• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Hahaha jag har redan sett att du öppnade dem långt innan hahahaha 🤣🤣🤣 det syns på tradera numera haha

Och vad händer här? Använder du nu begreppet "aftermarket" istället för fejk hahaha 😅😅 inte leva som man lär haha, sjukt skoj det här donkii 🤣🤣🤣

Bilagor

• Screenshot_20220114-113008_Tradera.jpg
    Screenshot_20220114-113008_Tradera.jpg
    191.9 KB · Visningar: 34
Jag vill nog faktiskt säga en sak dock, @Donkii agerar i allt väsentligt (avseende sin annons åtminstone) korrekt och schysst. Alla gör missar och det är hur det hanteras som räknas. Donkii erkände sin miss och har erbjudit lösning för ev köpare och det ska han ha cred för. Så trevlig fredag på all klocktokiga! 😃

Jag vill nog faktiskt säga en sak dock, @Donkii agerar i allt väsentligt (avseende sin annons åtminstone) korrekt och schysst. Alla gör missar och det är hur det hanteras som räknas. Donkii erkände sin miss och har erbjudit lösning för ev köpare och det ska han ha cred för. Så trevlig fredag på all klocktokiga! 😃

Är Marcels Watch group samma som du?
Vad ska man kalla dig när man diskuterar?
Konstigt i min värld att ha sitt nick utskrivet på koreanskt skrift på ett svenskt forum.

Kan man ju tycka om man vill hur nu mitt namn blev intressant. Tänker att det säger ungefär lika mkt som "Kuma kun"?

Jag bad om namnbyte då kontot numera används privat av mig som heter precis så som det står :) vill du ha det på engelska kan jag hänvisa till google translate ;)

Kan man ju tycka om man vill hur nu mitt namn blev intressant. Tänker att det säger ungefär lika mkt som "Kuma kun"?

Jag bad om namnbyte då kontot numera används privat av mig som heter precis så som det står :) vill du ha det på engelska kan jag hänvisa till google translate ;)

Mitt namn här är skrivna med svenska bokstäver så man enkelt kan läsa dom men med ditt namn måste jag använda google translate för att läsa det?
Vad händer om fler än börjar skriva sina användarnamn på koreanska, det blir ju väldigt svårt för oss som inte kan koreanska att skilja folk åt?

Eftersom du tidigare kallade dig Marcel Watch Group trodde jag att du var ägaren tidigare.

• Like
Reactions: LS
Mitt namn här är skrivna med svenska bokstäver så man enkelt kan läsa dom men med ditt namn måste jag använda google translate för att läsa det?
Vad händer om fler än börjar skriva sina användarnamn på koreanska, det blir ju väldigt svårt för oss som inte kan koreanska att skilja folk åt?

Eftersom du tidigare kallade dig Marcel Watch Group trodde jag att du var ägaren tidigare.
Jag killgissar att man till slut har kommit fram till att all reklam är inte bra reklam, därav namnbytet.

Det verkar också vara en av anledningarna till att han vågar håna @Donkii nu när han är mer anonym. Tidigare var han ju mer trevlig eftersom namnet var kopplat till företaget

Sjukt skoj i sammanhanget, kenkun och kuma-kun skriver om problem med att särskilja namn hahahaha 🤣🤣🤣

Ja. Eftersom T står för att det är tritium på just tavlan, finns även tidsperioder då det inte angavs. Borde ju en värderingsman veta kan man tycka.
Hahaha, nu pratade vi ju iofs inte om tavlor i allmänhet utan den specifika tavlan i annonsen. Det borde ju en moderator uppmärksamma kan man ju tycka 🤣🤣🤣

Snyggt, jag har anmält den till tradera nu då den bryter mot deras regler ;) man får inte sälja varumärkesförfalskningar på tradera 🤣🤣🤣
Klart att du gjorde. Jag har hur som helst bett Tradera ta ned annonsen vilket de gjorde tidigare idag.
Hur gör vi med de klockor som du sålt och monterat fejk grejer på och genom det brutit mot upphovsrättslagen?

Hahaha, nu pratade vi ju iofs inte om tavlor i allmänhet utan den specifika tavlan i annonsen. Det borde ju en moderator uppmärksamma kan man ju tycka 🤣🤣🤣
Vad har moderator med saken att göra?

T ”syftar till tavlan” skrev jag, inte visarna. Så märkningen behöver inte vara fel i förhållande till tavlan. Att visarna är fel (som du skrev) har ingen koppling till märkningen på tavlan. Om du inte visste det så vet du det nu, vilket jag menar kan vara bra att veta om man säljer och värderar klockor.

Klart att du gjorde. Jag har hur som helst bett Tradera ta ned annonsen vilket de gjorde tidigare idag.
Hur gör vi med de klockor som du sålt och monterat fejk grejer på och genom det brutit mot upphovsrättslagen?
Som sagt, jag har väl en egen tråd avseende mitt beteende, ska vi göra en åt dig också?

Låter iofs skumt att du bad dem plocka ner annonsen efter att först gjort en korrigering till aftermarket, sedan ytterligare en korrigering till fake, varför inte bara br tradera ta ner annonsen direkt och göra en korrigering till "hey, klockan kommer ej säljas, sry". Sluta bs:a nu, du försökte sälja klockan efter att du visste. Jag har redan gett dig cred två gånger tidigare, nu dödar ju all eventuell hederlighet du hade med massa bs...

Jag säger det igen donkii, du agerade för din del helt reko efter att det uppmärksammats... kan du inte bara ta det positiva i det och bumpa min tråd om du nu vill snacka om mig igen 😃 jag fick mitt garv, du fick lite huvudvärk och hanterade det till en start snyggt. Jag är nöjd så, det borde du också vara.

Peace! ✌✌✌

Bara så vi är på det klara, du tycker att din egen beskrivning är tydlig?

Art.nr 0723
Tillverkare: Omega
Modell: Seamaster 30
Uppdrag: Mekanisk, manuell
Diameter exkl. krona: 35 mm
Tjocklek (tjockaste stället): N/A
Årtal (ej verifierat av tillverkare): 1963
Verknummer: 20781138
REF.nr/Boettnummer: 135.003
Stenar: 17
Armbandsmaterial: Läder
Armbandsfärg: Brunt
Typ av boett Skruvboett, 2 delar
Boettmaterial: Stål
Glasmaterial: Akryl
Urtavla: Sand, silver
Material spänne: Stål
Kalliber: CAL 286
Tidsavvikelse: -11s/d
Amplitud: 251
Frekvens: 18000
Angiven gångreserv*: 44 h
Service, visare: Originalvisare**
Service, boett: N/A
Service, urtavla: N/A
Service, spänne: Buckle/Spänne/Clasp ej bytt av Marcels Watch Group
Service, krona: Beg. Omega originalkrona
Service, glas: Nytt Sternkreuz originalglas
Service, armband/länk: Nytt armband från annan tillverkare
Service, urverk: Miniservice
Servicedokument: JA, på engelska
Värderingsintyg: JA, på engelska
Box: Marcels Pianolack originalbox
Certifikat: Certifikat från Marcels Watch Group
Färggradering urtavla: Riverside
Skadegradering urtavla: VVSD
Boettgradering: NP-Surface-P
Totalt intryck av skick: Grade A
Garanti***: 12 månader
Anmärkning: N/A
*Avvikelse förväntas
**Originaldel som satt på klockan vid inköp, ej garanti om fabriksoriginal
***Funktionsgaranti, d.v.s. klockans funktion garanteras under denna tid förutsatt att klockan hanterats inom riktlinjerna för bruk. Vid yttre åverkan gäller ej garantin

Jag tänker att jag citerar mig själv och så kollar vi på den annons som är länkad här @황철민. Du tycker att jag ska nämna att visare inte hör till denna typen av tavla.

På din egen annons väljer du att inte berätta att visarnas lume rasat, att kronan är felaktig, skada på urtavla samt spricka i det glas som benämns som nytt i annonsen.

Är det ok att bara skita i att skriva saker eller hur funkar det? Jag tabbade mig avseende kronan när jag benämnde den som original, du å andra sidan skiter i att nämna felaktigheterna överhuvudtaget. Är det rätt?

Screenshot_20220114-165539.jpg
Screenshot_20220114-165520.jpg
Screenshot_20220114-165453.jpg

Senast ändrad:
Vad har moderator med saken att göra?

T ”syftar till tavlan” skrev jag, inte visarna. Så märkningen är inte fel i förhållande till tavlan. Att visarna är fel (som du skrev) har ingen koppling till märkningen på tavlan. Om du inte visste det så vet du det nu, vilket jag menar kan vara bra att veta om man säljer och värderar klockor.
Märkningen är fel i förhållande till visarna då tritiumvisare sitter på tritiumtavla. Det vore annars ganska meningslöst att märka tavlan. Tror även du förstår det.

Märkningen är fel i förhållande till visarna då tritiumvisare sitter på tritiumtavla. Det vore annars ganska meningslöst att märka tavlan. Tror även du förstår det.
Då menar du att visarna är fel, inte att taveltexten är fel. Jag läste ordagrant och feltolkade dig i så fall, jag var inte ensam om det heller. Ber om ursäkt för feltolkningen.

”Fel tavla till fel visare, ingen lume på tavlan men lume på visarna, iget t-swiss således men alltjämt tritium i visarna, hur är det original?”

Edit: Jag tolkade tydligen inte ordagrant heller.

Då menar du att visarna är fel, inte att taveltexten är fel. Jag läste ordagrant och feltolkade dig i så fall, jag var inte ensam om det heller. Ber om ursäkt för feltolkningen.
Eller också är tavlan fel till visarna 😅😅 eller det mest troliga då tavlan är senare än 63, att urtavlan är utbytt :)

Ursäkt godtagen.

Tillbaka
Topp