Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bortsett det uppenbara så gör det lite ont att se att rolexkronan är NÄSTAN vid 12, kronan i rehaut är NÄSTAN vid kronan på tavlan, och 60 på bezel är NÄSTAN vid kronan på rehaut.
Någon hoppas alltså på att casha in 25K för den där... Ok...
Någon hoppas alltså på att casha in 25K för den där... Ok...
@AlphadogDen är inte oanvänd om den är använd.
2020 Rolex Yachtmaster 126622
Seriöst intressekoll. Har möjlighet plötsligt att köpa drömbilen och funderar på att släppa min nya Yachtmaster pga det. Uttagen December 2020 från ledande svensk AD med förstås alla garantier. Endast buren inomhus under några veckor. Flera bilder finns om det behövs.klocksnack.se
Den är bara använd inomhus, det kan ju knappast räknas?Den är inte oanvänd om den är använd.
2020 Rolex Yachtmaster 126622
Seriöst intressekoll. Har möjlighet plötsligt att köpa drömbilen och funderar på att släppa min nya Yachtmaster pga det. Uttagen December 2020 från ledande svensk AD med förstås alla garantier. Endast buren inomhus under några veckor. Flera bilder finns om det behövs.klocksnack.se
Tackar för synpunkten.Den är bara använd inomhus, det kan ju knappast räknas?
Smp gen1 är tydligen utseendemässigt identisk med gen3 förutom 1mm skillnad i diameter
Ska du ta in en klocka du kopt utanfor EU sa ar det ingen bra ide att ha box och kvitto i vaskan om du rakar "glomma" bort att deklarera den och blir invinkad av tullen.En sak som jag aldrig riktigt förstått är folks förmåga att slänga box samt cert när det kommer till ”lyxklockor”. En sak kanske om man köpt en Calvin Clein, Armani etc men för en Rolex, Cartier, Omega ?
Det kan väl vara i vitt guld med en tavla från en platina, eller finns inte slät ring på 40?
Ska du ta in en klocka du kopt utanfor EU sa ar det ingen bra ide att ha box och kvitto i vaskan om du rakar "glomma" bort att deklarera den och blir invinkad av tullen.
A andra sidan sa gar det ju att posta sadant....
Bara platina som har slät ring på 40. (118209 är enda vitguld med slät ring och då endast 36)Det kan väl vara i vitt guld med en tavla från en platina, eller finns inte slät ring på 40?
En klocka på 10-15 år, utan cert, papper och låda får mig direkt att tänka det värsta, nämligen att klockan någon gång under sin livstid blivit stulen.En sak som jag aldrig riktigt förstått är folks förmåga att slänga box samt cert när det kommer till ”lyxklockor”. En sak kanske om man köpt en Calvin Clein, Armani etc men för en Rolex, Cartier, Omega ?
Vad kostade den ny? Knappast 5k?Öh...... vad är det frågan om ??? En äkta replika som folk bjuder som galna på.
https://www.tradera.com/item/342154/445729981/krigsmakten-tg195
Detta gillar jag också.Öh...... vad är det frågan om ??? En äkta replika som folk bjuder som galna på.
https://www.tradera.com/item/342154/445729981/krigsmakten-tg195
Jag vet inte vad det är för urverk i replikan, men originalet hade en speciell och rätt unik funktion som nog inte finns i något modernt urverk gissar jag.Detta gillar jag också.
”Tryckknappen är en blindknapp, har ingen funktion”
Kunde man inte försökt lite mer...
Det här är väl ingen "tokig" annons egentligen, men jag blev lite förvånad... "Stolt att vara svensk" var ju ett rätt ovanligt namn på en klocka, och har aldrig hört talas om "The Bradford Exchange", så jag var tvungen att kolla upp...
I avdelningen "Exkklusiva klockor" förstås.Övriga armbandsur | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Övriga armbandsur enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Och den kommer med äkthetsintyg minsann!
Man ska ju inte diskutera smak, så jag lämnar bara den här länken här...
Smycken
www.bradford.se
Be han möta dig på ditt ”kontor”/arbete och se hur han reagerar Reaktionen borde säga en del...Dåliga bilder men inte fan är denna legit...
Känns fishy.
blev kontaktad av säljaren som ville byta rakt av mot en klocka värd ca 15000kr mindre. Han skulle i så fall ta sig från Malmö till Sthlm för bytet men det kunde bara ske kvällstid och han skulle åka tillbaka innan 07 dagen efter....
Alltså 93000 för en komplett 116610 från 2019....låter det för bra för att vara sant....så...Be han möta dig på ditt ”kontor”/arbete och se hur han reagerar Reaktionen borde säga en del...
Så är det ofta så ja. Är själv alldeles för kass för att kunna skilja en riktigt bra fake från en äkta. Men med din samling av rolex har du väl säkert redan en 116610?! Man kan ju aldrig vara helt 100% i alla fall. Men om du synar en av dina mot den där med en lupp samt tar med en riktigt exakt digitalvåg och väger klockan, i sin helhet, head only, clasp samt någon länkbit borde det nog säga en del. I min värld borde det vara svårt att pricka rätt på grammet oavsett hur bra kopia man gör. Sen ska man lita på magkänslan, och du har redan dåliga vibbar så personligen hade jag passatAlltså 93000 för en komplett 116610 från 2019....låter det för bra för att vara sant....så...
Menar du att han ska montera ned halva klockan på plats och väga alla delar? Känns ju rätt hyfsat omständigt.Så är det ofta så ja. Är själv alldeles för kass för att kunna skilja en riktigt bra fake från en äkta. Men med din samling av rolex har du väl säkert redan en 116610?! Man kan ju aldrig vara helt 100% i alla fall. Men om du synar en av dina mot den där med en lupp samt tar med en riktigt exakt digitalvåg och väger klockan, i sin helhet, head only, clasp samt någon länkbit borde det nog säga en del. I min värld borde det vara svårt att pricka rätt på grammet oavsett hur bra kopia man gör. Sen ska man lita på magkänslan, och du har redan dåliga vibbar så personligen hade jag passat