• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

”Fejkklocka men svårt att se”
07DB6CEF-B8D9-4000-B3D7-4463E38B289A.png
72455BB1-2ABD-4EE5-AFEE-4A28D01FE64B.png

Hahaha! :D

Full förståelse för om man inte kan språket. Men hur kan det vara så svårt att bara dra en google translate? Formateringen får mig att tänka på en hemsida från 1995 och texten får jag ont i ansiktet av..

upload_2020-2-25_14-19-54.png

Får han nåt sålt med den annonsen då är det nåt riktigt skevt
Jag vill inte hänga ut någon men det finns en välkänd säljare på en annan plattform som uttrycker sig på liknande sätt och som verkar vara väl omtyckt med många försäljningar bakom sig men visst ger det ett ganska oseriöst intryck. Det är fullt förståeligt att man kan ha svårt för språket om man inte har det som modersmål men säljer man lite dyrare prylar som t.ex. klockor kan det vara en bra idé att be någon korrekturläsa annonsen eller i värsta fall göra som föreslaget och använda en översättningstjänst.

Jag vill inte hänga ut någon men det finns en välkänd säljare på en annan plattform som uttrycker sig på liknande sätt och som verkar vara väl omtyckt med många försäljningar bakom sig men visst ger det ett ganska oseriöst intryck. Det är fullt förståeligt att man kan ha svårt för språket om man inte har det som modersmål men säljer man lite dyrare prylar som t.ex. klockor kan det vara en bra idé att be någon korrekturläsa annonsen eller i värsta fall göra som föreslaget och använda en översättningstjänst.

Precis, exakt så jag menade. Du förklarade det bättre :)

Tycker oxå det påminner väldigt mycket om en omtyckt säljare på annan plattform!

Hej! Hoppas denna frågan är okej här!
Jag är ute efter en datejust från är 1990 och snubbla över denna men hur ska man veta att allt känns rätt när man inte kan se klockan live?
Jag fick lite extra bilder av säljaren och serienummret sitter där det ska sitta och länken har sin stämpling. Tacksam för hjälp
https://www.tradera.com/item/387432695

Jag är ute efter en datejust från är 1990 och snubbla över denna men hur ska man veta att allt känns rätt när man inte kan se klockan live?
Jag fick lite extra bilder av säljaren och serienummret sitter där det ska sitta och länken har sin stämpling. Tacksam för hjälp
Köp säljaren. Köp inte om du inte vet vad det är.

Känner du dig osäker så avstå.
Det är en nollanvändares annons också. Jag skulle vara extra försiktig med en sån säljare på Tradera. Dåliga bilder med.

Ja verkar märkligt... som nybörjare tänker jag dock att de vet att leveransen av klockan kommer att ske i mars. Men så kanske det inte funkar?
Dom kan ju inte stämpla garantikortet innan dom säljer klockan? Det vore väl riktigt dumt att låta garantin ticka på innan man ens köpt den och ska hämta ut den.
Gråhandlare kan skicka med ostämplade kort men på en ny Rolex? Njaae, iaf inte hos en AD.
Kan ha fel.

Dom kan ju inte stämpla garantikortet innan dom säljer klockan? Det vore väl riktigt dumt att låta garantin ticka på innan man ens köpt den och ska hämta ut den.
Gråhandlare kan skicka med ostämplade kort men på en ny Rolex? Njaae, iaf inte hos en AD.
Kan ha fel.

det är detta som gör att jag inte vågar handla på blocket är för godtrogen får att inte bli lurad...

det är detta som gör att jag inte vågar handla på blocket är för godtrogen får att inte bli lurad...
Vad man än handlar så ska såklart alltid vara lite extra försiktig när man handlar online och framförallt privat. Gäller det dyrare klockor finns det viss rånrisk, kopior osv. Det finns tyvärr mycket skojare där det finns pengar.
Finns lite generella tips här på forumet, bara att söka. Att handla härifrån av folk med goda referenser känns iaf relativt säkert.

Tillbaka
Topp