• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Undrar om kolan går att få bort. 🤔

Screenshot_20210906-132240_Blocket~01.jpg


Den bilden är ju nästan på gränsen till skarp i alla fall. Vill man se framsidan så ser den ut så här:
Screenshot 2021-09-06 at 13.39.08.png
 
Intressant spann på prissättningarna samt skick på klockorna.

Främst att majoriteten är ''oanvända'' men också att de sträcker sig från 169k till 210k (vilket i mitt tycke är helt sinnessjukt).

Spontant tänker jag att den för 169k borde ha gått åt som smör?
Skärmavbild 2021-09-12 kl. 14.17.46.png
 
Intressant spann på prissättningarna samt skick på klockorna.

Främst att majoriteten är ''oanvända'' men också att de sträcker sig från 169k till 210k (vilket i mitt tycke är helt sinnessjukt).

Spontant tänker jag att den för 169k borde ha gått åt som smör?
Skärmavbild 2021-09-12 kl. 14.17.46.png
Fast är det någon som betalar 150+ för en Hulk idag? Min upplevelse är att den del av marknaden som en gång blåste upp luftslottet kring professional-serien antingen cashat ut och/eller hoppat in på DJ-tåget.
En ren spekulation från min sida.
 
Fast är det någon som betalar 150+ för en Hulk idag? Min upplevelse är att den del av marknaden som en gång blåste upp luftslottet kring professional-serien antingen cashat ut och/eller hoppat in på DJ-tåget.
En ren spekulation från min sida.
Jag är också tveksam till att någon faktiskt slantar 170-180k plus för en Hulk. Någon enstaka som har tillräckligt goda finanser finns det säkert, men i allmänhet är min uppfattning att de kanske slutar på 140-150. Men samma här - rena spekulationer.
 
Står ju dessutom i beskrivningen från tillverkaren att den är gjord i 200 ex (inte 50) och att priset är $2,795...
50 honung, 150 svarta. Inköpspriset ska du inte kolla på så noga. Ming är som rolex typ. Mer ”värda” så fort man köpt en.

om man sen får den såld till mervärdet är en annan fråga.
 
Nja, det står att en honungsfärgade tavlan är i 50 ex och att den svarta är i 150. Hysteriskt roligt att han vill sälja den för 130k dock 😂
50 honung, 150 svarta. Inköpspriset ska du inte kolla på så noga. Ming är som rolex typ. Mer ”värda” så fort man köpt en.

om man sen får den såld till mervärdet är en annan fråga.
Jo, jag upptäckte det om ni fortsätter läsa i tråden…😉
 
"Jag tar en 120-grammare, tack"

Screenshot_20210912-191958_Blocket.jpg

Screenshot_20210912-192208_Blocket.jpg

Det är en kopia byggt på ett Universal Geneve urverk. Kallades på 70-80 talet för "Italian Rolex". Dem var i helguld 18k och ofta med diamanter. Ibland med äkta Rolex urtavla och ibland inte. Plexiglas. Många som lurades på dem där på den tiden. Den är givetvis värd sin vikt i guld. Men någon Rolex är det inte.
 

"14-days money back guarantee if the watch is not authentic".

No, 14 day goes for what ever reason. @Debonar Watches

Edit.
And if you're not sure if the watch is the real deal. Don't sell the watch. Or any other watch.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp