• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Lugna ned dig Rasmus!

FE5847BE-78CD-450C-BFA6-FE333325FD8C.png
916C3CAE-093A-484F-86A4-59C5C676AD47.png
Du borde svarat "Ok, så 200k plus lite suga?"
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor

Stefan S

Patek
2-Faktor
Om något låter för bra för att vara sant är det vanligvis det. Undantagen finns givetvis men bara för många tveksamheter i den här historien.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det känns som den minst trovärdiga annons jag någonsin läst. :D

Om något låter för bra för att vara sant är det vanligvis det. Undantagen finns givetvis men bara för många tveksamheter i den här historien.
Nja, det enda tveksamma är väl som sagt historien kring att den skulle vara specialtillverkad. Att det är en gammal hyllprodukt ("NOS") som de graverat in ett serienummer på och skrivit in 2019 i certet låter väl inte så galet och borde gå att verifiera rätt enkelt genom just serienumret.

Det kan ju handla om en miss i kommunikationen mellan kund och AD/Tag Heuer och att han därför fått uppfattningen att den är nytillverkad.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nja, det enda tveksamma är väl som sagt historien kring att den skulle vara specialtillverkad. Att det är en gammal hyllprodukt ("NOS") som de graverat in ett serienummer på och skrivit in 2019 i certet låter väl inte så galet och borde gå att verifiera rätt enkelt genom just serienumret.

Det kan ju handla om en miss i kommunikationen mellan kund och AD/Tag Heuer och att han därför fått uppfattningen att den är nytillverkad.
Är den legit så är nog det enda rimliga ett hopplock av delar dom hade liggandes och ett nyproducerat standardverk. Priset är rätt mycket uppåt väggarna vad det än är.
 

Urtyp

Audemars
Nja, det enda tveksamma är väl som sagt historien kring att den skulle vara specialtillverkad. Att det är en gammal hyllprodukt ("NOS") som de graverat in ett serienummer på och skrivit in 2019 i certet låter väl inte så galet och borde gå att verifiera rätt enkelt genom just serienumret.
Det kan ju handla om en miss i kommunikationen mellan kund och AD/Tag Heuer och att han därför fått uppfattningen att den är nytillverkad.
Ännu enklare är väl att fråga Krons här på forumet? :)
Vad säger @KRONS är detta sant?
"I augusti i år så lämnade jag in min klocka på service till Krons men istället för att några veckor efter inlämning få besked om att den är klar för upphämtning så får jag ett samtal gällande att den på sofistikerat sätt blivit stulen under transport (mellan verkstan i Sverige och Tag Heuer i Schweiz). Kändes svintrist, men efter många om och men så bestämmer Tag Heuer att en ny klocka ska byggas till mig med samma serienummer som min gamla plus ett unikt prefix. Voila!"
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ännu enklare är väl att fråga Krons här på forumet? :)
Vad säger @KRONS är detta sant?
"I augusti i år så lämnade jag in min klocka på service till Krons men istället för att några veckor efter inlämning få besked om att den är klar för upphämtning så får jag ett samtal gällande att den på sofistikerat sätt blivit stulen under transport (mellan verkstan i Sverige och Tag Heuer i Schweiz). Kändes svintrist, men efter många om och men så bestämmer Tag Heuer att en ny klocka ska byggas till mig med samma serienummer som min gamla plus ett unikt prefix. Voila!"
Krons lär inte svara på detta här och det kan jag förstå. Vi får nog inga mer svar på våra funderingar.
 
Topp