• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
Screenshot_20210902-104555_Blocket.jpg
Finner inte ens ord, finns så jäkla mycket stollar där ute i vida världen.
 
Precis och dessa är annonsören trött på.
Mycket möjligt.
Svårigheten ligger väl i att om jag nu hade varit ute efter just den där klockan, hade koll på funktionerna, visste hur den såg ut och redan klämt på den och nu stod i begrepp att bara köpa den så är den där säljaren den sista jag hade lyft på luren till.
Han har ju inte bara stängt dörren för allehanda stolpskott som härjar på Blocket utan de som han verkligen VILL ska höra av sig.
 
Precis och dessa är annonsören trött på.
Fast kan man inte bete sig som en normal människa kanske man inte ska sälja saker.
Kan ju tycka att man bör hålla tydlig kommunikation med god ton om man vill sälja något, sedan kan man alltid undvika att svara dem man anser har jobbiga frågor och dylikt.

Tex: det är full rimligt att få fler bilder på klockan för att se skicket även om den ska vara ny.

Jag hade aldrig köpt något från en sådan annons.
 
Har jag missat något eller varför ligger en pre-owned BB36 ute för högre än listpris? Säga vad man vill om Hodinkees prissättningar men detta var bara rent av konstigt.
F22A28C9-8397-4B02-A032-A40383F20340.png
 
Har jag missat något eller varför ligger en pre-owned BB36 ute för högre än listpris? Säga vad man vill om Hodinkees prissättningar men detta var bara rent av konstigt.
F22A28C9-8397-4B02-A032-A40383F20340.png
Inte något superskick heller. Hodinkee ska man hålla sig borta för när det kommer till produkter du lätt kan hitta någon annanstans. Men visst om de har något sällsynt på begagnat-sidan som ingen annan har så kan man ju gå via dem.
 
Har jag missat något eller varför ligger en pre-owned BB36 ute för högre än listpris? Säga vad man vill om Hodinkees prissättningar men detta var bara rent av konstigt.
F22A28C9-8397-4B02-A032-A40383F20340.png
Vet inte vad USD för en ny ligger på men instämmer att det ser skumt ut. Däremot kör väl Hodinkee sina pre-owned i via med Crown & Caliber som jag förmodar sköter prissättningen(?), som de iof äger. Sedan är väl LVMH en del av ägar strukturen nu i H? Och med tanke på vad som händer med priserna när de träder in så är väl en överprissättning inte överraskande?
 
Senast ändrad:
Har jag missat något eller varför ligger en pre-owned BB36 ute för högre än listpris? Säga vad man vill om Hodinkees prissättningar men detta var bara rent av konstigt.
F22A28C9-8397-4B02-A032-A40383F20340.png
Enda jag kan tänka mig är att denna är pre-selitta som man bytte till mitten på 2020 om jag minns rätt. Du kan alltså inte köpa en ny med ETA 2824 längre som dom hade när dom kom. Men kan inte tänka mig att det berättigar en sådan premie.
 
Tillbaka
Topp