Var tvungen, alltid lika underhållande...
Det liknar FawltyTowers...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var tvungen, alltid lika underhållande...
Har en teori att fler ADs och urmakare har börjat sett värdet i enstaka länkbitar kontra en hel länk och därför styckar upp länkar. Finns vissa delar av finishen som kan vara en indikation om det är en riktig eller ej men tyvärr är ju en länkbit betydligt lättare att förfalska än ett helt ur så man bör vara extra vaksam på länk bitarnaDen senaste tiden tycker jag att det säljs väldigt mycket länkbitar till Rolex? Man undrar ju lite var alla dessa kommer från och hur ser man egentligen att dessa inte är fake? Jag har inte tänkt köpa utan är mer nyfiken.
Jag förstår! Men det är ju privatpersoner som säljer? Jag hade aldrig köpt en länkbit på tex Tradera, de måste ju vara otroligt enkla att förfalska för de som kan.Har en teori att fler ADs och urmakare har börjat sett värdet i enstaka länkbitar kontra en hel länk och därför styckar upp länkar. Finns vissa delar av finishen som kan vara en indikation om det är en riktig eller ej men tyvärr är ju en länkbit betydligt lättare att förfalska än ett helt ur så man bör vara extra vaksam på länk bitarna
Privatpersoner som säljer av länkbiten istället för att spara vid eventuell försäljning antar jag?Jag förstår! Men det är ju privatpersoner som säljer? Jag hade aldrig köpt en länkbit på tex Tradera, de måste ju vara otroligt enkla att förfalska för de som kan.
Det är ju både kortsiktigt och idiotiskt!Privatpersoner som säljer av länkbiten istället för att spara vid eventuell försäljning antar jag?
Köpt på bukten från UK, länkbitar till både skruvad Rolex Oyster och Omega med rör och stift. Har monterat dessa och finns inget som tytt på att dom är fake. Djupare äkthetskontroll än så är väl inte möjligt?Har en teori att fler ADs och urmakare har börjat sett värdet i enstaka länkbitar kontra en hel länk och därför styckar upp länkar. Finns vissa delar av finishen som kan vara en indikation om det är en riktig eller ej men tyvärr är ju en länkbit betydligt lättare att förfalska än ett helt ur så man bör vara extra vaksam på länk bitarna
Iofs äkta vara rätt säkert men noterat att dom säljer Omega länkskruvar styckvis och tar väldigt bra betalt för det. Dessa levereras i 10-pack från Omega, något dom sedan splittar alltså. Det är lukrativt.Köpt på bukten från UK, länkbitar till både skruvad Rolex Oyster och Omega med rör och stift. Har monterat dessa och finns inget som tytt på att dom är fake. Djupare äkthetskontroll än så är väl inte möjligt?
Vore inte första gången personer gör irrationella sakerDet är ju både kortsiktigt och idiotiskt!
Nej precis, tror inte ens att en AD kan göra en äkthets kontroll, som alltid köp säljarenKöpt på bukten från UK, länkbitar till både skruvad Rolex Oyster och Omega med rör och stift. Har monterat dessa och finns inget som tytt på att dom är fake. Djupare äkthetskontroll än så är väl inte möjligt?
Tror många gjort som jag: Kortat länken. Lagt länkbiten på ett puckat ställe. Sålt klockan. Hittat länkbiten.Den senaste tiden tycker jag att det säljs väldigt mycket länkbitar till Rolex? Man undrar ju lite var alla dessa kommer från och hur ser man egentligen att dessa inte är fake? Jag har inte tänkt köpa utan är mer nyfiken.
Jag har läst och läst, förstår fortfarande inte trots olika förslag. Däremot är jag nog säker att det är någon som tar hjälp av google translate, förmodligen från ett språk som skiljer sig betydligt från svenska. Oavsett hur intresserad jag varit av klockan hade jag inte köpt den säljaren.Var tvungen, alltid lika underhållande...
Varför inte, man ska köpa säljaren och Jan verkar ju vara seriös och ärlig?Jag har läst och läst, förstår fortfarande inte trots olika förslag. Däremot är jag nog säker att det är någon som tar hjälp av google translate, förmodligen från ett språk som skiljer sig betydligt från svenska. Oavsett hur intresserad jag varit av klockan hade jag inte köpt den säljaren.
Jag är ingen AP expert. Skruvarna som inte sitter med skåran perfekt i linje gör att det känns illa, finns säkert fler tells!Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?
Har en kollega som har en kollega som han säger sig ha ärvt och som saknar dokumentation.
Kan någon av er bedöma dess äkthet och värde?
Tack på förhand
Testa i denna tråd.Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?
Har en kollega som har en kollega som han säger sig ha ärvt och som saknar dokumentation.
Tack på förhand
Den där är ju fruktasvärt dålig.Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?
Tack på förhand
100% falsk mao?Den där är ju fruktasvärt dålig.
Brukar vara en förespråkare av att man behöver bra bilder för att säkert kunna säga, men det är ju skönt när inte ens det behövs.
Efter att ha tittat på bilderna är jag nog redo att hålla med.Den där är ju fruktasvärt dålig.
Brukar vara en förespråkare av att man behöver bra bilder för att säkert kunna säga, men det är ju skönt när inte ens det behövs.
110.100% falsk mao?
Ruskigt dålig sådan, dessutom.100% falsk mao?
Grymt rutten kopia.. kul ”arv”Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?
Tack på förhand
"Offshore"Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?
Tack på förhand
Du får nog tyvärr ge det trista beskedet till din kollegas kollega att dennes arv inte var det som hen hoppades på...Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?
Tack på förhand
"Not so Offshore""Offshore"
Tror nog att han själv hade föreningen om att det skulle vara så.Du får nog tyvärr ge det trista beskedet till din kollegas kollega att dennes arv inte var det som hen hoppades på...
Börjar med att beklaga sorgen ..HahahahaHej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?
Tack på förhand