• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Befinner sig i Turkiet ser det ut som.
Hur hittade du det?

Skärmavbild 2020-04-21 kl. 12.09.46.png

Härliga proportioner på denna rackaren :banghead: Ser för övrigt ut som att en 5-åring graverat innerbezeln
Hehe, jag har ingen koll på Rolex's (inte behövt oroa mig för att ha råd med en sådan än!) men känns ändå orimligt att de skickar ut fakes? Jag tänkte att de troligen försöker kapa kortuppgifter och identiteter (helt utan att skicka ut något)?

Stötte på sidan när jag satt och drömgooglade efter en PP nautilus ;)

Hehe, jag har ingen koll på Rolex's (inte behövt oroa mig för att ha råd med en sådan än!) men känns ändå orimligt att de skickar ut fakes? Jag tänkte att de troligen försöker kapa kortuppgifter och identiteter (helt utan att skicka ut något)?

Det är absolut olagligt när de stämplar dem med den riktiga tillverkarens logga och/eller namn. Utan de på så är det inte lika klart huruvida det är olagligt, enligt vad jag förstått.
För den som har lust att läsa: https://www.forbes.com/sites/arieladams/2013/05/30/the-truth-about-replica-watches/#5a8dadec9c28

Det är såklart möjligt att de bakom hemsidan håller på med annat fuffens också.

Det är absolut olagligt när de stämplar dem med den riktiga tillverkarens logga och/eller namn. Utan de på så är det inte lika klart huruvida det är olagligt, enligt vad jag förstått.
För den som har lust att läsa: https://www.forbes.com/sites/arieladams/2013/05/30/the-truth-about-replica-watches/#5a8dadec9c28

Det är såklart möjligt att de bakom hemsidan håller på med annat fuffens också.
Inget snack om att det är olagligt iom att det är fakes till försäljning. Jag bara gissar att man aldrig skulle få ens en fake hemskickad. Mer troligt att de kapar ens bankkort/identitet tänkte jag :) Känns som mycket logistik för dem annars!

# dig klockfabriken.se
...
;; ANSWER SECTION:
klockfabriken.se. 14400 IN A 94.199.200.16
...
# traceroute 94.199.200.16
...
17 85.111.26.196.dynamic.ttnet.com.tr (85.111.26.196) 69.529 ms 62.523 ms 68.241 ms
18 * * *

whois gav inte så mycket mer än:
nserver: cpns1.turhost.com
nserver: cpns2.turhost.com

Om man tänker på alternativet, att inte lära sig svenska istället för att försöka, så är det här bättre. On topic. 42k?!
Det har du rätt i.
Men hade jag lagt ut en annons på ett språk jag inte riktigt behärskar så hade jag i alla fall försökt få det rätt, kanske be någon bekant eller använda Google translate.
Blir direkt en oseriös annons när man måste gissa sig fram till vad som står. Tycker jag iaf.

• Like
Reactions: NRE
Det har du rätt i.
Men hade jag lagt ut en annons på ett språk jag inte riktigt behärskar så hade jag i alla fall försökt få det rätt, kanske be någon bekant eller använda Google translate.
Blir direkt en oseriös annons när man måste gissa sig fram till vad som står. Tycker jag iaf.
Håller med.

Tillbaka
Topp