• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Svarade på en tokbilligt daytona på blocket.
Jag skrev kommer och hämtar den omgående har kontanter !

Då kom detta svar !

Hej,

Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till Augsburg, Tyskland för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.

Vänliga hälsningar,

Vilken tillfällighet, du ska ju resa till Augustburg i nästa vecka! kanske kan ni mötas upp... :)

Härligt
Svarade på en tokbilligt daytona på blocket.
Jag skrev kommer och hämtar den omgående har kontanter !

Då kom detta svar !

Hej,

Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till Augsburg, Tyskland för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.

Vänliga hälsningar,
härligt att tappa det svenska språket på ett år!
Eller pratar man inte svenska i Torsås?

Kanske lite Halv OT i den här tråden, men jag köpte ett klockband på ebay häromdan och nu står det såhär i "infon" eller vad det är..

We had to remove this listing from the site and you're not required to complete the transaction. If you've already sent payment, the sale should process as normal and you don't have anything to worry about. If you have any questions about delivery, please check tracking or contact your seller. If you run into any trouble along the way eBay is here to help. Please visit the Resolution Center to help resolve any problems you may encounter.

Någon som kan avkoda det där lite enkelt? orkar inte maila ebay osv känner jag. :)

Kanske lite Halv OT i den här tråden, men jag köpte ett klockband på ebay häromdan och nu står det såhär i "infon" eller vad det är..

Någon som kan avkoda det där lite enkelt? orkar inte maila ebay osv känner jag. :)

Innebär att Ebay av någon anledning tagit bort annonsen. Du är inte längre förpliktigad att genomföra köpet. Har råkat ut för detta själv nån gång när objektet visat sig vara en förfalskning. Så om du köpte ett märkesband är det troligt det som är fallet...

Tack för snabbt svar!! Det va ett billigt gummiband jag köpte. ifall det skulle visa sig att det inte kommer något på posten, löser jag det med ebay och eller paypal?
Köpte samtidigt ett annat band av samma säljare och den annonsen är kvar orörd!? hmmm hehe

Tack för snabbt svar!! Det va ett billigt gummiband jag köpte. ifall det skulle visa sig att det inte kommer något på posten, löser jag det med ebay och eller paypal?
Köpte samtidigt ett annat band av samma säljare och den annonsen är kvar orörd!? hmmm hehe

Om du inte får bandet inom några veckor är det bara att starta en "complaint" eller vad det kan heta, har du tidigare fått och lämnat bra referenser från tidigare köp borde du ha pengarna på ditt konto inom några dagar...

We had to remove this listing from the site and you're not required to complete the transaction. If you've already sent payment, the sale should process as normal and you don't have anything to worry about. If you have any questions about delivery, please check tracking or contact your seller. If you run into any trouble along the way eBay is here to help. Please visit the Resolution Center to help resolve any problems you may encounter.

Jag fick det samma meddelande när jag köpte Nato-band från Phoenix straps (de som gör originalen enligt mod-spec). Anledningen var tydligen att något amerikanskt bolag hävdade att de hade trademark på ordet "Nato straps". Bandet kom, och säljaren dök upp igen så klart. Dvs: det behöver inte betyda något annat än att ebay strulat.

OMEGA MARK II för 35.000 kronor! Driver den här säljaren med oss?

Ligger inte normalpriserna på auktioner, kring 10.000 kronor?

Pågående auktion: http://www.tradera.com/item/190118/205305935/omega-speedmaster-mark-ii-1969

Avslutade auktioner: http://www.tradera.com/omega-c3_341902?Advanced=true&ended=1&alias=Fantastiskt&modeOverride=0

Skärmavbild 2014-04-30 kl. 14.57.45.png

"Har en klocka rolex submariner som jag jag har ärvt av min farbror. Vill sälja denna då jag inte är i behov av herrklocka och behöver pengar.

Vet inte om klockan är original och ger inga garantier. Enligt han var den original.

Då jag jobbar så flygvärdinna kan jag vara svår att nå och föredrar mail först.

Klockan kan givetvis skickas via rek brev och kollinr fås direkt så man kan spåra paketet. Men då gäller förskotts betalning till mitt konto.

4000kr eller högst bud gäller. Annonsen finns kvar över helgen annars får jag hitta tid och åka och panta den!

För frågor maila!

Först till kvarn // Nathalie"

"Har en klocka rolex submariner som jag jag har ärvt av min farbror. Vill sälja denna då jag inte är i behov av herrklocka och behöver pengar.

Vet inte om klockan är original och ger inga garantier. Enligt han var den original.

Då jag jobbar så flygvärdinna kan jag vara svår att nå och föredrar mail först.

Klockan kan givetvis skickas via rek brev och kollinr fås direkt så man kan spåra paketet. Men då gäller förskotts betalning till mitt konto.

4000kr eller högst bud gäller. Annonsen finns kvar över helgen annars får jag hitta tid och åka och panta den!

För frågor maila!

Först till kvarn // Nathalie"

Dibs!!!

Tillbaka
Topp