Klockan I mitten är militär (issued).
Han lär bli förvånad över budgivningen tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockan I mitten är militär (issued).
Framgick tydligen inte, sambon som hittade. Ska ringa och höra. Måste vara det.Auktion?
Da ar val detta startbud.
Swedish design is famed for its clean lines and effortless style which when combined with the incomparable quality of the Swiss wristwatch makes for a formidable combination of elegance and class.
Lovingly designed by the watchmakers at DB Stockholm, this limited edition of 300 beautifully crafted timepieces expands on a popular design, adding versatility and exclusivity, and finds its place as the new classic in the world of luxury watches.
Äkta svensk(kinesisk) kvalitet! Otroligt prisvärt med en Min Tid™ Milgauss Submariner med quartzverk från Ronda för endast 18,125kr!
Limited Edition Watches and Accessories
DB Stockholm is a new Swedish luxury brand offering limited edition watches and stylish accessories at affordable prices.dbstockholm.com
En av befattningshavararna har tidigare blivit åttalad.
Äkta svensk(kinesisk) kvalitet! Otroligt prisvärt med en Min Tid™ Milgauss Submariner med quartzverk från Ronda för endast 18,125kr!
DB Stockholm is a new Swedish luxury brand offering limited edition watches and stylish accessories at affordable prices.dbstockholm.com
För sin dåliga smak? Somebody call the fashion police!En av befattningshavararna har tidigare blivit åttalad.
Håller med Sveriges framsida. Kan man beställa den så det står Gais for ever skämt o sido - är det inte bättre att spara ihop 18 lax till o börja leta efter något riktigt.18 tkr för att få äran att gå runt med en klocka där det står "Stockholm" på tavlan Som Göteborgare är det främst det jag reagerar på, inte att dom säljer 500krs Aliexpressklockor för ockerpris
2:an syns fint.Tänkte först typ "polare som budar" eller nåt sånt. Men säljaren har över 3600 omdömen och tar en sån där bild och får bud på så mycket. Fattar ingenting.
Från samma person. Ska nog anlita denna person för bröllopsfoton.
Vad heter bolaget? Är antingen blind eller så står det inte på webbplatsen.En av befattningshavararna har tidigare blivit åttalad.
Vad heter bolaget? Är antingen blind eller så står det inte på webbplatsen.
Limited edition ju!Äkta svensk(kinesisk) kvalitet! Otroligt prisvärt med en Min Tid™ Milgauss Submariner med quartzverk från Ronda för endast 18,125kr!
Alltid lurar man nagon dumskalle. Och det racker med 600 sadana sa har man gjort en fin vinst pa en miljon.Limited edition ju!
Usch, sånt här skit gör mig både illamående och förbannadÄkta svensk(kinesisk) kvalitet! Otroligt prisvärt med en Min Tid™ Milgauss Submariner med quartzverk från Ronda för endast 18,125kr!
Den här kan väl inte vara korrekt? Kollar man handlarens övriga objekt finns väldigt många med färgglada tavlor som känns lite suspekta. Allt från Oris till Citizen...
Bombay special. En av otaliga Indiska hopplock. Köpt i bulk från någon skum säljare förmodligen.
Om man nu måste ha en indisk klocka tycker jag nog man kan köpa från ett äkta indiskt märke men då står det inte oris eller roamer på tavlan iof......
Här är ett gäng, finns många fler, har dock dålig koll om alla är fake...
Citizen klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Citizen klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Övriga armbandsur | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Övriga armbandsur enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Köp och sälj Övriga armbandsur enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Köp och sälj Citizen klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Här är ett gäng, finns många fler, har dock dålig koll om alla är fake...
Vad menar du med det?
Man kan tycka vad man vill om designen men den främsta skillnaden är att märken som Steinhart och Davosa är Swiss Made med allt vad det innebär och även om de med största sannolikhet köper in så mycket de får inom ramen för Swiss Made från Kina så har de ändå europeisk tillverkning, merparten av klockans beståndsdelar tillverkas i Schweiz, de undergår förmodligen mer granskning och har hårdare krav på sig än en 100% Kinabaserad tillverkare osv. så även om vi bortser från eventuella kvalitetsskillnader (som definitivt finns där) så får man ändå en "schysst" produkt.Vad menar du med det?
Alla kanske inte har 100k+ att lägga på en klocka, men ändå vill ha ett mekaniskt ur som fungerar bra, vad är felet med det?
Är Steinhart, Ginault, davosa etc bättre än tex Pagani på något sätt?
Tror att många väljer att prioritera sina pengar på annat än klockor, och jag ser absolut inget fel i det, då jag själv är en av dem.
Tror att han syftade på att det är helt ogenerade plagiat av Rolex. Dom t.o.m. benämner klockorna "Datejust" och Submariner" etc.Vad menar du med det?
Alla kanske inte har 100k+ att lägga på en klocka, men ändå vill ha ett mekaniskt ur som fungerar bra, vad är felet med det?
Är Steinhart, Ginault, davosa etc bättre än tex Pagani på något sätt?
Tror att många väljer att prioritera sina pengar på annat än klockor, och jag ser absolut inget fel i det, då jag själv är en av dem.
Jag köper vad du säger, men Swiss made säger egentligen ingenting, då delarna med största sannolikhet är byggda i samma fabriker. Tex San Martin bygger Mycket delar åt många stora kända schweiziska märken.Man kan tycka vad man vill om designen men den främsta skillnaden är att märken som Steinhart och Davosa är Swiss Made med allt vad det innebär och även om de med största sannolikhet köper in så mycket de får inom ramen för Swiss Made från Kina så har de ändå europeisk tillverkning, merparten av klockans beståndsdelar tillverkas i Schweiz, de undergår förmodligen mer granskning och har hårdare krav på sig än en 100% Kinabaserad tillverkare osv. så även om vi bortser från eventuella kvalitetsskillnader (som definitivt finns där) så får man ändå en "schysst" produkt.
Det handlar inte om elitism utan när man väljer det billigaste alternativet som egentligen har ett orimligt lågt pris så är det alltid någon annan än du själv som får betala priset. Det är knappast tillverkaren som kapar av sina egna marginaler utan det handlar mer om slavliknande arbetsförhållanden och liknande. Samma sak gäller ju t-shirts för 49kr och andra billighetsprodukter där det oavsett produktionskapacitet måste tas genvägar för att kunna erbjuda det orimligt låga priset som vissa söker.
Det köper jag Tycker bara att det är trist att det ska klankas ner på småbutiker som faktiskt försöker, oavsett vad man gillar för klockor är det väl bra att det finns alternativ för alla? Jag har inget med butiken att göra, annat än att jag snackat endel med dem, och att de va snälla nog att ställa upp och hjälpa till inför OWG MARCH med en klocka, som sen ska auktioneras ut för välgörenhet, vilket jag tycker är helt fantastisktTror att han syftade på att det är helt ogenerade plagiat av Rolex. Dom t.o.m. benämner klockorna "Datejust" och Submariner" etc.
Det köper jag Tycker bara att det är trist att det ska klankas ner på småbutiker som faktiskt försöker, oavsett vad man gillar för klockor är det väl bra att det finns alternativ för alla? Jag har inget med butiken att göra, annat än att jag snackat endel med dem, och att de va snälla nog att ställa upp och hjälpa till inför OWG MARCH med en klocka, som sen ska auktioneras ut för välgörenhet, vilket jag tycker är helt fantastiskt
Svenskaklockor har lager här i Sverige, med gratis, försäkrad och spårbar frakt via DHL, vilket iallafall jag ser som en fördel. Den absolut största fördelen är att du har fri retur och pengarna tillbaks garanti vid fel, vilket du inte har alls via Aliexpress/Pagani. Finns många skräckhistorier med DOA klockor som inte täcks av garantin, och skulle du mot förmodan skicka tillbaka får du själv stå för internationell spårbar frakt för några hundringar. Då betalar hellre jag några hundralappar extra, får klockan på två dagar och Bara vetskapen att jag får pengarna tillbaks om något är fel känner jag som betryggandeInget om butiken men om någon önskar exempelvis köpa en Parnis eller Pagani gör man det enklast via Aliexpress för runt 700 kr. Exempelvis Pagani har lager inom EU så man slipper tull, moms samt PostNords hanteringsavgift.
Det känns som att du är lite lätt partisk.Svenskaklockor har lager här i Sverige, med gratis, försäkrad och spårbar frakt via DHL, vilket iallafall jag ser som en fördel. Den absolut största fördelen är att du har fri retur och pengarna tillbaks garanti vid fel, vilket du inte har alls via Aliexpress/Pagani. Finns många skräckhistorier med DOA klockor som inte täcks av garantin, och skulle du mot förmodan skicka tillbaka får du själv stå för internationell spårbar frakt för några hundringar. Då betalar hellre jag några hundralappar extra, får klockan på två dagar och Bara vetskapen att jag får pengarna tillbaks om något är fel känner jag som betryggande
Och framförallt, man slipper avkoda knackig kines-engelska med massa missförstånd.
Snarare så har jag upplevt hur mycket krångel det kan vara att skicka tillbaka en produkt köpt i Kina, det blir dyrare än att köpa motsvarande produkt här i Sverige, och oftast gäller inte ens garantier, vilket är otroligt tråkigtDet känns som att du är lite lätt partisk.