Ja, där står det oförändrad efter avslut/tillbakadragning av annonsen, ja.
Syftade på under annonsens gång. Men denna hade tillbakadragits en gång. Vet inte vad som gäller då när den startas upp igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, där står det oförändrad efter avslut/tillbakadragning av annonsen, ja.
Egentligen bryr jag mig inte om det ändras eller ej men det är ju tråkigt om det råkar komma ut fake utan att säljaren i detta fall är medveten om det.Ja, där står det oförändrad efter avslut/tillbakadragning av annonsen, ja.
Och det är en av anledningarna till att det inte är bara till att ta bort bilderna på sakerna i annonserna.Egentligen bryr jag mig inte om det ändras eller ej men det är ju tråkigt om det råkar komma ut fake utan att säljaren i detta fall är medveten om det.
Det var ju precis det jag menade innan när jag lyfte detta.Och det är en av anledningarna till att det inte är bara till att ta bort bilderna på sakerna i annonserna.
Varför skulle du va på ignore?Jag ser inte ens annonsen längre
Så jag ligger väl på ignore haha.
Varför skulle du va på ignore?
HUR kan buden dra upp till den nivån 6 dagar innan avslut, med DEN annonstexten ?????Man blir lite sugen faktiskt!
https://www.tradera.com/item/190110...uperocean-1500m-lyx-klocka-med-alla-tillbehor
Nån dunkade i med 6600 direkt från 1kr-nivån... Folk på tradera är konstiga. Verkar vara en helskum säljare dessutom. Mest elektronikprylar, nästan inte sålt något för att reservationspris inte uppnåtts. Ska bli intressant att se vad det är för reservationspris på denna...HUR kan buden dra upp till den nivån 6 dagar innan avslut, med DEN annonstexten ?????
Mja, vet man det? Jag tror inte man kan se reservationspriset om ett sånt är satt.Budtrissning...har misstänkt det många gånger på Tradera då många objekt budas upp i ett väldigt tidigt skede.
Edit: Missade att det var res.pris. Men det förekommer kanske även då för att det ska se ut som om många är intresserade.
Nej res.priset går ej att se, men buden går att se och att många budar ger ett intryck av att det kan vara ett "klipp" för icke insatta. Mkt psykologi när det gäller auktioner.Mja, vet man det? Jag tror inte man kan se reservationspriset om ett sånt är satt.
Ett sånt här bud en timme efter att annonsen lagts upp luktar rätt skumt i alla fall:
Jag har funderat länge på detta då jag ofta ser bud som är långt över näst högsta. Exempelvis ett bud på 100kr och nästa 5000kr.Nej res.priset går ej att se, men buden går att se och att många budar ger ett intryck av att det kan vara ett "klipp" för icke insatta. Mkt psykologi när det gäller auktioner.
Det var en bra fråga. Jag vet inte säkert men det låter rätt logiskt.Jag har funderat länge på detta då jag ofta ser bud som är långt över näst högsta. Exempelvis ett bud på 100kr och nästa 5000kr.
Kan detta möjligen bero på autobud? Om exempelvis budgivare ett lagt ett bud på 100kr med autobud (Maxbud) upp till 4900kr.
Budgivare 2 gör motsvarande men har ett högre maxbud. Min tanke är att tradera då enbart visar senaste högsta bud istället för 30autobud?
För det känns ju som hål i huvudet att annars buda iväg sig direkt, framförallt när det är så många dagar kvar..
Ja, det är ju en möjlighet. Men i så fall är tradera lite buggiga i hur de visar bud. Normalt ser man när någon uppnår maxbud, men i det här fallet ser man bara detta enda bud från bawwan. Däremot ser man en annan budgivare senare som har ett par bud, varav de sista är markerat "Maxbud uppnått". Så det verkar inte helt konsekvent i så fall...Jag har funderat länge på detta då jag ofta ser bud som är långt över näst högsta. Exempelvis ett bud på 100kr och nästa 5000kr.
Kan detta möjligen bero på autobud? Om exempelvis budgivare ett lagt ett bud på 100kr med autobud (Maxbud) upp till 4900kr.
Budgivare 2 gör motsvarande men har ett högre maxbud. Min tanke är att tradera då enbart visar senaste högsta bud istället för 30autobud?
För det känns ju som hål i huvudet att annars buda iväg sig direkt, framförallt när det är så många dagar kvar..
Det har du rätt i, sett ”uppnår maxbud” på flera budgivningar också. Oavsett anledning till detta fenomen är det ju konstigt..Ja, det är ju en möjlighet. Men i så fall är tradera lite buggiga i hur de visar bud. Normalt ser man när någon uppnår maxbud, men i det här fallet ser man bara detta enda bud från bawwan. Däremot ser man en annan budgivare senare som har ett par bud, varav de sista är markerat "Maxbud uppnått". Så det verkar inte helt konsekvent i så fall...
Jag har funderat länge på detta då jag ofta ser bud som är långt över näst högsta. Exempelvis ett bud på 100kr och nästa 5000kr.
Om det ska föreställa den här, så ser det inte helt rätt ut nej.Har denna annons blivit uppmärksammad? Rätt tråd för potentiell fake? Ingenting som stämmer med min egen Padi.
https://www.tradera.com/item/380231986
Har denna annons blivit uppmärksammad? Rätt tråd för potentiell fake? Ingenting som stämmer med min egen Padi.
Det står NH36 längst ner på tavlan. Något är mysko. Seiko kallar ju urverket för 4R36 i egna klockor och för NH36 enbart när det säljs till andra tillverkare...Har denna annons blivit uppmärksammad? Rätt tråd för potentiell fake? Ingenting som stämmer med min egen Padi.
Ja, det trycket stämmer inte med originalet, men inte bara det. Jämför t.ex. spetsarna på markörerna kl 12, 6, och 9. De är för grova och rätt klumpigt gjorda. Triangeln med lume-pricken på bezeln är fel också.Det står NH36 längst ner på tavlan. Något är mysko. Seiko kallar ju urverket för 4R36 i egna klockor och för NH36 enbart när det säljs till andra tillverkare...
Minutvisaren ser ju ut att vara skavd med. Eftermarknad alltihop kanske?Ja, det trycket stämmer inte med originalet, men inte bara det. Jämför t.ex. spetsarna på markörerna kl 12, 6, och 9. De är för grova och rätt klumpigt gjorda. Triangeln med lume-pricken på bezeln är fel också.
Datumfönstret sitter för nära mitten oxå. Länken på originalet har solida ändlänkar. Spetsen på timvisaren fel. Allt är fel.Minutvisaren ser ju ut att vara skavd med. Eftermarknad alltihop kanske?
Om inte bilderna är tydliga nog så skriker beskrivningen fejk "Är inte så klock kunnig men skriv gjärna om ni har nån fråga!"Har denna annons blivit uppmärksammad? Rätt tråd för potentiell fake? Ingenting som stämmer med min egen Padi.
Verkar som om den har tagits bort nu.Jag anmälde den för några dagar sedan till Tradera, får se om dom gör något imorgon när ledigheterna är slut.
Verkar som om den har tagits bort nu.