• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Har viss kontakt med några av samlarna där borta och AP har skällt på dem för att de inte har samma AD utan köper av olika vilket gör att de inte alltid vill ge dem förtur - deras samlingar till trots.

Dock så ska AP vara rätt vassa på att ta hand om sina bästa samlare, till skillnad mot Patek som tydligen inte bryr sig ett skit. Trots att isf en av de redan nämnda har en direkt sinnessjuk Patrk-samling. Hen kallade deras kundrelationer för ”f*cking dinosaurs”.

Med deras nyare CRM system så syns din köphistorik oavsett vilken Boutique du handlat hos. (Dom kan även se att du står på intresse lista i andra butiker)
Oavsett hade jag byggt relation med 1-2 boutiquer då dom givetvis bestämmer vilken kund som får vad och vem som ska premieras.

Med deras nyare CRM system så syns din köphistorik oavsett vilken Boutique du handlat hos. (Dom kan även se att du står på intresse lista i andra butiker)
Oavsett hade jag byggt relation med 1-2 boutiquer då dom givetvis bestämmer vilken kund som får vad och vem som ska premieras.
Så de kommer se min köplats på 15407 i 3 olika butiker då.. Spännande, hoppas de ser det som att jag veeeeeerkligen vill ha den :D
Butiken jag köpte min förra 15400 i kom faktiskt ihåg mig sådär ett år efter att jag köpte klockan och benämnde mig som VIP kund och att de kunde säkert ordna fram 15500 i valfri färg lite snabbare åt mig. Fattar väl att det bara är säljsnack osv. men är faktiskt imponerad att de har sån koll, och nog mår man lite gott av det..

Så de kommer se min köplats på 15407 i 3 olika butiker då.. Spännande, hoppas de ser det som att jag veeeeeerkligen vill ha den :D
Butiken jag köpte min förra 15400 i kom faktiskt ihåg mig sådär ett år efter att jag köpte klockan och benämnde mig som VIP kund och att de kunde säkert ordna fram 15500 i valfri färg lite snabbare åt mig. Fattar väl att det bara är säljsnack osv. men är faktiskt imponerad att de har sån koll, och nog mår man lite gott av det..

Yup det syns. Vore kul om du fick en!
Har fortfarande inte fått köpa en enda 15407ST/OR utan att handla nåt annat jag inte velat ha:(

Yup det syns. Vore kul om du fick en!
Har fortfarande inte fått köpa en enda 15407ST/OR utan att handla nåt annat jag inte velat ha:(
Jag hittade en 15407OR i en AP boutique.. testade den, säljaren sa att jag hade sån tur att de hade en till salu, frågade om jag ville köpa den och jag tackade nej... :dead:
Fattade inte då vad jag snubblat över, plus att hypen kanske inte var riktigt lika stor då.

Jag hittade en 15407OR i en AP boutique.. testade den, säljaren sa att jag hade sån tur att de hade en till salu, frågade om jag ville köpa den och jag tackade nej... :dead:
Fattade inte då vad jag snubblat över, plus att hypen kanske inte var riktigt lika stor då.

Vad ligger den på i retail?

Gör knappast klockan bättre för eget bruk. Mao ord kostade den för mycket förr, och idag ännu mer. Iaf för oss dödliga. Köpa ut för att sälja är ju ett sjukt tråkigt beteende.
Om du vandrade in i en butik och de hade en 5711 (eller vilken klocka som helst med en premium på flera hundra tusen) inne till salu som de erbjöd dig för retail, hade du verkligen tackat nej?

2,5-3 år sen fanns dom över disk med lite flax.

Om du vandrade in i en butik och de hade en 5711 (eller vilken klocka som helst med en premium på flera hundra tusen) inne till salu som de erbjöd dig för retail, hade du verkligen tackat nej?
Galet och storsint om man tackar nej. Jag hade såklart tackat ja, men den dag du erbjuds en sådan klocka finns inte premiet kvar så är ju en högst teoretisk diskussion :)
Dock skillnad att ställa sig på kölistor bara för att sälja.

Sjukt kul detta ju.

Du tackade nej till den när den inte var så poppis, och nu när den är det så vill du ha den men kan inte få den. Kan det bli mer "klockintresse" 2019?

Här kände du att stämningen var för trevligt och tänkte bidra med att va lite arrogant och dryg såhär på morgonkvisten?
Antingen det eller bara konstaterar faktum. Det är ju klockmarkmaden i ett nötskal vare sig man tycker det är trevligt eller ej. Alla ska springa åt samma håll. Är det daytona som gäller ska alla ha daytona. Sedan är det 5711 som gäller då ska alla ha den. Någon inser då att RO är nice och då ska alla ha den. Extremt få går mot trenden. Kolla bara på Cartier. Stendött och fjolligt för ngt år sedan, nu totalt hysterisk hajp.

Antingen det eller bara konstaterar faktum. Det är ju klockmarkmaden i ett nötskal vare sig man tycker det är trevligt eller ej. Alla ska springa åt samma håll. Är det daytona som gäller ska alla ha daytona. Sedan är det 5711 som gäller då ska alla ha den. Någon inser då att RO är nice och då ska alla ha den. Extremt få går mot trenden. Kolla bara på Cartier. Stendött och fjolligt för ngt år sedan, nu totalt hysterisk hajp.
Skall man gå mot trenden med AP får man helt enkelt köpa en 11:59 till list, då går du definitivt mot trenden och bär en närmast unik modell som ingen annan har (eller gissningsvis kommer vilja ha inom överskådlig framtid) :)

Ja oj va märkligt. Om du ser omkring dig så gäller det knappast bara klockor utan allt: kläder, teknik, boende, resor, mat osv.

Antingen inser man att det ligger latent hos människor i allmänhet eller så kan man springa omkring och tro i sin enfald att man är en särskilt unik snöflinga. Det finns dock otroligt lite som stöder den tesen rent vetenskapligt. Vi är likare varandra än man kan tro.

Dessutom var det tonläget jag studsade på inte konstaterandet att människor gärna följer trender.

Antingen inser man att det ligger latent hos människor i allmänhet eller så kan man springa omkring och tro i sin enfald att man är en särskilt unik snöflinga. Det finns dock otroligt lite som stöder den tesen rent vetenskapligt. Vi är likare varandra än man kan tro.
Är ju ingen diskussion som behöver finnas i denna tråd, men visst skiljer sig vår personliga smak. Sedan avhandlade inlägget du citerade flockmentalitet, inte att smaken var den samma.

Härliga dinkor på sk1841 på väg till Rom...

205A5D63-DB9B-4876-8AB8-89EA1D6F7742.jpeg

23E75ED7-1DB9-4794-A43C-DCB19B6852F2.jpeg

Senast ändrad:
Är ju ingen diskussion som behöver finnas i denna tråd, men visst skiljer sig vår personliga smak. Sedan avhandlade inlägget du citerade flockmentalitet, inte att smaken var den samma.

Kanske uttryckte mig klumpigt. Men det jag avsåg är just att flockmentalitet är något som är djupt rotat hos människan och helt naturligt. Att hugga på det är rätt meningslöst.

Men du har helt rätt, vi släpper den delen av diskussionen.

Sjukt kul detta ju.

Du tackade nej till den när den inte var så poppis, och nu när den är det så vill du ha den men kan inte få den. Kan det bli mer "klockintresse" 2019?
Nja, det är en för dyr klocka för mig, men jag kan villigt erkänna att anledningen jag kan ångra mig i efterhand är ju de flera hundra tusen som man lämnade på bordet där. Är varken rik eller storsint nog för att ignorera en sådan summa och försöker inte låtsas som något annat heller.

Tillbaka
Topp