• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

rolkon

Omega
Var tvungen, alltid lika underhållande...

Screenshot_20191127_094404.jpg
Screenshot_20191127_094316_se.appcorn.Blocket.jpg

Det liknar FawltyTowers...
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Den senaste tiden tycker jag att det säljs väldigt mycket länkbitar till Rolex? Man undrar ju lite var alla dessa kommer från och hur ser man egentligen att dessa inte är fake? Jag har inte tänkt köpa utan är mer nyfiken.
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Den senaste tiden tycker jag att det säljs väldigt mycket länkbitar till Rolex? Man undrar ju lite var alla dessa kommer från och hur ser man egentligen att dessa inte är fake? Jag har inte tänkt köpa utan är mer nyfiken.
Har en teori att fler ADs och urmakare har börjat sett värdet i enstaka länkbitar kontra en hel länk och därför styckar upp länkar. Finns vissa delar av finishen som kan vara en indikation om det är en riktig eller ej men tyvärr är ju en länkbit betydligt lättare att förfalska än ett helt ur så man bör vara extra vaksam på länk bitarna
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Har en teori att fler ADs och urmakare har börjat sett värdet i enstaka länkbitar kontra en hel länk och därför styckar upp länkar. Finns vissa delar av finishen som kan vara en indikation om det är en riktig eller ej men tyvärr är ju en länkbit betydligt lättare att förfalska än ett helt ur så man bör vara extra vaksam på länk bitarna
Jag förstår! Men det är ju privatpersoner som säljer? Jag hade aldrig köpt en länkbit på tex Tradera, de måste ju vara otroligt enkla att förfalska för de som kan.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har en teori att fler ADs och urmakare har börjat sett värdet i enstaka länkbitar kontra en hel länk och därför styckar upp länkar. Finns vissa delar av finishen som kan vara en indikation om det är en riktig eller ej men tyvärr är ju en länkbit betydligt lättare att förfalska än ett helt ur så man bör vara extra vaksam på länk bitarna
Köpt på bukten från UK, länkbitar till både skruvad Rolex Oyster och Omega med rör och stift. Har monterat dessa och finns inget som tytt på att dom är fake. Djupare äkthetskontroll än så är väl inte möjligt?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Köpt på bukten från UK, länkbitar till både skruvad Rolex Oyster och Omega med rör och stift. Har monterat dessa och finns inget som tytt på att dom är fake. Djupare äkthetskontroll än så är väl inte möjligt?
Iofs äkta vara rätt säkert men noterat att dom säljer Omega länkskruvar styckvis och tar väldigt bra betalt för det. Dessa levereras i 10-pack från Omega, något dom sedan splittar alltså. Det är lukrativt.
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Det är ju både kortsiktigt och idiotiskt! :D
Vore inte första gången personer gör irrationella saker ;)

Köpt på bukten från UK, länkbitar till både skruvad Rolex Oyster och Omega med rör och stift. Har monterat dessa och finns inget som tytt på att dom är fake. Djupare äkthetskontroll än så är väl inte möjligt?
Nej precis, tror inte ens att en AD kan göra en äkthets kontroll, som alltid köp säljaren :)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Den senaste tiden tycker jag att det säljs väldigt mycket länkbitar till Rolex? Man undrar ju lite var alla dessa kommer från och hur ser man egentligen att dessa inte är fake? Jag har inte tänkt köpa utan är mer nyfiken.
Tror många gjort som jag: Kortat länken. Lagt länkbiten på ett puckat ställe. Sålt klockan. Hittat länkbiten.
Men jag gissar att det förekommer en del fejkade också.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag har läst och läst, förstår fortfarande inte trots olika förslag. Däremot är jag nog säker att det är någon som tar hjälp av google translate, förmodligen från ett språk som skiljer sig betydligt från svenska. Oavsett hur intresserad jag varit av klockan hade jag inte köpt den säljaren.
Varför inte, man ska köpa säljaren och Jan verkar ju vara seriös och ärlig? :D
 

Saatxi

Breitling
Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?

Har en kollega som har en kollega som han säger sig ha ärvt och som saknar dokumentation.
Kan någon av er bedöma dess äkthet och värde?


Tack på förhand ❤️
 

Bilagor

  • Screenshot_20191130_164722.jpg
    Screenshot_20191130_164722.jpg
    87.2 KB · Visningar: 5
  • Screenshot_20191130_164747.jpg
    Screenshot_20191130_164747.jpg
    138.6 KB · Visningar: 5

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?

Har en kollega som har en kollega som han säger sig ha ärvt och som saknar dokumentation.
Kan någon av er bedöma dess äkthet och värde?


Tack på förhand ❤️
Den där är ju fruktasvärt dålig.
Brukar vara en förespråkare av att man behöver bra bilder för att säkert kunna säga, men det är ju skönt när inte ens det behövs.
 

Laplander

Rolex
Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?

Har en kollega som har en kollega som han säger sig ha ärvt och som saknar dokumentation.
Kan någon av er bedöma dess äkthet och värde?


Tack på förhand ❤️
Du får nog tyvärr ge det trista beskedet till din kollegas kollega att dennes arv inte var det som hen hoppades på...
 

RobVintage

Panerai
Hej alla gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?

Har en kollega som har en kollega som han säger sig ha ärvt och som saknar dokumentation.
Kan någon av er bedöma dess äkthet och värde?


Tack på förhand ❤️
Börjar med att beklaga sorgen ..Hahahaha
Kollega fått i arv säkert! Du kommer inte att kunna sälja den där
skiten som äkta:banghead:
 
Topp