• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

🙄

Bilagor

• Screenshot_20210203_123947_se.appcorn.Blocket.jpg
    Screenshot_20210203_123947_se.appcorn.Blocket.jpg
    165.2 KB · Visningar: 290
Den är inte oanvänd om den är använd. :)

Den är bara använd inomhus, det kan ju knappast räknas? ;)

En sak som jag aldrig riktigt förstått är folks förmåga att slänga box samt cert när det kommer till ”lyxklockor”. En sak kanske om man köpt en Calvin Clein, Armani etc men för en Rolex, Cartier, Omega ?
Ska du ta in en klocka du kopt utanfor EU sa ar det ingen bra ide att ha box och kvitto i vaskan om du rakar "glomma" bort att deklarera den och blir invinkad av tullen.
A andra sidan sa gar det ju att posta sadant....

En sak som jag aldrig riktigt förstått är folks förmåga att slänga box samt cert när det kommer till ”lyxklockor”. En sak kanske om man köpt en Calvin Clein, Armani etc men för en Rolex, Cartier, Omega ?
En klocka på 10-15 år, utan cert, papper och låda får mig direkt att tänka det värsta, nämligen att klockan någon gång under sin livstid blivit stulen.

Det här är väl ingen "tokig" annons egentligen, men jag blev lite förvånad... "Stolt att vara svensk" var ju ett rätt ovanligt namn på en klocka, och har aldrig hört talas om "The Bradford Exchange", så jag var tvungen att kolla upp...
I avdelningen "Exkklusiva klockor" förstås.
stolt-att-vara-svensk-annons.png

Och den kommer med äkthetsintyg minsann!
stolt-att-vara-svensk-intyg.jpg

Man ska ju inte diskutera smak, så jag lämnar bara den här länken här...

Det här är väl ingen "tokig" annons egentligen, men jag blev lite förvånad... "Stolt att vara svensk" var ju ett rätt ovanligt namn på en klocka, och har aldrig hört talas om "The Bradford Exchange", så jag var tvungen att kolla upp...
I avdelningen "Exkklusiva klockor" förstås.
stolt-att-vara-svensk-annons.png

Och den kommer med äkthetsintyg minsann!
stolt-att-vara-svensk-intyg.jpg

Man ska ju inte diskutera smak, så jag lämnar bara den här länken här...

Maken till dumheter...:banghead:. 22 karats guld, jo tjena Malena. Gillar även deras andra klocka som är "Limited Edition, Begränsad för hela världen". Retards :clown:.

Dåliga bilder men inte fan är denna legit...
B29CD299-B1D3-492A-8EC8-C5845A000EDE.jpeg
17479D8E-058B-4D1A-B6DB-FC3293BC0F43.png

Känns fishy. :)
blev kontaktad av säljaren som ville byta rakt av mot en klocka värd ca 15000kr mindre. Han skulle i så fall ta sig från Malmö till Sthlm för bytet men det kunde bara ske kvällstid och han skulle åka tillbaka innan 07 dagen efter....

Dåliga bilder men inte fan är denna legit...
B29CD299-B1D3-492A-8EC8-C5845A000EDE.jpeg
17479D8E-058B-4D1A-B6DB-FC3293BC0F43.png

Känns fishy. :)
blev kontaktad av säljaren som ville byta rakt av mot en klocka värd ca 15000kr mindre. Han skulle i så fall ta sig från Malmö till Sthlm för bytet men det kunde bara ske kvällstid och han skulle åka tillbaka innan 07 dagen efter....
Be han möta dig på ditt ”kontor”/arbete och se hur han reagerar 😬 Reaktionen borde säga en del...

Alltså 93000 för en komplett 116610 från 2019....låter det för bra för att vara sant....så...
Så är det ofta så ja. Är själv alldeles för kass för att kunna skilja en riktigt bra fake från en äkta. Men med din samling av rolex har du väl säkert redan en 116610?! Man kan ju aldrig vara helt 100% i alla fall. Men om du synar en av dina mot den där med en lupp samt tar med en riktigt exakt digitalvåg och väger klockan, i sin helhet, head only, clasp samt någon länkbit borde det nog säga en del. I min värld borde det vara svårt att pricka rätt på grammet oavsett hur bra kopia man gör. Sen ska man lita på magkänslan, och du har redan dåliga vibbar så personligen hade jag passat

Så är det ofta så ja. Är själv alldeles för kass för att kunna skilja en riktigt bra fake från en äkta. Men med din samling av rolex har du väl säkert redan en 116610?! Man kan ju aldrig vara helt 100% i alla fall. Men om du synar en av dina mot den där med en lupp samt tar med en riktigt exakt digitalvåg och väger klockan, i sin helhet, head only, clasp samt någon länkbit borde det nog säga en del. I min värld borde det vara svårt att pricka rätt på grammet oavsett hur bra kopia man gör. Sen ska man lita på magkänslan, och du har redan dåliga vibbar så personligen hade jag passat
Menar du att han ska montera ned halva klockan på plats och väga alla delar? Känns ju rätt hyfsat omständigt.

Själv hade jag föreslagit möte hos AD för länkjustering eller liknande och bett de verifiera äktheten samtidigt. Om han bara kunde mötas efter kl.18 hade jag iallafall tackat nej...

Tillbaka
Topp