Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, skulle jag säga.
Ofta när det står att det är en mariage så är det ett fickur som de har byggt om eller tagit urverket ifrån och tryckt in i ett nytt case. Så urverket kan säkert vara från omega men resten är lite ihopplock. Men jag kan ha fattat det fel ?
I det här fallet är det ett Omega armbandsursverk från mitten av 40-talet i en annan boett. Förekommer som nämndes fickursverk också, ofta för att efterlikna en viss stil. Så "legit" om du med det menar original eller äkta är det inte. En egen genre kanske man kan säga... Det står också i annonsen: Marriage, om än felstavat.
Ironi att använda ett engelskt ord själv som måste tolkas vad du menar med när frågan ställs på grund av att du inte förstår innebörden i det engelska uttrycket i auktionen?
Utgick från att uttrycket ”legit” var vida känt, ska vara tydligare nästa gång.Ironi att använda ett engelskt ord själv som måste tolkas vad du menar med när frågan ställs på grund av att du inte förstår innebörden i det engelska uttrycket i auktionen?
Det är nog inte bara enligt mig men marriage har varit det vanligaste, eller om man är fransman kanske då heter det väl mariage som det står i auktionen:Utgick från att uttrycket ”legit” var vida känt, ska vara tydligare nästa gång.
Vad betyder ordet ”mariage” enligt dig?
Ja jag frågade ju för att jag inte visste, vilket jag gör nu. Tack för utförligt svarDet är nog inte bara enligt mig men marriage har varit det vanligaste, eller om man är fransman kanske då heter det väl mariage som det står i auktionen:
äktenskap, giftermål.
Ofta har det varit att boetten, kanske ny eller senare tillverkad, "gifter sig" med ett vintageverk och tavla för att imitera en viss stil, exempelvis nån slags flygarklocka eller militärur. En typ av "moddning"/modifiering, på vintage.
Alltså icke-originalklocka men med vissa originaldelar, helst verk som i det här fallet.
Det är vida känt...Utgick från att uttrycket ”legit” var vida känt, ska vara tydligare nästa gång.
Varsågod.Ja jag frågade ju för att jag inte visste, vilket jag gör nu. Tack för utförligt svar
Jaså,det visste jag inte. Då är svaret ja, den är legal, inte olaglig. Är dock inte så säker på att det var det som avsågs. Om frågan är om det är en originalklocka kan man ju skriva det. Legit har olika betydelser.Det är vida känt...
"perlative ceronometer".......Tycker ni man ska slå till? Hur f..n kan det ens vara möjligt?
NejTycker ni man ska slå till? Hur f..n kan det ens vara möjligt?
Jag tycker att datumet är för jäkla snyggt placerat i datumrutan på den gröna. Bra förstoring på bubblan också för den delen. Sen vet jag inte hur det är med er andra men 30 meter, så djupt dyker i alla fall inte jag. Jag köper två, var är länken?Tycker ni man ska slå till? Hur f..n kan det ens vara möjligt?
Kan det verkligen vara någon som köper dessa? Det finns ju hur många liknande skitannonser som helst. Ser ju ett par nästan varje dag på Facebook.
Asså.. kunde dom inte titta lite mer noga på bilden innan dom godkände den för pressrelease.Jag tycker att datumet är för jäkla snyggt placerat i datumrutan på den gröna. Bra förstoring på bubblan också för den delen. Sen vet jag inte hur det är med er andra men 30 meter, så djupt dyker i alla fall inte jag. Jag köper två, var är länken?
UNIK placering av datumet i datumfönstret! Det kanske är deras USP?Asså.. kunde dom inte titta lite mer noga på bilden innan dom godkände den för pressrelease.
...fast datumets placering i datumfönstret gör den ju lite originell ändå. Köprekommendation = Stark
Fast de e ju klart.. För 200 riksdaler kanske man inte kan förvänta sej en fulländad pjäsUNIK placering av datumet i datumfönstret! Det kanske är deras USP?
Nej, det kan vi nog vara överens om.Fast de e ju klart.. För 200 riksdaler kanske man inte kan förvänta sej en fulländad pjäs
Finns tourbillion som är bra mycket billigare än 100K men den där funkar garanterat inte.Tourbillionen då? Det måste ju vara ett superpris Fungerar de verkligen? Ligger inte en sådan på ca 100k +?
- Kommer ihåg när Swatch hade en Tourbillion, iofs en karusell, men den kostade runt 15000 kr dåFinns tourbillion som är bra mycket billigare än 100K men den där funkar garanterat inte.
Ser för övrigt ut som de stavat fel på "high" och borde det inte stå "on" istället för "no"?Tourbillionen då? Det måste ju vara ett superpris Fungerar de verkligen? Ligger inte en sådan på ca 100k +?
Lite dyrt tycker jag. En äkta Boyhze tourbillion ska väl inte behöva kosta mer än 14€Tycker ni man ska slå till? Hur f..n kan det ens vara möjligt?
Tycker ni man ska slå till? Hur f..n kan det ens vara möjligt?
Nästan så att man blir sugen på att köpa bara för att få se på nära håll vad det är för nåt egentligen. Några hundralappar är kanske underhållningsvärdet?Tycker ni man ska slå till? Hur f..n kan det ens vara möjligt?
Nej, stöd inte skiten!Nästan så att man blir sugen på att köpa bara för att få se på nära håll vad det är för nåt egentligen. Några hundralappar är kanske underhållningsvärdet?