankfack för att byta klocka när infallet kommer att byta
ehhh, va???
Finns gott om banker som har bankfack idag och jo, det är många som har sina klockor där...
 
J

Jimmy042

Guest
ehhh, va???
Finns gott om banker som har bankfack idag och jo, det är många som har sina klockor där...

Jag förstår om man har väldigt många dyra klockor, att man förvarar de där. Men nu tänkte jag mer på diverse Rolex annonser där stål rollar ligger i bankfack, skulle varit tydligare i mitt inlägg. Vem fan förvarar en sketen stålklocka i bankfack? :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag förstår om man har väldigt många dyra klockor, att man förvarar de där. Men nu tänkte jag mer på diverse Rolex annonser där stål rollar ligger i bankfack, skulle varit tydligare i mitt inlägg. Vem fan förvarar en sketen stålklocka i bankfack? :)
hmmm, håller absolut inte med dig, har i princip alla min klockor i bankfack utom en beater och den jag använder... vet hur många som helst som har sina stålklockor där...använder man dem inte så är det lika bra att ha dem i bankfacket, hela grejen med bankfack är ju att det ska vara smidigt att hämta och lämna där..
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ungefär lika löjligt som att folk skriver att klockan finns i bankfack, existerar knappt några längre, men många förvarar sina klockor där. Som om det skulle hindra en rånare, har du dyra klockor så har du saker hemma värda att ta.

Ingen människa skulle springa till bankfack för att byta klocka när infallet kommer att byta
Nu gissar du ju vilt. Sluta. Bankfack existerar. Människor har det och medlemmar på KS har bankfack.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Klart bankfack existerar, men de försvinner i rask takt. Ja men många på KS ser väl sina klockor som investeringar och inte som en klocka som ska användas ;)
Håller fortfarande inte med dig och det är inte som jag är envis utan för jag tycker ditt resonemang inte håller.

Om man nu som klockälskare skulle ha 5-6 klockor av värde, du kanske har två som du använder mer frekvent under en period...varför skulle man då ta risken att låta de andra 4 ligga hemma när man kan lägga dem i sitt bankfack?
Det handlar inte om att folk ser det som investeringar utan att man har lite vett innanför pannbenet och inte har alla klockor hemma.. safety first!
Tänk dig själv om du skulle ha fler hundratusen liggandes hemma i ditt kassaskrin, varför inte bara ha det på banken?
 

EmilE

Omega
Blev det inte ett väldans skriveri för inte så länge sedan när Nymans la ut en sportrolex över list? Dock är ju 116710BLNR utgången:p
4C00E2A5-559A-4C8F-9F60-24A5EA4FE87C.png
 
  • Like
Reactions: DRW
Ja, hade han plockat hem och lagt ut den för 39K så hade väl ingen direkt gnällt. Tror dom bytt ägare privat för mer än så men efterfrågan är väl mindre nu. Vet inte vad folk är villiga att betala idag.
Det är väl det som är själva poängen här. Det luktar ju scam lång väg, att köa för klockor man aldrig haft råd att hämta ut och sen förvänta sig att någon annan ska göra det och betala för nöjet påminner inte så lite om de där annonserna för något år sedan där klockor var inlämnade på pantbank och man skulle betala för inlösen och en extra slant.
Idag ska vara sista dag för uthämtning enligt första uppgift efter KS-annonsen, så vi kanske får se hur det gått.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
För att den fortfarande inte är såld? Är det bump-förbud på annonser som är på hold?
En anledning till bump är för att påvisa för köparen att den inte är såld trots att handpenning erlagts. Jag kommer märka den som avslutad när hela summan är erlagd.
Låter konstigt att du ska bumpa den då en affär redan påbörjats där tillochmed handpenningen är betald. Vill du ha fler köpare / andra köpare samtidigt?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
För att den fortfarande inte är såld? Är det bump-förbud på annonser som är på hold?
En anledning till bump är för att påvisa för köparen att den inte är såld trots att handpenning erlagts. Jag kommer märka den som avslutad när hela summan är erlagd.
- Så om man bestämmer sig för att köpa nåt av dig och erlägger handpenning, så är varan fortfarande till salu? Har jag förstått rätt?
 

TheRedDevil

Cartier
För att den fortfarande inte är såld? Är det bump-förbud på annonser som är på hold?
En anledning till bump är för att påvisa för köparen att den inte är såld trots att handpenning erlagts. Jag kommer märka den som avslutad när hela summan är erlagd.
Hade jag vart köpare hade jag tyckt det var märkligt. Jag jobbar inom försäljning med hantering av handpenningar och annonser. När vi tar en handpenning så plockas annonsen bort tills leverans av varan gjorts. Du har ju i sak sålt varan till en kund. Om några tveksamheter dyker upp och av någon anledning affärs inte görs så läggs annonsen upp igen. Detta är såklart frivilligt hur man gör men så är min erfarenhet av försäljning med handpenning.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
- Så om man bestämmer sig för att köpa nåt av dig och erlägger handpenning, så är varan fortfarande till salu? Har jag förstått rätt?

Hade jag vart köpare hade jag tyckt det var märkligt. Jag jobbar inom försäljning med hantering av handpenningar och annonser. När vi tar en handpenning så plockas annonsen bort tills leverans av varan gjorts. Du har ju i sak sålt varan till en kund. Om några tveksamheter dyker upp och av någon anledning affärs inte görs så läggs annonsen upp igen. Detta är såklart frivilligt hur man gör men så är min erfarenhet av försäljning med handpenning.

Handpenning betalades i fredags och sedan dess har köparen inte gått att nå. Misstänker därför att köparen fått kalla fötter och inte kommer fullfölja affären. Därav att klockan inte är märkt som såld än.
 

Bonumm

Panerai
Håller fortfarande inte med dig och det är inte som jag är envis utan för jag tycker ditt resonemang inte håller.

Om man nu som klockälskare skulle ha 5-6 klockor av värde, du kanske har två som du använder mer frekvent under en period...varför skulle man då ta risken att låta de andra 4 ligga hemma när man kan lägga dem i sitt bankfack?
Det handlar inte om att folk ser det som investeringar utan att man har lite vett innanför pannbenet och inte har alla klockor hemma.. safety first!
Tänk dig själv om du skulle ha fler hundratusen liggandes hemma i ditt kassaskrin, varför inte bara ha det på banken?
De finns och de är förvånansvärt billiga oxå. Skaffade ett precis och tror det kostade 600kr/år.
 
Topp