• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Lika bra att trycka lite extra på det man tycker man är bra på!
De har ju aldrig påstått att dom är bra på annonser! :D :cool: :confused:
Nej och min personliga uppfattning är att deras annonstexter är under ALL kritik. Copy-paste-texter på alla annonser.
Oj, de är ”passionerade”, då slår jag äntligen till på den där modellen för 50´ över list och får lite ”omtanke” på köpet...
 

Husse

Patek
Nej och min personliga uppfattning är att deras annonstexter är under ALL kritik. Copy-paste-texter på alla annonser.
Oj, de är ”passionerade”, då slår jag äntligen till på den där modellen för 50´ över list och får lite ”omtanke” på köpet...
De kanske tror att deras annonser skapar uppmärksamhet på detta vis. Känner som du, köper jag en kapitalvara vill jag ha perfektion och kunskap HELA vägen. Känns inte ok när annonstexten verkar skriven av en praktikant från gymnasiet!
Jag och min kollega brukade korrekturläsa varandras annonser, när jag jobbade med fritidsfordon!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Vad är detta för box? Aldrig sett innan.

box.PNG
 

Kattenjansson

Breitling
Varning för denna annons! Säljaren uppvisar ett synnerligen bristande uppförande, så jag skulle vilja uppmana ev. köpare att kolla att verkligen allt står rätt till innan köp, eller helt avstå. Jag valde att dra mig ur efter att han skickat ett swishnummer för betalning som var registrerat på ett helt annat, utländskt namn, som han kommenterade med att det var "hans mammas". Se skärmdump på konversation hur han sedan svarade nedan. Namn "Jan Hanna" från Norrköping.
https://www.blocket.se/Ostergotland/Omega_Seamaster_Diver_Co_Axial_41_mm_2018_87206541.htm Skärmavbild 2019-09-14 kl. 17.54.21.png
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2019-09-14 kl. 17.52.49.png
    Skärmavbild 2019-09-14 kl. 17.52.49.png
    111.5 KB · Visningar: 6

JB_XII

Rolex
Varning för denna annons! Säljaren uppvisar ett synnerligen bristande uppförande, så jag skulle vilja uppmana ev. köpare att kolla att verkligen allt står rätt till innan köp, eller helt avstå. Jag valde att dra mig ur efter att han skickat ett swishnummer för betalning som var registrerat på ett helt annat, utländskt namn, som han kommenterade med att det var "hans mammas". Se skärmdump på konversation hur han sedan svarade nedan. Namn "Jan Hanna" från Norrköping.
https://www.blocket.se/Ostergotland/Omega_Seamaster_Diver_Co_Axial_41_mm_2018_87206541.htm Skärmavbild 2019-09-14 kl. 17.54.21.png

Herregud, varningssignaler så det skriker om det!
Hoppas han lurar fel person och får en påhälsning. Gynnar nog alla parter, inkl. säljaren själv.
 

Txistorra

Omega
Varning för denna annons! Säljaren uppvisar ett synnerligen bristande uppförande, så jag skulle vilja uppmana ev. köpare att kolla att verkligen allt står rätt till innan köp, eller helt avstå. Jag valde att dra mig ur efter att han skickat ett swishnummer för betalning som var registrerat på ett helt annat, utländskt namn, som han kommenterade med att det var "hans mammas". Se skärmdump på konversation hur han sedan svarade nedan. Namn "Jan Hanna" från Norrköping.
https://www.blocket.se/Ostergotland/Omega_Seamaster_Diver_Co_Axial_41_mm_2018_87206541.htm Skärmavbild 2019-09-14 kl. 17.54.21.png
Kollade på Facebook. Har en del gemensamma vänner. Han heter något utländskt.

Tror inte han försöker luras, men riktigt unken attityd som får vem som helst att dra öronen åt sig.
 

skyseeker

Rolex
Varning för denna annons! Säljaren uppvisar ett synnerligen bristande uppförande, så jag skulle vilja uppmana ev. köpare att kolla att verkligen allt står rätt till innan köp, eller helt avstå. Jag valde att dra mig ur efter att han skickat ett swishnummer för betalning som var registrerat på ett helt annat, utländskt namn, som han kommenterade med att det var "hans mammas". Se skärmdump på konversation hur han sedan svarade nedan. Namn "Jan Hanna" från Norrköping.
https://www.blocket.se/Ostergotland/Omega_Seamaster_Diver_Co_Axial_41_mm_2018_87206541.htm Skärmavbild 2019-09-14 kl. 17.54.21.png
Blocket är väl en samlingsplats för dårar. Enda det genererar är att man får sig ett gott skratt iblan. Som när någon ville provköra en bil jag hade till salu till fjällen över helgen. När jag påpekade olämpligheten i det utlovade han sin mor som pant, om det var så att jag hade ett gästrum :eek:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det går utmärkt att sälja på Blocket men man får filtrera bort 90% av spekulanterna. Dock så för vissa märken så är de 10% som är kvar mer betalningsvilliga än på K&S så det kan vara värt det. Tag Heuer, Certina, IWC har jag fått mycket bättre betalt för på Blocket än högsta bud här. Man får ju rannsaka sig själv om man tycker det är värt det. De jag faktiskt träffat har varit väldigt smidiga och trevliga att ha och göra med.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Varning för denna annons! Säljaren uppvisar ett synnerligen bristande uppförande, så jag skulle vilja uppmana ev. köpare att kolla att verkligen allt står rätt till innan köp, eller helt avstå. Jag valde att dra mig ur efter att han skickat ett swishnummer för betalning som var registrerat på ett helt annat, utländskt namn, som han kommenterade med att det var "hans mammas". Se skärmdump på konversation hur han sedan svarade nedan. Namn "Jan Hanna" från Norrköping.
https://www.blocket.se/Ostergotland/Omega_Seamaster_Diver_Co_Axial_41_mm_2018_87206541.htm Skärmavbild 2019-09-14 kl. 17.54.21.png
Haha ännu en jubelidiot! Jag hade nog haft svårt att formulera mig lika civiliserat.
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Ber om ursäkt om jag trampade på PK-tårna, bägge orden är lika negativa o nervärderande men det ena får änvändas hur som helst tyvärr, gissa vilket.

Att kalla någon för "Blatte" är en del och uppehållande av en historisk och existerande underordning och förtryck. Att kalla någon för "Svenne" är det inte. Sen behöver man ju inte tycka att det är kul ändå och bli rättmätigt missnöjd med att bli kallad just det, men det finns goda skäl till varför det förstnämnda anses värre.
 

Husse

Patek
Blocket är väl en samlingsplats för dårar. Enda det genererar är att man får sig ett gott skratt iblan. Som när någon ville provköra en bil jag hade till salu till fjällen över helgen. När jag påpekade olämpligheten i det utlovade han sin mor som pant, om det var så att jag hade ett gästrum :eek:
Har sålt både prylar och katter via blocket.
Är man förberedd på hur man ska gallra så kan det bli bra.
Sålde ett gammalt PA-steg för nåt år sedan.
Vi var på väg till Zürich i husbilen. Hade SMSat med köparen om det. Killen som bodde i Sundsvall, vi bor 10 mil från Sundsvall, ringde när vi var i Malmö.
Han undrade om jag kunde snitta ner till stan med slutsteget! (?)
Tog 8 samtal innan han begrep att han var tvungen att åka hit och göra upp affären med svärmor.
Hon var här och vaktade katterna.
Sedan kan jag rada upp galningar som ska köpa katter...
Dom dyker dessvärre också upp på kattforum!
 

Exxet

Rolex
Att kalla någon för "Blatte" är en del och uppehållande av en historisk och existerande underordning och förtryck. Att kalla någon för "Svenne" är det inte. Sen behöver man ju inte tycka att det är kul ändå och bli rättmätigt missnöjd med att bli kallad just det, men det finns goda skäl till varför det förstnämnda anses värre.
Om man dissekerar ner orden historiskt sett så har du rätt, men dom flesta som lever i nutid vet att bägge orden är lika bedrövliga och har samma innebörd, tror inte s****e används som en komplimang, over and out.
 
Topp