• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

96857711-437B-4DE1-9F2C-55FC6D8C6572.png
Haha fan kom lite kiss som jag skrattade. Jag hade ju tagit det direkt. Fan vilket flyt
Men jag har redan en bra deal redan.
Tydligen är jag enda arvingen till en prins i Nigeria och de behöver bara 50lök för att föra över miljonerna till mig. Sitter bara och väntar på pengarna nu.

Vafan finns det någon som går på detta 100% bedrägeriförsöket.

Senast ändrad:
Gick lite för fort och satt i tankar på annat. Så blir de ibland. 1000:- kostar det däremot inte. Det är fixat. Dra ett pm nästa gång istället för att försöka skapa något drama kring en liten sak. Sitt ned i bussen!
Inserts till gmts kostar väl 800? Iallafall senast jag kollade hos Krons/Nymans

Gick lite för fort och satt i tankar på annat. Så blir de ibland. 1000:- kostar det däremot inte. Det är fixat. Dra ett pm nästa gång istället för att försöka skapa något drama kring en liten sak. Sitt ned i bussen!
Du kanske har blandat ihop det med ett äldre insert som har serif och fat front? De kan säkerligen kosta 3k+ beg.
Vanliga serviceinsert har kostat 800-1000kr alla gånger jag köpt hos ad iallafall!

Platsar väl lika bra i lifestyle-köp & sälj som en gitarr eller en bil. Varför inte liksom? Allt kan egentligen klassas som lifestyle :p
Det brukar dyka upp en del udda grejer i lifestyle vilket bara är kul men det här var nog det mest udda jag har sett. Absolut ingenting negativt menat om någon tolkade det så, tvärtom, det är roligt med variation och att det förekommer alla möjliga prylar där men det är klart att man reagerar med förvåning när någon annonserar ut ett luciatåg. :)

Det brukar dyka upp en del udda grejer i lifestyle vilket bara är kul men det här var nog det mest udda jag har sett. Absolut ingenting negativt menat om någon tolkade det så, tvärtom, det är roligt med variation och att det förekommer alla möjliga prylar där men det är klart att man reagerar med förvåning när någon annonserar ut ett luciatåg. :)
Kan komma upp många olika grejer där, allt från tjänster till produkter, vanliga dom ovanliga. Tycker det är ett kul ställe att titta på då och då :) Men ja, första Luciatåget, definitivt :)

Visst är annonstexten lite keff men ädelstål är
Väl ett legit uttryck för rostfritt stål som används i smyckessammanhang? Schweiziska och Tyska klocktillverkare använder ju ordet ”Edelstahl” i sin egen marknadsföring.
Ja, fast nej.
På tyska heter rostfritt edelstahl, men det är ju inte rätt att skriva att en klocka är gjort av fläckfritt stål för att det heter stainless på engelska.

Ja, fast nej.
På tyska heter rostfritt edelstahl, men det är ju inte rätt att skriva att en klocka är gjort av fläckfritt stål för att det heter stainless på engelska.

Vad jag vet heter det rostfreier eller nichtrostender stahl på tyska. Alt niro eller inox i folkmun. Man säger knappast edelstahl om t.ex opolerade ytor i rostfritt.

Som sagt, det må låta konstigt i annonsens sammanhang men ädelstål är ett legitimt begrepp som möjligen är lite ålderdomligt. I Svensk-Engelsk Teknisk Ordbok från 1971 översätts Ädelstål till ”Fine Steel”. http://runeberg.org/ensvtekn/0277.html

Vad jag vet heter det rostfreier eller nichtrostender stahl på tyska. Alt niro eller inox i folkmun. Man säger knappast edelstahl om t.ex opolerade ytor i rostfritt.

Som sagt, det må låta konstigt i annonsens sammanhang men ädelstål är ett legitimt begrepp som möjligen är lite ålderdomligt. I Svensk-Engelsk Teknisk Ordbok från 1971 översätts Ädelstål till ”Fine Steel”. http://runeberg.org/ensvtekn/0277.html
Jag vidhåller att det är ett försök av säljaren att få "rostfritt stål" att låta 'finare' än vad det är.

Vet inte vad man säger i Tyskland, men googla på tyska tillverkaren WMF och edelstahl och se om du får några träffar på grytor och stekpannor i rostfritt...

Noterade denna för ett par dagar sen och tänkte, ja men visst kan man göra ett stavfel. Nu är den förnyad med samma slaktade titel?
upload_2019-10-13_10-17-3.png

Härligt sjölik.
Boettform säger oystercase 60- 70-tal och ser ut som ett dagfönster klockan tolv, men krona och glas stämmer inte med tudor/rolex.

Tillbaka
Topp