• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

EmilSve

Cartier
För framtida läsares skull har jag skärmdumpat eländet.

rolle1.png
rolle2.png
rolle3.png
rolle4.png
rolle5.png
Bra idé där ;)
 

Kessler

Rolex
Blir less på sånt här. Han har en annan annons uppe där han skrev att det var en kopia. Jag kommenterade att detta också är en kopia och säljaren erkände det. Anmält båda annonserna men båda är kvar och den som han han beskrev som kopia är markerad som såld.

Alltså hur svårt kan det vara? Förstår att det är mycket annonser uppe men om en blir anmäld borde det väl finnas någon som snabbt kan se att det där är en kopia och därmed inte får säljas....

Screenshot_20190911_152719.jpg
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
Dessutom en "Seiko 5" Man kan få en äkta för nån hundring mer. Jag sålde en i vintras för 750kr. Köper man en ""Rolex"" för 550kr vet man om att den är fejk. Med ""Seiko 5"" och vissa ""Orient"" som det finns många av på wish känns det mer som att man helt lurar folk att de är äkta då priset inte skiljer så mycket mellan en fejk och en äkta. Gäller inte den annonsen då säljaren sen skrev att det var en kopia men finns många andra fall.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Dessutom en "Seiko 5" Man kan få en äkta för nån hundring mer. Jag sålde en i vintras för 750kr. Köper man en ""Rolex"" för 550kr vet man om att den är fejk. Med ""Seiko 5"" och vissa ""Orient"" som det finns många av på wish känns det mer som att man helt lurar folk att de är äkta då priset inte skiljer så mycket mellan en fejk och en äkta. Gäller inte den annonsen då säljaren sen skrev att det var en kopia men finns många andra fall.
This. Plus att man har 99% större chans att skeppa falska Seikos än Rolex obemärkt. Detsamma gäller annonsmöjligheten, lägga en falsk Datejust för 1000kr på valfri legit marknadsplats kontra att lägg en falsk SKX för 1400kr...
 

Kessler

Rolex
This. Plus att man har 99% större chans att skeppa falska Seikos än Rolex obemärkt. Detsamma gäller annonsmöjligheten, lägga en falsk Datejust för 1000kr på valfri legit marknadsplats kontra att lägg en falsk SKX för 1400kr...
Ja precis. Folk kanske tänker "hmm ny SKX har jag sett för 2000kr (som de kostade för drygt ett år sen innan priset ökade mycket) så 1400kr är inte helt orimligt"

Gick in på wish och sökte på Seiko. Det skulle jag inte ha gjort... Första är bra exempel på det vi skrev om "aha en SKX för mindre än halva priset" så kanske folk tror den är äkta. Prissänkt från 27986kr dessutom :eek:

Andra annonsen orkar jag inte skicka alla bilder men den är bland det sjukaste jag sett. Det är 20 bilder och närbilder på det "äkta" urverket och massa annat trams. Ett rent hån mot Seiko. Man tar deras loggor och lägger in massa bilder för att lura till att det är äkta. Och varför är det en bild på en kvinna med urringning tro!? :banghead:
Kan rekommendera att leta upp den annonsen om ni har självskadebeteende

Hatar fan Wish.

Screenshot_20190911_161516.jpg


Screenshot_20190911_161653.jpg
 
J

Jimmy042

Guest
Ja precis. Folk kanske tänker "hmm ny SKX har jag sett för 2000kr (som de kostade för drygt ett år sen innan priset ökade mycket) så 1400kr är inte helt orimligt"

Gick in på wish och sökte på Seiko. Det skulle jag inte ha gjort... Första är bra exempel på det vi skrev om "aha en SKX för mindre än halva priset" så kanske folk tror den är äkta. Prissänkt från 27986kr dessutom :eek:

Andra annonsen orkar jag inte skicka alla bilder men den är bland det sjukaste jag sett. Det är 20 bilder och närbilder på det "äkta" urverket och massa annat trams. Ett rent hån mot Seiko. Man tar deras loggor och lägger in massa bilder för att lura till att det är äkta. Och varför är det en bild på en kvinna med urringning tro!? :banghead:
Kan rekommendera att leta upp den annonsen om ni har självskadebeteende

Hatar fan Wish.

Screenshot_20190911_161516.jpg


Screenshot_20190911_161653.jpg
Hon ser ju trevlig ut om inget annat
 

Kessler

Rolex
Hon ser ju trevlig ut om inget annat
Vilket är meningen såklart. Vet hon ens om att man använder hennes bild för att försöka sälja falska produkter? Jag har jobbat med försäljning och blir äcklad av sånt här.

Många frågor. Sökte på Rolex och finns mycket där med med deras logga och allting. Varför kan inte Rolex eller Seiko eller alla andra företag som utnyttjas anmäla Wish och annonserna tvingas bort? Det är svårt att få bort folk som säljer fejk på stranden exempelvis. Men när ett välkänt företag gör det online?
 
Vilket är meningen såklart. Vet hon ens om att man använder hennes bild för att försöka sälja falska produkter? Jag har jobbat med försäljning och blir äcklad av sånt här.

Många frågor. Sökte på Rolex och finns mycket där med med deras logga och allting. Varför kan inte Rolex eller Seiko eller alla andra företag som utnyttjas anmäla Wish och annonserna tvingas bort? Det är svårt att få bort folk som säljer fejk på stranden exempelvis. Men när ett välkänt företag gör det online?
För att det är ett kinesiskt företag, och Kina, inte bara skiter i copyrightlagar, landet lever på copyrightbrott.
Personligen vägrar jag besöka wish. Om de inte ändrat, så måste man skaffa konto och logga in för att kunna besöka sidan, och jag räknar iskallt med att mina uppgifter är i fara.
 

Kessler

Rolex
För att det är ett kinesiskt företag, och Kina, inte bara skiter i copyrightlagar, landet lever på copyrightbrott.
Personligen vägrar jag besöka wish. Om de inte ändrat, så måste man skaffa konto och logga in för att kunna besöka sidan, och jag räknar iskallt med att mina uppgifter är i fara.
Jo men hur går de runt det då är frågan? Om Seiko säger att de ska sluta har ju Seiko lagen på sin sida. Är väl massa komplicerad politik. Orkar inte ens tänka mer på det hehe.

Skulle inte förvåna mig.

Skrivet från min Huawei :facepalm:
 
Jo men hur går de runt det då är frågan? Om Seiko säger att de ska sluta har ju Seiko lagen på sin sida. Är väl massa komplicerad politik. Orkar inte ens tänka mer på det hehe.

Skulle inte förvåna mig.

Skrivet från min Huawei :facepalm:
Känner att vi sakta men säkert rör oss OT i en tråd om tokiga annonser, men internationell jurisdiktion och copyrightfrågor är inte så enkelt som att nationella lagar eller internationella överenskommelser gäller alla överallt. I Kina är det inte olagligt att piratkopiera. I a f inte i praktiken. Däremot är det olagligt att importera till de flesta västländer. Det bästa vore väl om tullen beslagtog och begärde lagföring på alla som handlat. Vilket är en resursfråga. Och självklart har du rätt i att det är politik i det också.
Nu ska jag försöka hitta en tokig annons så vi kan föra tråden tillbaks till sitt ursprungliga syfte :cool:
 
freeTissot.png

Den här annonsen blir bara märkligare och märkligare för varje ord man läser.
Först undrar man vilken Tissot är det? Och vad är ordinarie pris? Menar de nypris? Troligen.
Kan jag köpa den ena för 2000kr, och den andra för 2990? Men 200 för båda? Jag är förvirrad!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor

hejsam

Patek
2-Faktor

JLC

Panerai
2-Faktor
Har inte de vikta jubilee länkarna det gamla spännet, dvs med utstickande krona?
Inte nödvändigtvis, haft flera vikta som haft de rekangulära släta med präglad krona. Rolex gjorde vikta under 50-70-talet. Finns big crown längre tillbaka inom det intervallet. Men finns även 70-tal ovala USA versionen som har big crown.
 
MyWatch är rätt roliga. Har vid en säkert 3-5 tillfällen visat intresse för några av deras klockor. Nu senast, sammanfattningsvis, en "ny Rolex Datejust 116234 på jubilee för 81 000 kr.".

Får som svar att de kan,

"få tag i den... i nyskick, utan garanti från Rolex, med originallåda, med oysterband, antal år på nacken, polerad, servad men nyskick och plomberad för det utsatta priset"

Så i princip allt var fel, förutom tillverkare och priset. :hilarious:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
MyWatch är rätt roliga. Har vid en säkert 3-5 tillfällen visat intresse för några av deras klockor. Nu senast, sammanfattningsvis, en "ny Rolex Datejust 116234 på jubilee för 81 000 kr.".

Får som svar att de kan,

"få tag i den... i nyskick, utan garanti från Rolex, med originallåda, med oysterband, antal år på nacken, polerad, servad men nyskick och plomberad för det utsatta priset"

Så i princip allt var fel, förutom tillverkare och priset. :hilarious:
Var ju en kille som betalade extra för en 116610ln så att han kunde få sitt namn på Certet. Efter att ha väntat flera månader så var klockan leveransklar. Den var dock beggad och hade någon annans namn på Certet. Woho
 
Topp